Magyarországon egyedülálló módon, egy virtuális motoros tanfolyamot indítunk, hogy mire megjön a jó idő, már mindenki kellő elméleti tudás birtokában kezdhessen el gyakorolni.
Évről-évre egyre több motoros jelenik meg tavasszal az utakon, ami nem is csoda, hiszen a helyváltoztatásnak ez az egyik legszórakoztatóbb formája, ám sajnos ezzel együtt a legveszélyesebb is. A jogosítvány és egy jó motor megszerzése viszonylag egyszerűen letudható feladat, ám a rutin és a magabiztos motoros tudás csak hosszú évek alatt alakul ki rengeteg kilométer ledarálása után.
Nagyon nem mindegy viszont, hogy milyen gépen, és ami még fontosabb, milyen hozzáállással kezdünk el motorozni, hiszen az életünket tesszük kockára amikor nyeregbe ülünk nap, mint nap. Ezekben a kérdésekben próbálunk segíteni a Hungaroring Motorsport Iskolával közösen indított motoros tanfolyamukkal, amelynek keretei között hétről-hétre részletesen kielemzünk egy-egy témát.
Akik rendszeresen nyomon követi majd a részeket, azok Szabó Attila motorversenyzőtől és oktatótól tanulhatják meg a helyes fékezési, kanyarodási, váltási és egyéb alaptechnikákat, sőt még egy kis "lelki továbbképzést" is kapnak a közlekedési morálból.
"Célunk annak a szakadéknak az áthidalása, ami a motorok teljesítőképessége és a vezetők tudása között tátong" - mondja a bevezetőben Szabó Attila, aki egyúttal rögtön kitér a közlekedési morálra, az autós-motoros ellentétre és csípőből ad néhány túlélési tippet is.
Bevezető és egy kis lelki felkészítés - 7:02 p
1. rész: A tekintetünkkel navigálunk
2. rész: Hogyan válasszunk bukósisakot?
3. rész: Mikor kell megválni a bukósisaktól?
4. rész: A megfelelő védőfelszerelés
5. rész: Kezünk-lábunk védelme
6. rész: A tavaszi átvizsgálás és kirajzás
7. rész: Az elkerülhetetlen bukta
8. rész: Biztonságosan a forgalomban
9. rész: A progresszív fékezés és egyéb finomságok
[origo]
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.