ok.hu





Építészettől tárgykultúráig minden, ami szemnek ingere!



A rovat hírei


"Tarány Tomit megviselte, hogy kiejtett minket" - a Rocktenors az X-Faktorról

Két magyar hely vezeti a világ száz legjobb bárjának listáját

"Álmodtam is a Sírhant művek szereplőivel" - Marina Salas, A bárka szereplője

Ha nem a panel nyer: kísérleti lakótelep Óbudán

"Egyszer sem jutott eszembe a 25 millió" - Ádám, az Éden Hotel stratégája
Gyorskeresés









Reklámpénzek a magyar televízióknál
2006. június 20., kedd, 16:19

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete néven folytatja a továbbiakban tevékenységét az eddig Televíziók és Rádiók Országos Reklámtanácsa (TORTA) néven ismert szervezet. A névváltoztatás hátterében az áll, hogy az elektronikus média legnagyobb képviselőit tömörítő szervezet a jövőben valódi érdekérvényesítő szerepet kíván betölteni. A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (röviden: Műsorszolgáltatók Egyesülete) tette közzé a 2005. évi televíziós és rádiós reklámtorta adatait, az Ernst & Young által összegyűjtött és összesített számok alapján.


Lottóreklám a múltból - változnak az idők, a pénzek
Ajánlat
Reklámmentes MTV-t akarnak
Másfél milliárdot költöttek reklámra a pártok
EU-intő a magyar dohányreklámok miatt
Norbival reklámozzák a jobb iskolai büféket

A Televíziók és Rádiók Országos Reklám Tanácsa (TORTA) névváltozáson esett át és a továbbiakban Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete néven működik. A névváltoztatás fő oka, hogy a szervezet immár a reklámon túlmutató, szélesebb körű érdekérvényesítő tevékenységet folytat. A Műsorszolgáltatók Egyesülete az egyetlen olyan - az összes jelentős elektronikus médiumot tömörítő - szakmai szervezet, amely ténylegesen, aktívan működik. Az egyesület elnöki pozícióját 2005. óta Málnay B. Levente, a VIVA TV vezérigazgatója tölti be.

A Műsorszolgáltatók Egyesülete a tagok megbízása alapján közzé teszi a 2005. évi televíziós és rádiós reklámbevételeket, vagyis az elektronikus médiumok reklámból befolyt, tényleges árbevételeinek számszerűsítését. A kezdeményezés egyedülálló, hiszen a televíziók korábban tényleges bevételi adatot hivatalosan nem közöltek, így csupán becslések láttak napvilágot. Publikáltak bruttó bevételt (TNS Media Intelligence, korábbi nevén Mediagnózis), továbbá becsléseket (MRSZ), de a tényleges bevételeket bemutató, a műsorszolgáltatók által közzétett úgy nevezett "net-net" (ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett) árbevétel adat ez idáig még nem látott napvilágot. A 2005-ös évi reklámtorta adatszolgáltatói között az összes jelentős televízió megtalálható: ATV, Cartoon Network, Cool, Discovery, Duna TV, Film+, FIX TV, Hálózat TV, Hír TV, Magyar Televízió, Minimax, National Geographic Channel, PAX TV, RTL Klub, Spektrum, Sport1, Sport2, TV2, Viasat 3, VIVA. Ezen felül a legnagyobb kereskedelmi rádiók is csatlakoztak a kezdeményezéshez: Danubius Rádió, Juventus Rádió, Sláger Rádió.

A reklámtorta méretének megállapításához az adatokat a televíziók és a rádiók szolgáltatták. Az adatok összegyűjtését és összesítését az Ernst & Young, a világ egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és tranzakciós tanácsadó vállalata végezte. Az Ernst & Young összesítése alapján 2005-ben a "net-net" televíziós reklámpiac mérete 60 447 millió forint, a rádiós reklámpiacé pedig 7 789millió forint volt.

"Az adatszolgáltatásra felkért televíziók és rádiók döntő többségben megadták számunkra a kért információkat és az összesítésünk az általuk megadott adatokon alapul. A megbízásunk biztosítja, hogy az egyes televíziók és rádiók adatai más célra nem kerülhetnek felhasználásra, az átadott adatokat az összesítést követően megsemmisítettük" - nyilatkozta Keserű Csaba, az Ernst & Young Tranzakciós Tanácsadási Szolgáltatások üzletágának igazgatója.

Az elektronikus reklámtorta meghatározásánál a Műsorszolgáltatók Egyesületének tagjai a reklámszpotokból és szponzorációból származó "net-net" (ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett) bevételeket vették figyelembe. Így a reklámtorta nem tartalmaz olyan egyéb bevételi forrásokat, mint az emelt díjas telefon és SMS, valamint a rendezvények és a "merchandise eszközök" (saját márkás árucikkek). A reklámtorta továbbá csak a tényleges pénzmozgást igénylő bevételeket tartalmazza, vagyis a barter-tranzakciókat nem.


Emlékkép 1971-ből

A napvilágot látott számok a teljes TV-piac eredményét tükrözik: az AGB mérése szerint az adatszolgáltató televíziók összesített átlagos SHR (share) adata 92,9% a 4 év feletti korosztályban, videóval és HBO-val kiegészítve. Ez utóbbiak azért szerepelnek az adatok között, mert nincs külön, a tortából "hiányzó" reklámbevételük. A rádiók esetében szintén közölték bevételi adataikat a legjelentősebb piaci szereplők.

A Műsorszolgáltató Egyesület célkitűzése szerint a jövőben minden év második negyedévében teszi majd közzé a reklámbevételi adatokat.

"Egyesületünk nagy lépést tesz meg azzal, hogy ennyi év "hallgatás" után nyilvánossá teszi a valós reklámbevételi adatokat. Az elektronikus média jelentős piaci szereplői között először született ilyen fontos ügyben egyetértés. Ez remélhetőleg a jövőben további területekre is kiterjed majd" - kommentálta az eseményt Málnay B. Levente, a Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke.

[origo]



Küldje tovább ismerősének!

Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább



Fórum

TV-csatorna/műhold TOP-lista..
Miért fontos a hírolvasók/bemondók személye?
Csillagkapu-Stargate
BEUGRÓ.
Fáj? Cserélő topik


TIPP


jegyfoglalás


popsztárok


képeslapküldés


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!