[origo] címlap24 órakomment.huvidea[freemail]iWiW

[origo] motor> teszt

autó címlap Forma-1 Garázsmenet Tesztek Videók Retro Mobil Új Peugeot 308 (x)
Suzuki GSX-Rmérnökmotortesztkonkurencia

Szereti, ha fáj - Suzuki GSX-R 600

2006. 06. 15., 8:19|Utolsó módosítás:2006. 06. 15., 8:19|

Fórum

JÁTSSZ ONLINE!

A városból kikecmeregve szemmel láthatóan a motor is fellélegzett, a vízhőfok mutatója a 100-ról szépen visszaállt 80 környékére és végre el lehetett kezdeni használni azt a fordulatszám-tartományt is, ahol két marékkal kínálják az adrenalint. Az egyes fokozat vége 130 km/óránál fogyott el, a kettes 177-nél dadogott le, a hármast már ki sem tudtam csavarni, mert a távoli kanyar már ott is volt, fékezés, borítás és kezdődött elölről minden. A négyhengeres motor olyan könnyedén pörög fel és mindezek mellé, úgy szaporodnak a lóerők a hátsó keréken, hogy az már szinte feldolgozhatatlan pszichés teher tud lenni. A motor karakterének köszönhetően meglehetősen nagy önuralomra van szükségünk, ha nem akarjuk, hogy ámokfutó énünk minden egyes gurulás alkalmával kiütéssel győzzön a józan ész felett.

A dolgon csak tovább ront, hogy 8 ezer fölött gyönyörű visítás jelzi a blokk erőlködését, egy nagy V2-eshez szokott motoros persze ilyenkor elkezd mosolyogni, pedig tényleg van egy varázsa annak, ahogy a gép kiteszi a lelkét a kedvünkért. A tesztút közel két hete alatt engem teljesen meg is győzött a gyári kipufogó mind teljesítményhangolását, mind akusztikáját tekintve, így nehezen megkeresett pénzemet nyitott cső helyett valószínűleg valami más extrára költeném.

A futómű és a fékrendszer ugyancsak tökéletes partnerek a tempós haladáshoz, a négydugattyús első Tokico fékekkel remekül szabályozhatjuk lassulásunkat akár egy ujjal is. Ennél többel szinte felesleges belenyúlni a fékkarba, mert könnyen úgy találhatjuk magunkat, hogy átugrunk a kormány felett, pedig nem is terveztük. A futóműbe ugyancsak nehéz belekötni, a gyári beállítás tökéletes az utcára, rengeteg visszajelzés érkezik, ám egy sereg úthibát és mozgási energiát szépen észrevétlenül elnyelnek a Showa-rugóstagok, így nem kell rémisztő behintázások, pumpálások miatt visszavenni a tempóból.

Forrás: [origo]Az új modellben már csúszókuplung is van, de ezzel együtt a keményre vett féktávoknál nem tud csodát tenni a technika, a kisgixer változatlanul igényli a gázfröccsöket, különösen ha kimerészkedünk egy-egy nyílt napra valamelyik versenypályára.

Természetesen a korábbi bekezdésekben felsorolt technikai arzenál mit sem ér, ha gagyi gumik elrontják a mókát, ám - minő meglepetés - szerencsére itt sem lehet fogást találni, mert a Suzuki gyárilag BT014-es Bridgestone-okkal szállítja a GSX-R-eket. Utcára ennél jobb papucsokat szinte találni sem lehet, gyorsan átmelegednek, remekül tapadnak, jó visszajelzéseket adnak, csak gyorsan fogynak, de hát valamit, valamiért.

Forrás: [origo]Az áramvonalasabbra faragott kis idom mögé szépen el lehet bújni, hála a tank ötletes kialakításának és mélyedéseinek, bár én magamnak vennék egy magasabb plexit, mert a gyári egyenesen a sisakomra terelte menetszelet. Egyébként pont az idom mögött kuporogva figyeltem fel a motor egyetlen pontjára, amibe bele tudtam kötni, ez pedig a plexi igénytelen rögzítése. Zavaró volt néhány centiről bámulni a fémszínű ormótlan anyacsavarokat, miközben olyan tempót mutatott a sebességmérő, hogy attól cseppfolyóssá vált a jogsi a zsebemben...

Apropó kilométeróra, a kis kijelzőn nem történtek forradalmi változások, gyakorlatilag egy az egyben átvették az ezres GSX-R műszerét, csak fehérre cserélték a számlapot a fordulatszámmérőn. Az új Suzukikon sorra megjelenő fokozatkijelző itt is jó szolgálatot tesz, különösen akkor, ha ámokfutás közben ész nélkül kapcsolgatunk le-fel.

Forrás: [origo]Összeségében a 600-as GSX-R továbbra is azoknak ajánlható, akik már lehúztak pár évet két keréken, szeretnek gyorsan motorozni, de nem okoz nekik álmatlan éjszakát, ha "csak" egy hatszázas motor áll a garázsban. Közúton szinte lehetetlen kimotorozni az új gixer képességeit, ráadásul versenypályán se nagyon tudnak rápirítani a nagyobbak, de erről bővebben a következő oldalon.

Az öt színben is elérhető 600-as modellt jelen pillanatban 2,5 millió forintért lehet megrendelni regisztrációs adóval együtt, ami - csak a közvetlen japán konkurenciával összehasonlítva - kifejezetten barátinak mondható. A Honda egy picit drágábban, 2,56 millióért méri a szépséges CBR 600 RR-t, a Kawasaki ZX-6RR-t 2,76 milliórét vihetjük haza, míg a Yamaha nem kevesebb mint 2,96 milliót kér az ugyancsak vadonatúj R6-os sportgépéért.

Címlapsztori»

Forrás: Retro Mobil Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
hirdetés

Olvasnivaló

Forrás: AFP/Alexander Joe Tíz percig tartott a per Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Forrás: Ruben van der Vleuten Saját útját filmezte végig egy csomag Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Forrás: MTI/Marjai János Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.

FÓRUM

További adatok » Időjárás »