A futómű szintén parádésnak mondható: az első 41 milliméteres fordított teló nagyon pontos visszajelzéseket ad, ráadásul mind a húzó, mind a nyomó fokozata is állítható, így bárki a stílusához és súlyához szabhatja a motor viselkedését. Ugyanez mondható el a hátsó, alsó kapcsolódású (Bottom-Link Uni-Trak) rugóstagról is, amelynek szintén minden paraméterét be lehet lőni. A minőségi alkatrészeknek köszönhetően még a kemény és viseletes gumikkal is viszonylag bátran lehetett döntögetni, annyira jól lehetett érezni a csúszáshatárokat.
A végsebességet sajnos nem tudtam megállapítani, ugyanis 240 környékén mindig kijött elém valaki a sztrádán, de bőven gyorsult volna még a paripa. A dolgot már csak azért sem forszíroztam, mert a kis fejidom 100 km/óra felett feladta a harcot az elemekkel, így maradt a kuporgás és nyakizom-fejlesztés. Az agresszív első idom mögött megbújó kompakt kis műszerfal egyébként a ZX-6R sportmotorról származik, érdekessége, hogy a fordulatszám alakulását egy LCD-skálán követhetjük nyomon, ami - finoman szólva is - igényel némi megszokást. A fordulatszámmérő csík által körbevett képernyőn a sebességet, a benzin vészes fogyását, és a hűtővíz hőfokát lehet leolvasni. Ez utóbbi dugóban gyakran 100 fok fölé kúszott (ordenáré kánikula), ekkor kapcsolt csak be a ventilátor, hogy a forró levegő egy részét átadja az amúgy sem vacogó zsokénak.
És végezetül a külcsín: tessék engem kispolgárnak titulálni, de nem - gyönyörű hangja ellenére sem - tudtam lelkesedni az aranyszínű orgonasíp kipufogókért, a felpolírozott felnikért, a színesre fújt küllőkért és a csicsás generátorfedélért. Őszintén sajnálom, nyilván nem kevés ember nem kevés ideig molyolt ezekkel a desingelemekkel, de sajnos piacra dobták a jóval olcsóbb Z 750-est - a kifogásolt kiegészítők nélkül - és így számomra egyértelművé vált, hogy a kevesebb néha több. A letisztult 750-es változat rögtön bekerült a kedvenceim közé, még annak tudatában is, hogy futóműve és visszafogott blokkja bizony fényévekre van a taglalt ezrestől. Ha választanom kéne, akkor mégis inkább a nagyobbik Z-re spórolnék, kis pénzt azért félretéve egy új kidörrenőre...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.