![Forrás: [origo]](https://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/0509/20050901cb13003.jpg?w=170&h=123)
A sötétben szép kék színben derengő műszerfal jól átlátható, és a két analóg műszerrel igazodik a motor külsejéhez. A középső kis kijelzőn kapott helyet a kilométeróra, itt nézhetjük meg, hogy hány kilométert tettünk meg az aktuális utunk alkalmával, továbbá a hűtővíz hőmérsékletén túl a külső levegő hőfokát is elárulja a motor. A benzinszint alakulását egy kis skálán követhetjük nyomon a fordulatszámmérő alatt.
A futómű elöl-hátul állítható, így szépen be tudjuk lőni igényeinkhez a CB hintázását. A minőségi Showa rugóknak és a tekintélyes súlynak (234 kg szárazon) köszönhetően a nagy test szépen kivasalja a legtöbb barázdát és úthibát, ami sokkal magabiztosabb motorozást tesz lehetővé. Csak egy gyakorlati példa: ott ahol - a velünk együtt túrázó - 600-as Hornet elpattogott az ívről és idegesen rázta az elejét, a nagy CB angyali nyugalommal kanyarodott be, és csak egy kis finom bólogatás jelezte, hogy lehetne még egy kis pénzt rakni az útfelújítási alapba.
Ha már a kanyaroknál tartunk, a legjobban a hosszabb, egyenletes ívű kanyarokat szerette a CB, ilyenekben szépen le lehetett dönteni a lábtartókig és bátran rá lehetett csavarni a tüzet kigyorsításoknál. A szűk visszafordítók sem lehetetlen feladatok a CB számára, csak ilyenkor törődjünk bele, hogy a nagyobb súly és hosszabb tengelytáv miatt simán kikerülnek minket a kisebb és agilisabb gépek. Kigyorsítások alkalmával egyébként nem árt észnél lenni, mert a 117 Nm-es nyomaték hamar elindítja a motor hátulját még jól átmelegedett gumikkal is. Ez persze egy kis gyakorlással jó móka tud lenni, feltéve, ha van pénzünk a vészesen kopó abroncsok pótlására.
Az ABS-szel megtuningolt fékekre nem lehet panasz, az első, négydugattyús Nissin nyergek pont elegendőek a nagy test kordában tartására, bár én egy fém fékcsővel tovább cicomáznám a saját CB-met. A blokkolásgátló beavatkozására szerencsére egyszer sem volt szükség a tesztút alatt, pedig sáros és vizes útfelülettel is volt dolgunk a Mátra felé száguldozva.
Ennyit a jó dolgokról, azaz a CB képességeiről, most azonban jöjjön egy kijózanító szám - ez pedig az árcédulán szereplő összeg: az ABS-es, fejidomos CB ára - ezer forint híján - 2,9 millió forint, amihez még hozzá kell adni a regisztrációs adót, így már bőven 3 millió forint felett járunk. Ez a kategóriatársak ára felett van, ám ha megnézzük, hogy a CB miben is jobb náluk, akkor nagyjából kijön a különbözet. A nagyszerű blokkhoz és futóműhöz egyébként sokkal olcsóbban is hozzá lehet jutni, ugyanis néhány kereskedésben még maradt egy-két tavalyi, csupasz CB, amit a tesztmotorunk áránál jóval kevesebb összegért haza lehet gurítani.
[origo]
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.