A Hornetekből és a többi CBF-ből már unalomig ismert acél gerincváz alá ezúttal a 2005-ös Fireblade 998 köbcentis blokkját csavarozták, persze jelentősen áthangolva: a kihegyezett, 170 lóerő feletti teljesítményt szépen visszavették és egy nagy lapáttal rádobtak a nyomatékra az alsóbb tartományban. A végeredmény több, mint meggyőző, ugyanis a nagy CBF már alapjárattól úgy tol, mint egy gőzmozdony, ráadásul teljesen mindegy, hogy hányadik fokozatban vagyunk, a 998 köbcentis blokk rutinból elintéz mindent. Az elején kicsit furcsa volt, hogy a motor hangját alig hallani, ami a jó szélvédelemmel együtt azt eredményezte, hogy az a fránya kilométeróra valahogy mindig szemtelenül magas értékeket mutatott. 160 km/óráig gyakorlatilag teljesen egyenes derékkal lehet utazni, e fölött kezdhetünk el egyre jobban ráhasalni a tankra, hogy beleszaladjunk az óra szerinti 245 km/órás végsebességbe.
A fékek és a futómű ugyancsak tökéletesen illenek a CBF túracirkáló jellegéhez, kényelmes lenghetünk át Budapest úthálózatán. Ennek peresze ára van, mégpedig az, hogy a motor kissé instabil és "nyúlós" visszajelzéseket ad, ha keményen meghajtjuk a kedvenc szerpentines részünkön, ám a határokhoz eljutni így is óriási rutin kell. Tesztmotorunkon egyébként ABS felügyelte a fékeket, ami még nagyobb önbizalmat adott a fékek markolászása során, de szerencsére egyszer sem volt rá szükség.
220 kilós saját tömeg ide vagy oda, a CBF olyan könnyedén dől be a kanyarokba, hogy az első kiülős kanyarban majdnem ledaráltam a belső íven lévő szalagkorlátot. A pihenőnél aztán kiderült a turpisság, a nagy CBF hátsó felnijén is 160-as gumi feszül, így nem is csoda, miért billen olyan könnyen a nagy vas. Egy kis gyakorlás és összeszokás után szép szikraesőt csiholhatunk a lábtartók segítségével, a motor még ekkor is elképesztően stabil, már-már bolondbiztos.
A fogyasztás 6,5 liter környékén alakult, amiben volt szolid kínzás, kényelmes barangolás és városi "furakodjunk, még ide is beférek" szakasz. A mintegy 700 kilométeres tesztút egy rövid szakaszát utasként sikerült abszolválni, így saját kézből, illetve fenékből győződődhettem meg a hátsó üléspárna kényelméről. A kapaszkodók fogása ugyancsak remek, aki innen lepottyan, az menthetetlen antitalentum.
Az - ABS nélküli - ezres CBF-et jelenleg 2 118 000 forintért adja a Honda, amihez még hozzá kell adni 230 ezer forintnyi regisztrációs adót, de még így is nagyon versenyképes marad az ár ezért a remek erőforrásért és a csomagolásért.