Alaposan felkorbácsolta a kedélyeket Talmácsi Gábor katari győzelme, mikor is az utolsó métereken előzte meg csapattársát, a finn Mika Kalliót. Talma magyarázkodik, Mika háborog, a KTM meg állítólag szakításra készül. Megkérdeztük olvasóinkat, hogy mit gondolnak az esetről.

Talmácsi Gábor bravúros motorozással nyerte október elsején a Katari Nagydíjat, ám a dolog szépséghibája, hogy a győzelmet az utolsó métereken "orozta el" csapattársa, Mika Kallio elől, aki végig vezette a versenyt. Ezzel a finn csupán 2 ponttal vezet a vb-tabellán a svájci Thomas Lüthi előtt, míg egy esetleges Kallio-győzelem esetén ez 7 pont lenne. Mika valósággal dührohamot kapott a verseny után, sportszerűtlennek titulálta Gábort, aki szerinte akkor előzte meg, amikor ő már elvette a gázt - gondolván, hogy Talmácsi úgysem előzi meg.
Kallio a barátságuk végét emlegette, míg Gábor azzal magyarázta az esetet először, hogy még abban a tudatban motorozott, hogy van hátra egy kör. Gábor elmondása szerint valóban volt csapatutasítás a verseny előtt, de ez nem volt elég egyértelmű, hiszen csak azt mondták neki (és a harmadik KTM-esnek, Julian Simonnak), hogy segítse Kalliót Lüthivel szemben a minél jobb helyezésért. Mivel Lüthi csak a hatodik helyen motorozott az utolsó körben, Gábor úgy gondolta, hogy megelőzheti csapattársát, ha képes rá.
A KTM-nél egyébéként nem fogadták lelkesen Talma győzelmét, a csapatfőnök Harold Bartol nem nevezte "túl okos lépésnek" Gábor előzését, így könnyen lehet, hogy szakításra kerül sor. A Nemzeti Sport online információi szerint erre akár már a jövő héten is sor kerülhet, mikor is Talmácsi menedzsere, Stefano Favaro kiutazik Ausztráliába (a következő futam helyszínére), hogy tárgyalásokat folytasson a csapat vezetőségével. A dolgon csak tovább bonyolít, hogy Talmácsinak már aláírt szerződése van a KTM-mel a jövő évi szezonra, mikor is a 250-es géposztályban versenyezhet.
Talmácsi jelenleg a harmadik helyen áll a tabellán 156 ponttal, 45 ponttal elmaradva csapattársától, így matematikailag még van esélye a győzelemre a hátralévő 3 futam során. A svájci Thomas Lüthinek 199 pontja van.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.