Az utóbbi időben annyira elterjedt a motorok között is a befecskendező rendszer, hogy szinte idegennek hatott a kormányon lévő szivatókar macerálása az indításkor, de aztán felrémlett a hőskor. Az egyhengeres blokk biztató kalapálással kezd el működni, ami egy sornégyeshez szokott fülnek bántó zörej lehet, de valójában muzsika.
Az alacsony fordulaton meglehetősen darabos motor - de hát az egyhengeresek már csak ilyenek - érezhetően sokkal barátságosabban viselkedik a középső tartományban (bár ez csak fülre állapítható meg, a fordulatszámmérő ugyanis lemaradt), míg a fokozatok vége felé ismét jelzi, hogy ez nem az ő világa, és úgy elkezd vibrálni, mint egy epilepsziás rohamot kapott légkalapács. Az utolsó, azaz az ötödik fokozatban a végsebesség 160 környékén alakul, bár ezt a tesztmotor erősen kopott gumija és a szélvédelem hiánya miatt csak egyszer próbáltam ki.
A gyengébbik alapváltozatot ugyan nem vezettem, de szerintem egy teljesítménynövelő kit beszerelése kötelező elem kell, hogy legyen minden FMX megvásárlása után, ugyanis még így a gyári tuning után sem számít aszfaltszaggatónak a kategóriájában, sőt. Szerencsére a Honda nem is kőkemény supermotónak állítja be az FMX-et a sajtóanyagaiban, hanem egyszerűen csak "funmotónak" nevezi. Ha így állunk a motorhoz, és nincsenek erőcsúsztatásos, keresztben kanyarodós, folyamatosan egykerekezős ambícióink, akkor garantáltan nem fogunk csalódni a járgányban, bár a fenti műveletek mindegyikére képes, csak közben szegény csikorgatja a fogát, és színpadiasan kileheli a lelkét. Piros pont jár viszont azért, hogy a legdurvább kínzások ellenére sem sikerült 5,5 liternél többet lenyomni az FMX torkán 100 km alatt, ez az érték nyilván jócskán kevesebb lehet visszafogottabb poroszkálás mellett.
Az FMX menet közben sokkal könnyebbnek tűnik, mint a katalógusban emlegetett 165 kg, a kanyarokban azonban mégis egy kicsit birkózni kellett vele, bár ez valószínűleg ismét a kockásra kopott, ráadásul már szinte minta nélküli hátsó gumi rovására írható.
Hátul egy tárcsa virít a 17 colos fűzött felnin, ez rendben is volna, ám sajnos elöl is csak egy féktárcsát találni, ami költséghatékony ugyan a gyárnak, de a mai, korszerű megoldásokkal összehasonlítva elég vérszegény a végeredmény. Persze a városi villantásokhoz és hétköznapok ingázásához ez a fékhatás is bőven elegendő, ám egy szerpentines részen lefelé száguldozva ijesztően nagyot kell markolni a hőn áhított lassulásért, ráadásul a nyomáspont is folyamatosan vándorol, és hamar nyúlóssá válik.
A futómű kissé feszesre lett hangolva gyárilag, a hosszú rugóutaknak köszönhetően azonban mégis kényelmesen el lehet lavírozni Budapest minősíthetetlenül rossz úthálózatán. Az üléspozíciót szinte az én 187 centimre szabták, kényelmesen leért róla a lábam, mégis jó magasan pöffeszkedhettem, klasszul belátva ezzel az előttem lévő eseményeket. A crossmotorosan vékony kialakításnak köszönhetően az FMX szinte elvész az ember térdei között, játszi könnyedséggel lehet az autósorok között terelgetni, egyedül csak a széles Renthal kormány szabhat határt furakodásunknak.
És ezzel el is jutottunk az FMX igazi küldetéséhez, a városi vagánykodáshoz és az autók közötti gyors cikkázáshoz, amelyben az egyik legjobb partner. Elszántabbak egy-egy kisebb túrát is bevállalhatnak, bár a 11 literes tank miatt nem túl nagy a hatótávolság. A motor további előnye, hogy nagyon jól tud mutatni a kávézók terasza mellé letámasztva, a csinos műanyagok és formák szépen beárnyékolják a szarkalábakat növesztett blokkot - de kit érdekelnek ilyen apróságok, ha lehet vele villantani?
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.