A sötétben szép kék színben derengő műszerfal jól átlátható, és a két analóg műszerrel igazodik a motor külsejéhez. A középső kis kijelzőn kapott helyet a kilométeróra, itt nézhetjük meg, hogy hány kilométert tettünk meg az aktuális utunk alkalmával, továbbá a hűtővíz hőmérsékletén túl a külső levegő hőfokát is elárulja a motor. A benzinszint alakulását egy kis skálán követhetjük nyomon a fordulatszámmérő alatt.
A futómű elöl-hátul állítható, így szépen be tudjuk lőni igényeinkhez a CB hintázását. A minőségi Showa rugóknak és a tekintélyes súlynak (234 kg szárazon) köszönhetően a nagy test szépen kivasalja a legtöbb barázdát és úthibát, ami sokkal magabiztosabb motorozást tesz lehetővé. Csak egy gyakorlati példa: ott ahol - a velünk együtt túrázó - 600-as Hornet elpattogott az ívről és idegesen rázta az elejét, a nagy CB angyali nyugalommal kanyarodott be, és csak egy kis finom bólogatás jelezte, hogy lehetne még egy kis pénzt rakni az útfelújítási alapba.
Ha már a kanyaroknál tartunk, a legjobban a hosszabb, egyenletes ívű kanyarokat szerette a CB, ilyenekben szépen le lehetett dönteni a lábtartókig és bátran rá lehetett csavarni a tüzet kigyorsításoknál. A szűk visszafordítók sem lehetetlen feladatok a CB számára, csak ilyenkor törődjünk bele, hogy a nagyobb súly és hosszabb tengelytáv miatt simán kikerülnek minket a kisebb és agilisabb gépek. Kigyorsítások alkalmával egyébként nem árt észnél lenni, mert a 117 Nm-es nyomaték hamar elindítja a motor hátulját még jól átmelegedett gumikkal is. Ez persze egy kis gyakorlással jó móka tud lenni, feltéve, ha van pénzünk a vészesen kopó abroncsok pótlására.
Az ABS-szel megtuningolt fékekre nem lehet panasz, az első, négydugattyús Nissin nyergek pont elegendőek a nagy test kordában tartására, bár én egy fém fékcsővel tovább cicomáznám a saját CB-met. A blokkolásgátló beavatkozására szerencsére egyszer sem volt szükség a tesztút alatt, pedig sáros és vizes útfelülettel is volt dolgunk a Mátra felé száguldozva.
Ennyit a jó dolgokról, azaz a CB képességeiről, most azonban jöjjön egy kijózanító szám - ez pedig az árcédulán szereplő összeg: az ABS-es, fejidomos CB ára - ezer forint híján - 2,9 millió forint, amihez még hozzá kell adni a regisztrációs adót, így már bőven 3 millió forint felett járunk. Ez a kategóriatársak ára felett van, ám ha megnézzük, hogy a CB miben is jobb náluk, akkor nagyjából kijön a különbözet. A nagyszerű blokkhoz és futóműhöz egyébként sokkal olcsóbban is hozzá lehet jutni, ugyanis néhány kereskedésben még maradt egy-két tavalyi, csupasz CB, amit a tesztmotorunk áránál jóval kevesebb összegért haza lehet gurítani.
[origo]