Motorozás közben a KRESZ betartása nagyon nehéz feladat, egy Honda Hornet nyergében meg egyenesen lehetetlen, mivel a kis 600-as gép karaktere még a legszelídebb hétvégi huszárból is vicsorgó ámokfutót farag. A Hornet jellemformáló tevékenysége ráadásul ezzel még nem ér véget, ugyanis rendkívül gyorsan függőséget is okoz, amin állítólag csak egy Csernus Imrével eltöltött hosszú hétvége tud valamelyest segíteni...
![Forrás: [origo]](https://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/0410/20041012hornethon7.jpg?w=170&h=100)
Tovább>>>
Nem látszik a Horneten, de lassan már tíz éve kapható, igaz, 1996-os megjelenésekor csak Japánban forgalmazták egy 250 köbcentis blokkal felvértezve. Európába 1998-ban érkezett meg a szép formájú motor, ám a 250 köbcentis erőforrás helyett szerencsére már a CBR600 F3-as erőforrását építették a szigetországi börtönéből kiszabadult Hornetbe. A csupasz bringa azóta szépen felküzdötte magát a nyugat-európai eladási statisztikák élére, köszönhetően elpusztíthatatlan blokkjának, könnyű kezelhetőségének és viszonylag kedvező árának. Az eltelt évek alatt nem sokat változtattak a Horneten, mindössze 2002-ben esett át némi ráncfelvarráson és technikai revízión. A motorcsaládfáról még annyit kell tudni, hogy korábban kapható volt egy fejidomos, S-kivitel, ami időközben kikopott a kínálatból, továbbá 2002-ben megjelent a Hornet 900-as változata is, ami viszont a Fireblade blokkját örökölte.
A 2002-es modellfrissítés nem volt látványos, de nagyon jót tett a Hornetnek: eltűnt a kipufogóról az a fura, mosógépdobszerű borítás, lendületesebb lett a motor megjelenése a hegyesebb farokidomnak és átkalapált tanknak köszönhetően, továbbá a fényszóróból kihozták a maximumot, ami így a motor egyik legszebb elemévé vált.
Tesztünk alanya egy friss és ropogós 2004-es modell volt, amely - a motorok között igencsak ritkának számító - gyöngyházfehér színben pompázott. Első blikkre engem egy guruló retikülre emlékeztetett, de tessék elhinni, ezt a színt nem csupán meg lehet szokni, hanem meg is lehet szeretni, sőt a teszt végére már el is döntöttem: ha valaha lesz Hornettem, a végsőkig ragaszkodom majd a fehér színhez... A műszerfal egyszerű, de ugyanakkor klasszikus a fehér számlapjaival, krómkarikáival és analóg műszereivel. Éjszaka az egész vörös fényben úszik, ami egyfelől gyönyörű, ugyanakkor nekem gondot okozott az aktuális sebesség leolvasása, mert a motor rezgései miatt összefolynak a számok, egy életlen fénykép benyomását keltve.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.