A napokban képernyőre kerülő Dolce and Gabbana (D&G) karórák reklámspotja nem minden néző rokonszenvét nyerte el: 89 panasz érkezett a brit reklámfelügyelethez, az Advertising Standards Authorityhoz. Az észrevételek beérkezte után az ASA megvizsgálta a kifogásolt tévéreklámot, és úgy döntött, hogy a férfiak közt elcsattanó ajakcsók nem bántó, nem veszélyezteti a gyerekek fejlődését. A reklám az ITV1 X Factor című műsorának szünetében ment le, de akadtak nézők, akik az ITV2-n, a UKTV History csatornán, a UKTV Documentaryn vagy a Hallmarkon látták.
A kora esti időpontban sugárzott spot főleg épp az időpont miatt keltett felháborodást: kevesebb panasz érkezett volna a konzervatívabb tévézők részéről, ha késő éjjel vetítik. A reklám mellesleg nem a melegekre, inkább a karórákra fókuszál, kávézókban, éttermekben, táncparketteken mozgó embereket mutat be, persze mindenki D&G-órát visel. A végén egy férfi látszik, aki két karórája közül az egyiket átadja férfipartnerének, majd röviden szájon csókolja.
A panaszosok közül hetven úgy vélte, hogy nem lenne szabad ilyen reklámot sugározni olyan időpontban, mikor sok gyerek ül a készülék előtt, ugyanakkor tizenkilenc néző komolyabban protestált: ők úgy vélik, hogy semmilyen időpontban nem lenne szabad melegcsókkal hirdetni a termékeket.
Forrás: Life Style Extra, Brand Republic
[origo]
|