Citromsárga színben pompázó tesztmotorunk egyébként szinte az összes létező gyári extrát megkapta - pici index és tükrök, csomagtartó, bukógomba, tankpad, feliratos kormánybilincs - egyedül csak a plexi maradt le róla, ám a képeket nézegetve eme amúgy praktikusnak tűnő darabról, talán nem is olyan nagy baj...
A motorra rápattanva rögtön előjöttek a tavalyi emlékek: filigrán kis gép, alacsony üléspozíció és reményteli motorhang. Az első kilométerek alatt az tűnik fel, hogy nem tűnik fel semmi, minden annyira kézre áll és könnyen megy, hogy csak a motorozásra lehet koncentrálni, ami Magyarországon, de különösen Budapesten életbevágó lehet, hiszen hol egy kátyúrendszer, hol egy kátyút kikerülő autós, hol mind a kettő egyszerre tör a sorok között cikázó motoros életére. A futómű becsületére legyen mondva, hogy derekasan küzd a barázdák, lyukak, csatornafedelek és rég nem használt sínek álnok seregével, ám egy idő után sajnos ő is feladja a harcot, és nagy hintázások közepette dobálja a motorost a levegőbe.
Jobb minőségű aszfalton, keményen hajtva a gépet azért már kiderül, hogy a rosszabb úton még kényelmes futómű itt már túl puha, sajnos azonban az első villán nem lehet állítani, így vagy vissza kell venni a tempóból, vagy hozzá kell szokni a motor "zselés elejéhez". Ez a bizonytalanság különösen nagyobb tempónál rombolja a gép és motoros között kialakult bizalmat, amikor a végsebességet próbáltam egy autópályán (212 km/óra dobozzal), akkor kifejezetten ijesztően viselkedett a motor eleje, de hát ugye nem kell ennyivel száguldozni...
A kéthengeres, soros blokk egyébként remek konstrukció, nem jár ugyan olyan finoman, mint egy sornégyes, viszont kisebb és nyomatékosabb, legalábbis ami a fordulatszám alsóbb tartományát illeti, és ez a mindennapos szaladgálás során remekül jön. Már alapjárattól szépen húz a 72 lovas blokk, 4 ezer környékén érkezik egy finom, alig érezhető vibráció, majd 6-7 ezer környékén minden kisimul és felgyorsul. A lendület olyan 9 ezerig tart, eddig nagyjából tartja is a lépést egy hasonló lökettérfogatú négyhengeressel, e fölött azonban már csak bömböl a Kawa, de nem megy, nem is érdemes erőltetni, aki a visító motorban leli örömét, ne ezt a konstrukciót válassza!
Hiába a gyönyörű, cakkos első féktárcsa, az első villára szerelt kétdugattyús Tokico nyergek első blikkre ijesztően kevésnek tűnnek, ám menet közben szerencsére kiderül, hogy a látszat csúful csal, ugyanis a fékrendszer ereje tökéletesen elég a mindössze 174 kilós (szárazon) gép és a rajta feszítő motoros lendületének megtöréséhez.
A fogyasztás 5,5 és 6,5 liter között mozgott a jobb csukló használatától és a forgalmi helyzettől függően, ám ez az érték valószínűleg még akár literekkel is növelhető, illetve csökkenthető egy-egy pályanap vagy szelíd országúti cirkálás során. A motor egyébként tökéletesen alkalmas a hosszabb túrákra is, én csupán azért nem indulnék el vele világ végére, mert nekem túl alacsony az üléspozíció, így egy idő után elég zsibbasztó a gép, de egy extraként rendelhető magasabb nyereggel orvosolható lenne a probléma.
Így a végén persze marhaság lenne elsütni azt a közhelyet, hogy az ER-6n bárkinek ajánlható, hiszen nem, ám ennyi pénzért az ember egyszerre kap egy különleges formájú paripát és egy remekül vezethető motort, amely tökéletes a mindennapi ingázáshoz, túrázáshoz, és akkor sem kell megijedni, ha néhány kanyar tűnik fel a láthatáron. A kéthengeres ellenfelek közül egyedül csak a nagy klasszikus, a V2-es Suzuki SV650 jöhet még számításba, ám annak az idei csupasz változata egy hajszállal drágább, és közel sem olyan izgalmas a külseje. Kíváncsian várom, hány ER-6n fog szaladgálni nyár végére az utakon!
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.