A Honda nagyon okosan mérte fel, hogy nem az a buli, ha a robogózás bölcsőjébe, Olaszországba exportálja motorokat, hanem az, ha ott is készítik a helyi menők bevonásával. Az SH robogócsalád is ennek a koncepciónak a gyümölcsöző eredménye, szinte teljes egészében olasz fejlesztés, egy olyan márkanév alatt, amelyre nem gyanús hümmögés a válasz.
Nálunk szinte ismeretlenek a Honda 125 és 150 köbcentis SH típusjelű robogói, pedig már hosszú-hosszú évek óta gyártják őket Olaszországban, ahol - egy kis túlzással - előbb tanulnak meg a gyerekek motorozni, mint járni. Mi sajnos ettől fényévekkel vagyunk elmaradva, pedig tessék nekem elhinni: a robogózással nem csak időt és pénzt lehet megtakarítani, de még élvezetessé is lehet vele tenni a szimpla hétköznapi ingázásokat! Az általunk is tesztelt SH 125-ös robogó például remek helyváltoztatási alternatíva lehet azon autósok számára, akik már attól is gyomorgörcsöt kapnak, ha felcsendül a közlekedési hírek szignálja.
Az SH modellcsalád külseje nem sokat változott a 2005-ös modellfrissítés során, mindössze a fehér indexekről és a finoman átrajzolt hűtőrácsról, illetve idomokról lehet felismerni, hogy új modellről van szó. Összhatását tekintve kimondottan egyszerű az SH - még a nevével sem bajlódtak sokat -, könnyű vele észrevétlenül belesimulni a forgalomba, ezért akit az irigykedő pillantások motiválnak, ne ezt a modellt válassza. Szerencsére azért egy-két ponton megvillant az olasz designerek keze, így akadnak szerethető kis részletek a motoron: a kedvencem például a cápauszony formájú lábtartó, de ugyancsak említést érdemelnek a csinos felnik is.
Az igazán forradalmi változások jól el lettek dugva, mindössze a motor oldalára ragasztott PGM-FI Fuel Injection matrica lehet árulkodó jel.
A szakavatottak ebből már kideríthetik, hogy a kis robogó egy meglehetősen fejlett befecskendezést kapott a korábbi évek karburátoros megoldása helyett, ami mind a fogyasztásra, mind a károsanyag-kibocsátásra jótékony hatással bír. Technikai ömlengés helyett inkább a dolog gyakorlati megvalósulására helyezném a hangsúlyt: a gombnyomásra éledő kis blokk meglehetősen nyersen kezd el zakatolni, ám ijedelemre semmi ok, mivel ez az alapjárati rezgés menet közben teljesen megszűnik. A röpsúlyos automataváltó egyértelműen városi betyárkodásra lett belőve, már alapjárattól szépen meglódul az SH, hogy egy kis nekifutás után felvegye a számára legideálisabb 80 km/órás tempót.
A kilométeróra nagyon ambiciózus módon 160 km/óráig van skálázva, azonban ideális körülménye között is csupán 100 km/órás tempóig gyorsult velem a robesz, némi ellenszél és emelkedő pedig még ebből is szépen le tudott faragni. Persze ennek az ellentéte is igaz, enyhe lejtőn 115 km/órát is sikerült megfigyelnem, ráadásul a motor még ekkor is teljesen stabil volt, nem imbolygott és bóklászott a sávon belül.
Ebben a stabilitásban és jó egyenesfutásban elévülhetetlen érdemei vannak a 16 collos kerekeknek, amelyek Budapest minősíthetetlenül rossz úthálózatával is szépen felvették a küzdelmet. A rugóstagok úgyszintén kiállták a Szentendrei úti próbát, nem dobott le az SH, sőt még a kormány sem akart kiszakadni a kezemből.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.