A tavaly nyárvégi rövid menetpróba után most a szezon elején egy hosszabb teszt erejéig is kipróbálhattuk a Kawasaki ER-6n-t. A paripa maradt a régi, remek darab, a hazai utak többségére azonban sajnos ki lehetne rakni a motorozásra alkalmatlan táblát.
Motoros pajtásaim és ismerőseim között végzett reprezentatív felmérésem szerint a tavaly bemutatott Kawasaki ER-6n-t vagy utálják egyedi formavilága miatt, vagy egyszerűen rajonganak érte, de semlegesen szinte senki sem tudta szemlélni a gépet. Az arányok tisztázásához azért hozzátartozik, hogy pozitív visszajelzésből lényegesen több volt, sőt akadt olyan is, aki kizárólag a fotók alapján tört pálcát a motor felett, de amint élőben meglátta a tesztelésre kapott Kavászt, rögtön átállt a rajongók táborába. Akárhogy vélekednek is az ER-6n-ről, annyi bizonyos, hogy bátor húzás volt a Kawasaki részéről a belépőmotorok között egy ilyen egyedi formatervvel előjönni, le a kalappal!
Az én véleményem természetesen nem számít, ezért most jöjjön a motor praktikus oldala, azaz hogy hogyan szuperál az ER-6n akkor, amikor nem a napsütötte Börzsönyben száguldozik vele a szerencsés tesztpilóta, hanem a szürke hétköznapokon, esőben kell vele lavírozni az álló kocsisorok között. A válasz egyszerű: remekül, ám ennyit nyilván nem lehet elsütni teszt címén, ezért inkább kifejtem.
Az ER-6n titka szerintem abban rejlik, hogy külön-külön bármelyik alkatrészénél lehet jobbat találni a kategóriájában - erősebb motor, jobb fék, masszívabb váz, stb. -, ám ahogy ezek összerakva együtt dolgoznak, az szinte hibátlan. A motort hihetetlenül könnyen lehet dobálni egyik kanyarból a másikba, ezért aki ennél egyszerűbben vezethető gépet szeretne, az inkább üljön fel egy körhintára, vagy fel se álljon a kanapéról!
A könnyű kanyarodás elsősorban a motor jó súlyelosztásának és futómű-geometriájának köszönhető, előbbit az alacsonyra beépített, kompakt kis kéthengeres blokk szavatolja, utóbbit a jól belőtt villaszög és a masszív hátsó lengőkar. Az alacsonyabb súlypont érdekében a kipufogó dobját is a motor alá dugták, amely első ránézésre úgy fest, mint egy méregdrága kémműhold és egy high-tech termosz keveréke. Persze a méregdrága és titkos műholdak nem adnak ki magukból olyan szívderítő hangokat, mint a Kawa dobja, amely már alapjáraton és alacsonyabb fordulaton is meggyőzően dörmög. Persze az igazi egy jó kis nyitott cső lenne, csak hát akkor meg mi lesz a környezetvédelemmel meg a szomszéd nehezen elalvó gyerekseregével, ám ha valakinek ott áll majd a garázsában egy ER-6n, bizonyára tudni fogja a választ.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.