A rekordokat döntögető kánikula szépen beborította Budapestet, olvasztgatva aszfaltot, napra kiteregetett kínai akrilzoknikat és minden egyebet, aminek 35 fok alatt van az olvadáspontja. Ilyen időjárási körülmények mellett sikerült tesztelnünk a Kawasaki egyik leggonoszabb motorját, a Z 1000-est, amely az elképesztő hőséget további forró pillanatokkal tetézte. Néha szó szerint...
A vonal túlsó végén a Kawasaki hazai importőre éppen az után érdeklődik, hogy lenne-e kedvünk kipróbálni Z 1000-es tesztmotorukat. Egy határozott igen, és utána elégedett hátradőlés a székben azon merengve, hogy bizony az élet mennyire kemény és kegyetlen. A szóban forgó Z 1000-esről annyit kell tudni, hogy egy nagy múltú szaklap munkatársai kerek 50 ezret tekertek bele két szezon alatt, amit további hányattatott tesztkilométerek követtek ügyes kezű kollégák és potenciális vevőjelöltek alatt. A dolgot csak tetézte, hogy szegény motorra kőkemény túragumikat húztak, amelyek fekete csík helyett inkább szikrákat szórtak megcsúszáskor.
Ennyit a hisztiből, most viszont lássuk az élet napos oldalát, elvégre mégiscsak egy közel 130 lóerős, alig több mint 200 kilós gépet kaparintottunk meg. Az első, ami rögtön feltűnik, hogy a Z gyakorlatilag elveszik az ember alatt, köszönhetően a rövid és tömzsi tanknak, a kicsi fejidomnak és a hajlított kormánynak.
Az üléspozíció - a látszat ellenére - meglehetősen sportosra sikeredett, ugyanis a lábtartók magasan vannak, az ülés meg enyhén lejt előre, így közel annyi súly kerül a csuklónkra, mint egy sportmotor esetében. Ez egy városi araszolgatás során hamar kényelmetlenné válik, ám mindjárt megváltozik a helyzet, ha már a saját tempónkban tudunk száguldozni, ráadásul mindezt egy kanyargós úton. A fékeken sajnos nagyon érződött tesztmotorunk futásteljesítménye, az első fék karját a markolaton lehetett koppantani - a legtávolabbi beállítás mellett -, így időnként rá voltam kényszerítve, hogy a hátsót is tapossam. A váltó ugyancsak határozott bánásmódot igényelt, mert egy-egy bizonytalanabb mozdulatomat lyukakkal és csattogással honorálta.
Szerencsére a futóművön és blokkon nem fogott az idő vasfoga, ami nem is csoda, hiszen a ZX-9R-ből átvett négyhengeres erőforrás legendás elpusztíthatatlanságáról. Természetesen nem egy az egyben került át a blokk a nagyobbik nindzsából, ugyanis a lökettérfogatot 953 köbcentire növelték az erősebb középtartomány kedvéért, továbbá egy elektronikus befecskendezővel is megfejelték a feltuningolt motort. Ezt az egészet aztán szépen beszerelték egy - Diamond Frame becenévre hallgató - acélvázba, úgy, hogy a blokk is teherviselő elemként funkcionál. Ez a gyakorlatban némi vibrációban jelentkezik 5000-es fordulatszám fölött, ami nem zavaró ugyan, de a visszapillantókat el lehet felejteni. A motor nagy szerencséje, hogy bivalyerős és elképesztően nyomatékos, így innentől kezdve mindent megbocsát neki az ember, még azt is, hogy a fogyasztás 8 liter környékén alakul.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.