Az ezres GSX-R-rel tavaly valósággal letarolta a konkurenciát a Suzuki, amely idén a hatszázas és hétötvenes szegmensben is meg szeretné ismételni ezt a produkciót. A legkisebb "gixert" közel két hétig nyúztuk, kínoztuk, vallattuk, de végig élvezte.
Elképesztő a tempó a szupersportmotorok fejlesztése terén, hiszen alig két éve mutatták be az előző GSX-R szériát és most megint itt van egy teljesen átdolgozott 600-as és 750-es változat. Ennek hátterében valószínűleg egy sereg munkamániás japán mérnök áll, akiket csak fotókról ismernek fel a közvetlen hozzátartozók. De kit érdekelnek az ilyen családi drámák a földgolyó innenső felén, ha hozzánk csak a végeredmény jut el néhány két keréken guruló űrtechnika formájában?
Bizony, bizony, nem túlzás a fenti mondat, a kecses műanyag idomok alatt ugyanis a jelenlegi japán motorgyártás esszenciája lapul. Ebben a kategóriában ennél többel, jobbal, drágábbal maximum csak a versenypályán találkozhatunk a gyári csapatok istállóiban, de biztosak lehetünk abban, hogy azok az alkatrészek már ott lesznek a két év múlva megjelenő következő generációs GSX-R-ekben. És ebben ez a legszebb, hogy az a technika, amely néhány éve még a versenyzők számára is csak vágyálom volt, most ott csillog a sarki motorszalonban és arra vár, hogy valaki ilyesmibe feccölje a spórolt pénzét.
Na de lássuk, hogy mit is vihetünk haza, ha nem hallgatunk közeli hozzátartozóinkra a motorozás veszélyeiről, felesleges mivoltáról és vigyorogva aláírjuk az adásvételi szerződést.
Majdnem hatszáz
Az 599 köbcentis blokkból ezúttal 125 lóerőt hoztak ki a Suzuki illetékesei, ehhez a mutatványhoz egészen pontosan 13 500-at kell percenként forognia a főtengelynek, de a piros tartomány csak 16 ezernél kezdőik a kijelzőn. Ezek a biztató számok jártak a fejemben, amikor átvettem a tesztmocit és beröffentettem a blokkot melegedni. Első pozitív meglepetés, hogy a motor hasa alá dugott kipufogóból sokkal karcosabb és öblösebb hang tört elő, mint az egy ekkora motortól elvárható.
Második meglepetés - bár ez számomra kevésbé pozitív - hogy az ülésre ráhuppanva egy lényegesen kisebb motoron találtam magam, mint azt korábban megszoktam a régi gixereken. Ezt a kompaktabb üléspozíciót szerencsére néhány km alatt meg lehet szokni, köszönhetően annak, hogy az új GSX-R-en minden kézreáll és vajpuhán működik, így tényleg minden idegszálunkkal a motorozásra összpontosíthatunk. További piros pont jár azért, hogy a lábtartókat három fokozatban lehet állítani, ám egy hórihorgas pilótának még ez is kevés lehet; megoldásként egy szélesebb tartományban mozgatható utángyártott alkatrész jöhet szóba, de akkor már nem árt beruházni egy állítható kormánycsutkába, esetleg magasabb üléspárnába, plexibe is...
Az első kilométerek sajnos a csúcsforgalomban való szlalomozással teltek, de szerencsére a motor felhasználóbarát viselkedésének köszönhetően remekül lehet vele cikázni a városban. A legkisebb GSX-R rángatás nélkül tűri, ha alapjárat környékén gurulunk vele, sőt egy ilyen kihegyezett masinától meglepő lendülettel tud meglódulni már az alacsony tartományban is. Ennek hátterében persze számos technikai bravúr, és újítás lapul, akit komolyan érdekelnek a módosított szelepvezérlésről szóló sajtóanyagok, az nézze át ezt az irományt, akit viszont mindezek gyakorlati megvalósulása érdekel, az lapozzon tovább!
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.