
A verseny napján, szombat reggel a depóban azt mondta Talma: "...megyek a főnökhöz, biztosan most mondják, hogy nem előzhetem meg Kalliót...". Nem volt valami boldog. Én meg azt mondtam, hogy szerintem arra kellene odafigyelni, hogy befejezze a versenyt, lehetőleg a dobogón állni és megőrizni az összetett harmadik helyet. Persze ha nyerni lehet, nem szabad elszalasztani!
Azután jött a verseny. Hogy mi történt, azt mindenki pontosan tudja: Gabi a befutóra néhány centiméterrel megelőzte Kalliót, és megnyerte a versenyt. A KTM csapat ledermedt, és a dolog úgy nézett ki, hogy Gabi valami nagyon nagy disznóságot követett el... Csak a kis létszámú magyar csapat ünnepelt, és a közönség. A KTM-esek nem gratuláltak Gábornak.
Ilyen keserű győzelmet én még nem láttam. Amikor Talma végzett a díjkiosztót követő kötelező sajtótájékoztatóval, nagyon szomorú volt. A sajtó képviselői is azzal a kérdéssel kezdték, hogy miért nem tartotta be a csapat utasításait.
A boxba érve senki nem állt szóba vele. Egy darabig ücsörgött a székében, majd összeszedte a cuccait, és elment a Tóth Imiékhez. Az ő konténerükben beszélgetett azokkal, akik kíváncsiak voltak rá. Azután elment a magyar követségre, ahol egy kis ünneplést rendeztek a számára.
Másnap, vasárnap reggel a szállodájában szedtem össze, hogy együtt töltsük a napot, hiszen este csak későn indult Hongkongba. Elmentünk egy tengerparti üdülőbe, ahol jól telt a nap, és sokat beszélgettünk a történtekről. Gabi itt egy kicsit megnyugodott, és elmesélte, hogy tulajdonképpen mi történt: Szombaton reggel a csapatfőnök beszélt vele. Csak ketten voltak, Kallio nem volt ott. Azt kérte tőle, hogy segítsen Kalliónak, és ha a Lüthi elöl van, engedje el, hogy utánamehessen. Ennyi. Szó nem volt arról, hogy ő nem előzheti meg a finnt!
Az egy más történet, hogy a Kalliónak azt mondták a csapatban, hogy Talmácsi nem fogja őt megelőzni. Gábor, miután kapott olyan infót, hogy Lüthi meglehetősen hátul van, nem gondolta, hogy nem előzheti meg a csapattársát. Szóval ez a sport egyéni sport! Annyiban különbözött eddig a Forma-1-től, hogy itt nincs csapaton belüli sorrend, itt nem a csapat érdekei dominálnak. Erre egyébként a legjobb bizonyíték volt a MotoGP versenyében Melandri és Gibernau párharca.
Ha valóban azt mondták Kalliónak, hogy Talma nem fogja megelőzni, az egy rendkívül inkorrekt dolog volt, és ő jogosan lehet mérges Gáborra. Remélhetőleg a jövő héten, a következő versenyen mindez tisztázódik. A másik inkorrekt dolog az volt, hogy a csapat a sajtót is félretájékoztatta, ugyanis olyat híreszteltek el, ami nem volt igaz.
Kaptam egy olyan levelet, amelyben azt kérdezték tőlem, hogy mit mondott Talma nekem közvetlenül a győzelem után. Ott a parc fermée rácsánál, amikor gratuláltam neki, azt mondta: "...lehet, hogy ezek kirúgnak, akkor megyek máshol!..." Szóval valami nem gömbölyű! Azt állítja a csapat, hogy Talma most veszélyezteti a KTM világbajnoki címét azzal, hogy 5 pontot elvett a finn csapattárstól. Ha nem ő lesz a világbajnok, nem a két bukás miatt elveszített 50 pont miatt kellene sajnálkozni, és miért van az, hogy Gábor esélyeit egyszerűen leírták?
A brnói verseny után azt írtam, hogy a csapat ott nagyon leégette Gábort. Ez így is volt. Ha létezik egy Talmácsi - KTM meccs, akkor véleményem szerint az állás most 1:1.
Abban bízom, hogy ez a srác, akit az elmúlt napokban sikerült sokkal mélyebben megismernem, a jövőben nem marad ennyire magára, mint ahogy Katarban történt."
Forrás: brorganisation.hu
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.