A Hornetekből és a többi CBF-ből már unalomig ismert acél gerincváz alá ezúttal a 2005-ös Fireblade 998 köbcentis blokkját csavarozták, persze jelentősen áthangolva: a kihegyezett, 170 lóerő feletti teljesítményt szépen visszavették és egy nagy lapáttal rádobtak a nyomatékra az alsóbb tartományban. A végeredmény több, mint meggyőző, ugyanis a nagy CBF már alapjárattól úgy tol, mint egy gőzmozdony, ráadásul teljesen mindegy, hogy hányadik fokozatban vagyunk, a 998 köbcentis blokk rutinból elintéz mindent. Az elején kicsit furcsa volt, hogy a motor hangját alig hallani, ami a jó szélvédelemmel együtt azt eredményezte, hogy az a fránya kilométeróra valahogy mindig szemtelenül magas értékeket mutatott. 160 km/óráig gyakorlatilag teljesen egyenes derékkal lehet utazni, e fölött kezdhetünk el egyre jobban ráhasalni a tankra, hogy beleszaladjunk az óra szerinti 245 km/órás végsebességbe.
A fékek és a futómű ugyancsak tökéletesen illenek a CBF túracirkáló jellegéhez, kényelmes lenghetünk át Budapest úthálózatán. Ennek peresze ára van, mégpedig az, hogy a motor kissé instabil és "nyúlós" visszajelzéseket ad, ha keményen meghajtjuk a kedvenc szerpentines részünkön, ám a határokhoz eljutni így is óriási rutin kell. Tesztmotorunkon egyébként ABS felügyelte a fékeket, ami még nagyobb önbizalmat adott a fékek markolászása során, de szerencsére egyszer sem volt rá szükség.
220 kilós saját tömeg ide vagy oda, a CBF olyan könnyedén dől be a kanyarokba, hogy az első kiülős kanyarban majdnem ledaráltam a belső íven lévő szalagkorlátot. A pihenőnél aztán kiderült a turpisság, a nagy CBF hátsó felnijén is 160-as gumi feszül, így nem is csoda, miért billen olyan könnyen a nagy vas. Egy kis gyakorlás és összeszokás után szép szikraesőt csiholhatunk a lábtartók segítségével, a motor még ekkor is elképesztően stabil, már-már bolondbiztos.
A fogyasztás 6,5 liter környékén alakult, amiben volt szolid kínzás, kényelmes barangolás és városi "furakodjunk, még ide is beférek" szakasz. A mintegy 700 kilométeres tesztút egy rövid szakaszát utasként sikerült abszolválni, így saját kézből, illetve fenékből győződődhettem meg a hátsó üléspárna kényelméről. A kapaszkodók fogása ugyancsak remek, aki innen lepottyan, az menthetetlen antitalentum.
Az - ABS nélküli - ezres CBF-et jelenleg 2 118 000 forintért adja a Honda, amihez még hozzá kell adni 230 ezer forintnyi regisztrációs adót, de még így is nagyon versenyképes marad az ár ezért a remek erőforrásért és a csomagolásért.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.