A diploma megszerzése után mégis elhagyta New Yorkot, és Minneapolisban horgonyzott le, ahol évekig nem is foglalkozott filmezéssel. Több munkahelye közül az egyik a városi múzeum volt, ahol ő mondta be a hangosbeszélőn, hogy "A múzeum 15 perc múlva bezár. Kérjük, hagyják el a kiállítótermeket!"
1991-ben döntött úgy, hogy belevág a show-businessbe és átteszi székhelyét Los Angelesbe. Így mesélt később a kezdeti lépésekről: "Szereztem egy ügynököt, és L. A.-be költöztem. Ez épp abban az időszakban történt, amikor a televíziós sorozatokat előkészítik, de persze engem nem hívott senki. Még interjúra sem hívtak. Aztán egyszer csak csörgött a telefonom, és beleszólt Minneapolisból egy srác, aki egy show-n dolgozott épp. Mire a telefonbeszélgetés végére értünk, szerződtetett.
Nagyon csalódott voltam, mert az utolsó vágyam volt, hogy visszamenjek Minneapolisba, miután végre Los Angelesben voltam. De végül is örültem a munkának, mert azt gondoltam: 'O. K., kaptam egy írói feladatot, ez jobb, mint bármi, amit korábban csináltam. Visszaköltözöm Minneapolisba, és otthont teremtek magamnak ott.' Denise, a feleségem úgyis ott maradt, ki akarta várni, hogy sikerül-e elérnem valamit Los Angelesben. Bepakoltam a 10 éves, rozzant autómba, amiben még légkondi sem volt, és majdnem szétesett alattam, és indulni készültem. Ebben a pillanatban kaptam egy hívást David Mirkintől, aki közölte, hogy tetszik neki az egyik forgatókönyvem.
Mondtam neki, hogy épp indulni készülök. Mire ő: 'Ne tedd!' Ugyan szerződést nem tudott ajánlani, de bizalmat ébresztett bennem. Bár fel kellett adnom a biztos minneapolisi munkámat a semmiért, azért, hogy várjak valami felkérésre, de úgy éreztem, hogy ezt kell tennem. Felhívtam a srácot, megmondtam neki, hogy visszalépek, hamarosan pedig szerződtettek a Get a Life című sorozat forgatókönyvírójának. Nem sokon múlott tehát, hogy most itt vagyok. Voltképpen csak azon - legalábbis szerintem -, hogy nem próbáltam volna meg még egyszer. Egyetlen esélyt adtam magamnak."
A Get a Life egy sitcom volt (szituációs komédia), melynek főszereplője, egy 30 éves férfi különféle kalandokba bonyolódott. Kaufman két epziódot írt abban a szériában, majd több sorozatba hívták hasonló feladatra. Ezekben az években alakult ki jellegzetes, abszurd stílusa, mely hamarosan játékfilm-forgatókönyvekben teljesedett ki.
|