A 2005-ös modellévre egy kicsit átpofozták a 600-as Hornet külsejét és futóművét, hogy lépést tudjon tartani az egyre szaporodó versenytársaival. Biztos, ami biztos, meghajtottuk az új modellt is, nem feledve közben a régivel töltött szép perceket.
![Forrás: [origo]](https://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/0509/20050907hornethon3.jpg?w=170&h=248)
Bizonyára sokan remélték még azt 2004-ben, hogy a Honda jelentősen átdolgozza az egyik legnépszerűbb modelljét, és 2005-ben egy injektoros csili-vili bringát állít csatasorba a Kawasaki Z750 és a Yamaha 600-as Fazere ellen. A dologból azonban csak félig lett valami, ugyanis technikailag alig változott valami a motoron, csili-vili újításokkal azonban bőven el lett látva a Hornet. Kezdjük mindjárt a leglátványosabbal - és egyben az egyik leghasznosabbal -, az új fordított első villával, amely szép sárgára lett eloxálva.
Képgaléria az új 600-as Hornetről
A dolog egyetlen szépséghibája, hogy semmilyen paraméterét nem lehet állítani, pedig hamar el lehet jutni a gyári beállítás határaihoz. Szintén szemet szúró újítás a CBR 600 F-ről származó műszerfal, amelyen már egy kis egérmozi mutatja a sebességet, a benzinszintet és egyéb hasznos dolgokat. A műszerfal előtt egy pici idom töri a menetszelet, ami ugyancsak új alkatrész, bár inkább csak jelzésértékű, ugyanis szinte semmilyen szélvédelmet nem ad. Az átfésült Hornet új színekben is kelleti magát, tesztmotorunk egy szép metálvörös árnyalatban pompázott, én azonban egy visszafogottabb feketét választanék magamnak.
Ennyit a külsőségekről, hiszen erről korában már írtunk bőven, nézzük a változtatások gyakorlati megvalósulását: az új, 41 mm-es átmérőjű villa már az első méterek alatt bebizonyította, hogy jó választás volt (szerencsére a tesztút alatt egy régi Hornettel sikerült összehasonlítani a módosításokat), ám egy kis állítgatás azért nem jött volna rosszul egy hungaroringi nyílt nap során. Sajnos a villa nem csupán a pályán, de egy-két gyalázatosabb minőségű úton - amelyből azért akad bőven Budapesten - is elérkezik teljesítőképességeinek határaihoz, és ilyenkor egy tragikus felütéssel és fejrázással tudatja, hogy elege van ebből a balkáni hangulatból. Nekünk is, ezért irány a városhatár és némi kanyarvadászat. A blokkon szinte semmit sem változtattak, ezért könnyes szemmel törnek fel a tavalyi szép emlékek, és kergetjük a visító motort kanyartól kanyarig vakon bízva a gyárilag szerelt Michelin Pilot Road papucsokban.
Az új villa jó minőségű úton tényleg ott van, sokkal biztosabban fordul be vele a Hornet, az ívet is precízebben tartja, mint a 2004-es társa. Igazából innentől kezdve csak ismételni tudnám a tavalyi cikkünket a blokkról, a fékekről és a kezelhetőségről, ezért tessék elolvasni az akkori élménybeszámolónkat vagy egy Hornet-tulajdonos még autentikusabb szubjektív tesztjét a saját bringájáról.
Végül majdnem lemaradt egy apró változtatás, ami az első elindulásnál okozott némi keresgélést: a tavalyi modellen még a tank alatt volt a szívató, ám ez 2005-re már felkerült a "rendes" helyére, a kormány mellé, de én balga módon továbbra is guggolva keresgéltem a motor oldalán a kis gombot, szakújságíró, na persze...
A szépen felcicomázott Hornet 1 790 000 forintért (plusz 125 ezer forintnyi regisztrációs adó) kelleti magát kék, ezüst, fekete és vörös színekben. A motor naked karakterén némileg lehet változtatni egy-két extraként rendelhető kiegészítővel: plusszpénzért üléstakaró, alsó idom, plexi és sárvédő is jár a Hornethez.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.