[origo] címlap24 órakomment.huvidea[freemail]iWiW

[origo] motor> teszt

autó címlap Forma-1 Garázsmenet Tesztek Videók Retro Mobil Új Peugeot 308 (x)
motortesztdologficsúrHonda

Belvárosi ficsúr - Honda FMX 650

2006. 05. 23., 7:17|Utolsó módosítás:2006. 05. 23., 7:17|

Fórum

JÁTSSZ ONLINE!

Az utóbbi időben annyira elterjedt a motorok között is a befecskendező rendszer, hogy szinte idegennek hatott a kormányon lévő szivatókar macerálása az indításkor, de aztán felrémlett a hőskor. Az egyhengeres blokk biztató kalapálással kezd el működni, ami egy sornégyeshez szokott fülnek bántó zörej lehet, de valójában muzsika.

Az alacsony fordulaton meglehetősen darabos motor - de hát az egyhengeresek már csak ilyenek - érezhetően sokkal barátságosabban viselkedik a középső tartományban (bár ez csak fülre állapítható meg, a fordulatszámmérő ugyanis lemaradt), míg a fokozatok vége felé ismét jelzi, hogy ez nem az ő világa, és úgy elkezd vibrálni, mint egy epilepsziás rohamot kapott légkalapács. Az utolsó, azaz az ötödik fokozatban a végsebesség 160 környékén alakul, bár ezt a tesztmotor erősen kopott gumija és a szélvédelem hiánya miatt csak egyszer próbáltam ki.

A gyengébbik alapváltozatot ugyan nem vezettem, de szerintem egy teljesítménynövelő kit beszerelése kötelező elem kell, hogy legyen minden FMX megvásárlása után, ugyanis még így a gyári tuning után sem számít aszfaltszaggatónak a kategóriájában, sőt. Szerencsére a Honda nem is kőkemény supermotónak állítja be az FMX-et a sajtóanyagaiban, hanem egyszerűen csak "funmotónak" nevezi. Ha így állunk a motorhoz, és nincsenek erőcsúsztatásos, keresztben kanyarodós, folyamatosan egykerekezős ambícióink, akkor garantáltan nem fogunk csalódni a járgányban, bár a fenti műveletek mindegyikére képes, csak közben szegény csikorgatja a fogát, és színpadiasan kileheli a lelkét. Piros pont jár viszont azért, hogy a legdurvább kínzások ellenére sem sikerült 5,5 liternél többet lenyomni az FMX torkán 100 km alatt, ez az érték nyilván jócskán kevesebb lehet visszafogottabb poroszkálás mellett.

Forrás: [origo]Az FMX menet közben sokkal könnyebbnek tűnik, mint a katalógusban emlegetett 165 kg, a kanyarokban azonban mégis egy kicsit birkózni kellett vele, bár ez valószínűleg ismét a kockásra kopott, ráadásul már szinte minta nélküli hátsó gumi rovására írható.

Hátul egy tárcsa virít a 17 colos fűzött felnin, ez rendben is volna, ám sajnos elöl is csak egy féktárcsát találni, ami költséghatékony ugyan a gyárnak, de a mai, korszerű megoldásokkal összehasonlítva elég vérszegény a végeredmény. Persze a városi villantásokhoz és hétköznapok ingázásához ez a fékhatás is bőven elegendő, ám egy szerpentines részen lefelé száguldozva ijesztően nagyot kell markolni a hőn áhított lassulásért, ráadásul a nyomáspont is folyamatosan vándorol, és hamar nyúlóssá válik.

A futómű kissé feszesre lett hangolva gyárilag, a hosszú rugóutaknak köszönhetően azonban mégis kényelmesen el lehet lavírozni Budapest minősíthetetlenül rossz úthálózatán. Az üléspozíciót szinte az én 187 centimre szabták, kényelmesen leért róla a lábam, mégis jó magasan pöffeszkedhettem, klasszul belátva ezzel az előttem lévő eseményeket. A crossmotorosan vékony kialakításnak köszönhetően az FMX szinte elvész az ember térdei között, játszi könnyedséggel lehet az autósorok között terelgetni, egyedül csak a széles Renthal kormány szabhat határt furakodásunknak.

Forrás: [origo]És ezzel el is jutottunk az FMX igazi küldetéséhez, a városi vagánykodáshoz és az autók közötti gyors cikkázáshoz, amelyben az egyik legjobb partner. Elszántabbak egy-egy kisebb túrát is bevállalhatnak, bár a 11 literes tank miatt nem túl nagy a hatótávolság. A motor további előnye, hogy nagyon jól tud mutatni a kávézók terasza mellé letámasztva, a csinos műanyagok és formák szépen beárnyékolják a szarkalábakat növesztett blokkot - de kit érdekelnek ilyen apróságok, ha lehet vele villantani?

Nógrádi Attila

Címlapsztori»

Forrás: Retro Mobil Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
hirdetés

Olvasnivaló

Forrás: AFP/Alexander Joe Tíz percig tartott a per Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Forrás: Ruben van der Vleuten Saját útját filmezte végig egy csomag Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Forrás: MTI/Marjai János Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.

FÓRUM

További adatok » Időjárás »