[origo] címlap24 órakomment.huvidea[freemail]iWiW

[origo] motor> teszt

autó címlap Forma-1 Garázsmenet Tesztek Videók Retro Mobil Új Peugeot 308 (x)
BudapestmotormotortesztKawasaki

Egy liter adrenalin - Kawasaki Z 1000

2005.06.01., 8:23|Utolsó módosítás:2005. 06. 02., 8:36|

JÁTSSZ ONLINE!

A futómű szintén parádésnak mondható: az első 41 milliméteres fordított teló nagyon pontos visszajelzéseket ad, ráadásul mind a húzó, mind a nyomó fokozata is állítható, így bárki a stílusához és súlyához szabhatja a motor viselkedését. Ugyanez mondható el a hátsó, alsó kapcsolódású (Bottom-Link Uni-Trak) rugóstagról is, amelynek szintén minden paraméterét be lehet lőni. A minőségi alkatrészeknek köszönhetően még a kemény és viseletes gumikkal is viszonylag bátran lehetett döntögetni, annyira jól lehetett érezni a csúszáshatárokat.

A végsebességet sajnos nem tudtam megállapítani, ugyanis 240 környékén mindig kijött elém valaki a sztrádán, de bőven gyorsult volna még a paripa. A dolgot már csak azért sem forszíroztam, mert a kis fejidom 100 km/óra felett feladta a harcot az elemekkel, így maradt a kuporgás és nyakizom-fejlesztés. Az agresszív első idom mögött megbújó kompakt kis műszerfal egyébként a ZX-6R sportmotorról származik, érdekessége, hogy a fordulatszám alakulását egy LCD-skálán követhetjük nyomon, ami - finoman szólva is - igényel némi megszokást. A fordulatszámmérő csík által körbevett képernyőn a sebességet, a benzin vészes fogyását, és a hűtővíz hőfokát lehet leolvasni. Ez utóbbi dugóban gyakran 100 fok fölé kúszott (ordenáré kánikula), ekkor kapcsolt csak be a ventilátor, hogy a forró levegő egy részét átadja az amúgy sem vacogó zsokénak.

Forrás: [origo]És végezetül a külcsín: tessék engem kispolgárnak titulálni, de nem - gyönyörű hangja ellenére sem - tudtam lelkesedni az aranyszínű orgonasíp kipufogókért, a felpolírozott felnikért, a színesre fújt küllőkért és a csicsás generátorfedélért. Őszintén sajnálom, nyilván nem kevés ember nem kevés ideig molyolt ezekkel a desingelemekkel, de sajnos piacra dobták a jóval olcsóbb Z 750-est - a kifogásolt kiegészítők nélkül - és így számomra egyértelművé vált, hogy a kevesebb néha több. A letisztult 750-es változat rögtön bekerült a kedvenceim közé, még annak tudatában is, hogy futóműve és visszafogott blokkja bizony fényévekre van a taglalt ezrestől. Ha választanom kéne, akkor mégis inkább a nagyobbik Z-re spórolnék, kis pénzt azért félretéve egy új kidörrenőre...

Nógrádi Attila

Címlapsztori»

Forrás: Retro Mobil Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
hirdetés

Olvasnivaló

Forrás: AFP/Alexander Joe Tíz percig tartott a per Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Forrás: Ruben van der Vleuten Saját útját filmezte végig egy csomag Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Forrás: MTI/Marjai János Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.

FÓRUM

További adatok » Időjárás »