Rényi Ádám egyetért abban, hogy az ORTT és a médiatörvény szűk kereteket biztosít, nincs nagy manőverezési tér a reklámblokkokkal. "Emellett természetesen figyelik egymást a nagy tévék. Az jár jobban, aki előbb kezdi el a műsorát, de van sok trükk még ezen kívül, például az új sorozatok első része előtt ki lehet venni a reklámot, ahogy mi is megtettük már, ilyenkor az előző műsor sok nézője megmarad a csatornán. Olyan is előfordul, hogy egy új sorozatnál nem teszünk be reklámot az epizód közepére, nehogy elmenjenek a nézők" - válaszolta a TV2 PR-csoportvezetője.
Mint Kolosi Péter elmondta, általában, ha egy filmben, sorozatban van reklám (tehát nem két műsor között), akkor a tévénézők közül sokan a reklámról ugyan elmennek másik csatornára, de vissza is jönnek a reklámblokk után. Nem ez a helyzet a műsorok közötti reklámblokkoknál. "Ott, például főműsoridőben, főleg annak második felében, meg késő este, a nézők műsorvégeket néznek: azaz, amikor vége van valaminek, átkapcsolnak egy másik adóra, és ott is maradnak, akkor is, ha ott éppen egy film, sorozat utolsó 20-30 percét láthatják már csak. Majd amikor ott vége van az adott programnak, akkor kapcsolnak vissza, és nálunk is megnézik az adott program végét. Tehát az emberek műsorvégeket néznek."
"Az a tapasztalatunk, hogy az emberek megszokták azt, hogy a filmek, műsorok, sorozatok reklámmal vannak megszakítva. Sőt, néha még mintha ezt kifejezetten el is várnák, hisz ilyenkor, ki lehet menni a konyhába, vagy a mosdóba" - tette hozzá az RTL Klub programigazgatója. Akinek meg így sem tetszik, annak marad a mozi (bár reklám ott is van), a DVD vagy a jó öreg videomagnó.
Kalmár Csaba
[origo]
|