ok.hu





Építészettől tárgykultúráig minden, ami szemnek ingere!



A rovat hírei


"Tarány Tomit megviselte, hogy kiejtett minket" - a Rocktenors az X-Faktorról

Két magyar hely vezeti a világ száz legjobb bárjának listáját

"Álmodtam is a Sírhant művek szereplőivel" - Marina Salas, A bárka szereplője

Ha nem a panel nyer: kísérleti lakótelep Óbudán

"Egyszer sem jutott eszembe a 25 millió" - Ádám, az Éden Hotel stratégája
Gyorskeresés









Tévéreklám ipari mennyiségben: mindent a szemnek
2005. szeptember 15., csütörtök, 11:18|Utolsó módosítás: 2005. szeptember 15., csütörtök, 12:08

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

2004-ben egy átlagos kanadai állampolgár 1240 órát ült a tévét bámulva, és a Digital Home Canada által végzett kutatás szerint ezalatt 20 ezer tévéreklámot vetítettek le neki.


mtu.net
Ajánlat
Ez megy most

A Digital Home Canada tanulmánya szerint egy átlagos kanadai felnőtt tavaly több mint 166 órát töltött azzal, hogy reklámokat nézzen, ami azért is meghökkentően magas adat, mert körülbelül ennyi órát tölt egy kanadai munkával egy hónap alatt. Többen a reklám alatt ballagnak ki a konyhában némi ropiért, a spotok alatt kapcsolgatnak át unott arccal más csatornára, de becslések szerint így is évente 20 ezer tévéreklám jut el egy kanadai tévézőhöz.

A kutatás szerint a kétévesnél idősebb kanadaiak átlagosan 21,4 órát tévéznek hetente, azaz évente 1100 óránál is többet ülnek a készülékek előtt. A felnőttek esetében még magasabb a szám, ugyanis 1240 óra jön ki egy évre vetítve. A nők természetesen többet nézik a képernyőt, mint a férfiak: ők 25 óránál is többet kapcsolgatják a távirányítót, míg a férfiak 21 óra alatt maradnak.

A kutatást végző cég úgy számolja, hogy a teljes, tévé előtt töltött időből 900 óra jut a kereskedelmi csatornákra. Ezen műsorok esetében óránként 12 perc jut a reklámra - így körülbelül 11 ezer percet tölt egy átlagos kanadai azzal, hogy spotokat nézzen.

Egy 2005 áprilisában készült tanulmány szerint a japánok töltik a legtöbb időt a tévé előtt, átlagosan öt órát naponta. Második helyen az Egyesült Államok áll: egy átlagos amerikai tavaly négy óra 28 percet tévézett, az pedig három perccel több, mint 2003-ban. Az amerikai adat így is közel másfél órával, pontosabban 86 perccel magasabb, mint a világ átlaga. Japán és az Egyesült Államok után Argentína következik, Maradona népe napi 4 óra 25 percet nézi a képernyőt. A dobogóról lecsúsztak a görögök, holott ők is szeretnek tévézni: átlagosan 4 óra 4 percet figyelik a műsorokat. Érdekes adat, hogy Kína és Svédország a lista vége felé található.

Egész Európában az olasz gyerekek töltik a leghosszabb időt a tévékészülékek előtt. Az angol gyerekek három óra harminc percet, a németek három óra húsz percet televízióznak naponta, amitől - egy másik vizsgálat, az AGB Hungary felmérése szerint - alig maradnak el magyar társaik, akik három óra nyolc perccel szintén az élbolyban vannak.

[origo]



Küldje tovább ismerősének!

Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább



Fórum

TV-csatorna/műhold TOP-lista..
Miért fontos a hírolvasók/bemondók személye?
Csillagkapu-Stargate
BEUGRÓ.
Fáj? Cserélő topik


TIPP


jegyfoglalás


popsztárok


képeslapküldés


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!