Egy kihalóban lévő kategória, a 750-es szupersport géposztály legizgalmasabb képviselőjét sikerült közel 8 napig nyúznunk, miközben végig azon értetlenkedtünk, miért farolnak sorra ki a gyárak ebből az arany középutat jelentő kategóriából?! A Suzuki 750-es GSX-R-e szinte mindent megcsinál, amire az 1000-es is képes, míg fordulékonyságával a 600-as kategóriát idézi.
A 750-es gixxert nyilván nem kell bemutatni annak, aki egy kicsit is ismerősen mozog a motorok világában, hiszen ez a típus volt gyakorlatilag az első sportgép-replika, amit a közutakra szabadítottak a 80-as évek derekán. Az ősmodell 102 lóerős teljesítménye mai szemmel nem tűnik soknak, ám abban az időben verhetetlen volt lóerő/súly arányában. Természetesen a többi gyár is felismerte a 750-es szegmensben rejlő üzleti lehetőségeket, és az évek alatt a Suzuki sorra kapta az erősebbnél erősebb kihívókat, ám - a motorevolúció fintoraként - 2004-re gyakorlatilag ellenfél nélkül maradt a gixxer az általa teremtett szegmensben.
Tesztmotorunk tehát egy eltűnőben lévő kategória utolsó képviselője, amely mellett makacsul kitart a Suzuki - remélem, nem lövöm le a teszt lényegét -, amúgy nagyon helyesen. Az általunk kipróbált példány szürke-fekete-narancssárga színekben pompázott, amit én utoljára választanék a lehetséges színkombinációk közül, ugyanis mind a sárga-fekete, mind a - hagyományos - kék-fehér fényezés sokkal jobban áll a motornak. Apróság ugyan, de szerintem ez a szín nehezebben szúrható ki a visszapillantóban, így egy élénkebb színű gixxerrel talán még biztonságosabb is a városi közlekedés. Fényezés ide vagy oda, ez a motor minden valószínűség szerint még rózsaszínben is jól nézne ki, ugyanis formájában van valami elemi agresszió, ami miatt az ember nem szívesen támasztja le óvodák és általános iskolák közelében.
A tavalyi modellhez képest a legszembetűnőbb változtatás az új fej- és farokidom, továbbá a mattfekete váz és lengővilla, ami divatosnak divatos ugyan, de szerintem nagyon egybefolyik tőle minden. A hátsó lámpát ledek garmadája váltotta fel, míg az első fényszóró - az ezres modellhez hasonlóan - már függőlegesen helyezkedik el. A motor talán egyetlen szépséghibás eleme a kipufogódob, amin még a ferdén lecsapott végcsonk sem segít, így szinte pedesztrinálja a leendő tulajt, hogy a bejáratás alatt kipufogó-katalógusokkal terrorizálja közvetlen hozzátartozóit.
A motoron klasszikus versenypózban kell ülni, ami egy kényelmesebb motorhoz szokott pilóta számára rémálom lehet, még annak ellenére is, hogy a sportmotorok között kifejezetten kényelmesnek számít az új 750-es GSX-R. Egy Ducati 749- vagy 998-tulajdonos valószínűleg pontosan tudja, hogy miről is van szó... A gyújtással együtt életre kel a műszerfal, az egérmozi elkezd villogni, miközben a fordulatszámmérő tesz egy tiszteletkört. Szőrszálhasogatás ugyan, de nekem az előző széria fehér számlapos műszerei jobban tetszettek, mint az új fekete, azonban belátható: egy ilyen színtű redesign után harakirigyanús lett volna a tervezők részéről, ha pont ehhez nem nyúlnak...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.