ok.hu





Építészettől tárgykultúráig minden, ami szemnek ingere!



A rovat hírei


"Tarány Tomit megviselte, hogy kiejtett minket" - a Rocktenors az X-Faktorról

Két magyar hely vezeti a világ száz legjobb bárjának listáját

"Álmodtam is a Sírhant művek szereplőivel" - Marina Salas, A bárka szereplője

Ha nem a panel nyer: kísérleti lakótelep Óbudán

"Egyszer sem jutott eszembe a 25 millió" - Ádám, az Éden Hotel stratégája
Gyorskeresés









Kedvenc tévéink trükkös játékai
2006. szeptember 28., csütörtök, 16:57

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb


Nézőmarasztaló tévés trükkök << 2/3. oldal >>

Ajánlat
Részletes tévéműsor
Friss tévés hírek, képek
Nyerj mesés Discovery-ajándékcsomagot!
Stirlitz visszatér: nyerj Filmmúzeum-pólót!
Ajánlat
Audrey Hepburn holtában is reklámoz
Reklámtalanított köztévé, kételyekkel
Reklámpénzek a magyar televízióknál
Reklámbotrányok 2005-ben
Tévéreklám alatt ugrálj, fiam
Tévéreklám ipari mennyiségben: mindent a szemnek
Pornográfnak tartják Paris Hilton reklámját

A hangerővel tehát nincs mit tenni, távirányító jár mostanság minden készülékhez, a probléma a szabályozó nyomkodásával orvosolható. Ellenben tévézők százezreinek feltűnt az, hogy egyszerre mennek a reklámblokkok, feltűnően gyakran van olyan, hogy hiába kapcsolgat az átlagnéző a két nagy kereskedelmi tévé közt, a TV2 és az RTL Klub is reklámot ad, hosszú perceken át. A helyzet itthon bonyolultabb, mint sok másik országban, ugyanis az ORTT az óránkénti 12 perces reklámidőt nem hattól hétig nézi, hanem a "rolling hour"-szisztéma szerint, azaz bármelyik pillanattól számolva "érvényes" a hatvan perc. Így persze nehezebb tervezni is a reklámblokkokat, mintha egésztől egészig tartana a vizsgált 60 perc.

Kolosi Péter szerint ez megköti a tévéket. "Az USA-ban például a nagyobb csatornák egészkor és félkor kezdik a műsoraikat, így egyszerre vannak a reklámblokkok mindenhol.  Arra nem lehet példa, hogy a 12 perces reklámidőt túllépjük, mert az ORTT ezt folyamatosan figyeli, és olyan a büntetés, hogy nem is érné meg" - vallja.

Az egyszeri tévéző azt hinné, hogy a másik reklámblokkja alatt lehet jól elcsábítani a rivális adó nézőit, jó filmmel, sorozattal. Ez persze fordítva is igaz, azaz a "mi reklámunk" alatt veszítünk el sok ezer, türelmetlenebb tévézőt. "Ha reklám megy reklámmal szemben, akkor kevésbé kapcsolnak el a nézők, illetve akkor visszatérnek az eredetileg nézett műsorhoz. A kezdéssel is lehet jócskán trükközni, például a Született feleségek startja a TV2-n vélhetően azért csúszik egyre hátrább, hogy A szökés reklámblokkja alatt náluk műsor menjen" - véli az RTL Klub programigazgatója.

Hámori Barbara szerint nem törvényszerű, hogy egyszerre legyen reklám: "Többnyire a műsorkezdést próbálják 5-10 perccel a másik elé tolni. A média sajátosságai miatt azonban a megszakíthatóság szempontjából mindannyiunknak meg van kötve a keze, azaz kötve van a helye, hossza - így a reklámszünetek gyakran egy időbe esnek. Ez különösen a rövidebb, fél órás műsorok esetén van így, ami a legmagasabb nézettségű, 'early prime' (18.30-20.30) időszakra esik, éppen ezért feltűnő lehet a gyakori azonos reklámidőpont" - mondja a Viasat 3 programigazgatója.


<< előző oldal 2/3 következő oldal >>

1. Üvölt a reklám

2. Nézőmarasztaló tévés trükkök

3. Sok magyar tévéző műsorvégeket néz



Küldje tovább ismerősének!

Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább



Fórum

TV-csatorna/műhold TOP-lista..
Miért fontos a hírolvasók/bemondók személye?
Csillagkapu-Stargate
BEUGRÓ.
Fáj? Cserélő topik


TIPP


jegyfoglalás


popsztárok


képeslapküldés


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!