ok.hu





Építészettől tárgykultúráig minden, ami szemnek ingere!



A rovat hírei


"Tarány Tomit megviselte, hogy kiejtett minket" - a Rocktenors az X-Faktorról

Két magyar hely vezeti a világ száz legjobb bárjának listáját

"Álmodtam is a Sírhant művek szereplőivel" - Marina Salas, A bárka szereplője

Ha nem a panel nyer: kísérleti lakótelep Óbudán

"Egyszer sem jutott eszembe a 25 millió" - Ádám, az Éden Hotel stratégája
Gyorskeresés









Kedvenc tévéink trükkös játékai
2006. szeptember 28., csütörtök, 16:57

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

Amint végéhez ér egy tévéműsor, már automatikusan nyúl a néző keze a távirányítóhoz: nem csak azért, hogy szörfölgessen a csatornák közt, hátha rálel valami fogyasztható műsorszámra, hanem az audiális csapást is megpróbálja kikerülni, hiszen a reklámblokk jóval hangosabbnak tűnik, mint a műsor maga. A túlzott hangerő kérdése mellett arra is próbálunk magyarázatot találni, hogy miért egyszerre futnak a reklámok a nagy kereskedelmi tévéken, miért nem próbálnak meg a másik szünete alatt elcsábítani több nézőt.


Üvölt a reklám 1/3. oldal >>

Forrás: [origo]
Ajánlat
Részletes tévéműsor
Friss tévés hírek, képek
Nyerj mesés Discovery-ajándékcsomagot!
Stirlitz visszatér: nyerj Filmmúzeum-pólót!
Ajánlat
Audrey Hepburn holtában is reklámoz
Reklámtalanított köztévé, kételyekkel
Reklámpénzek a magyar televízióknál
Reklámbotrányok 2005-ben
Tévéreklám alatt ugrálj, fiam
Tévéreklám ipari mennyiségben: mindent a szemnek
Pornográfnak tartják Paris Hilton reklámját

Augusztus elején volt hír, hogy halkítani akar a műsorokba valósággal berobbanó tévéreklámokon az olasz kormány. A mérések szerint a három legnagyobb olasz tévécsatorna átlagosan 50 százalékkal nagyobb hangerővel sugározza a reklámokat, mint a normális műsorokat, hogy a nézőkhöz biztosabban eljussanak az "üzenetek". Az illetékes miniszter, Paolo Gentiloni érvényt akart szerezni a tilalomnak és közölte, hogy bírságrendszert fog kidolgozni az olasz médiafelügyelet.

Itthon is hasonló a helyzet, sok tévézőnek feltűnt már, hogy a reklám jóval hangosabb, mint maga a műsor. A megfáradt, a puha kanapé mélyén el-elbóbiskoló néző ilyenkor riadtan felkapja a fejét, összerezzen a szunyókáló kutya, az akvárium vizébe ugrik az addig a kövön békésen napozó ékszerteknős, átdörömböl a szomszéd, holott csak arról van szó, hogy így jobban elérik a reklámozók, hogy a bambuló néző felfigyeljen termékükre - holott sokakat nem érdekel, hogyan lehet 27,3 százalékkal kevesebb korpa fejükön.

Az RTL Klub programigazgatója, Kolosi Péter szerint ez így is marad, nincs mit tenni, nemzetközi gyakorlatról van szó. A reklámok alatt jellemzően sokan lehalkítják a készülékeket, hiszen úgy érzik, hogy amit ember tudhat, azt ők már tudják a makacs foltokról, a gonosz vízkőről vagy a macskatápok rejtelmes világáról. Akiknél hangos marad a tévé, azok legalább a lakás minden pontján biztosan hallják, hogy mikor érdemes visszameni a konyhából vagy a fürdőből a tévé elé. "A hirdetők élnek a  maximális hangerő adta lehetőségekkel, vagyis kihasználják a maximális decibelt, amit a csatornák még befogadnak" - mondja a Viasat 3-tól Hámori Barbara programigazgató.

Az urbanlegends.hu szerint a trükk az, hogy a reklámok készítői különböző hangmérnöki módszerekkel manipulálják a reklámok hangsávját. Míg egy filmben a hangsáv széles dinamikai tartományban mozog (azaz nagy a távolság a halk és hangos zörejek között), a reklámokban a halkabb hangokat fölerősítik. A maximum jelszint így nem változik, a magasabb átlagos hangerő miatt viszont az emberi fül hangosabbnak érzékeli a hirdetéseket. A reklámok hangsávjának manipulálása ellen először a gyerekek védelmében hoztak törvényeket, Hollandiában már évek óta nem lehet manipulálni a hangsávot a gyerekeknek szóló műsorszámokat megszakító reklámok esetében. Magyarországon még nem foglalkoztak a törvényalkotók ezzel a jelenséggel. Pár éve átlagos hangerőt mértek Németországban, és az eredmény meghökkentő volt: a reklámok egyes televízióknál - a rekorder 2000-ben a PRO7 volt - 140 százalékkal hangosabbak voltak.

A TV2-től Rényi Ádám, PR-csoportvezető válaszolt, szerinte nem általános jelenség ez. "Más technikával rögzítik ezeket, hiszen a reklámozónak az a célja, hogy felfigyeljenek kereskedelmi üzenetére, de decibelben nincs különbség. Egy csendes jelenet után persze bántóan hangosnak tűnhet a reklám" - mondja.


1/3 következő oldal >>

1. Üvölt a reklám

2. Nézőmarasztaló tévés trükkök

3. Sok magyar tévéző műsorvégeket néz



Küldje tovább ismerősének!

Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább



Fórum

TV-csatorna/műhold TOP-lista..
Miért fontos a hírolvasók/bemondók személye?
Csillagkapu-Stargate
BEUGRÓ.
Fáj? Cserélő topik


TIPP


jegyfoglalás


popsztárok


képeslapküldés


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!