Talmácsi Gábor bravúros motorozással nyerte a Katari Nagydíjat a 125 köbcentis géposztályban. A magyar versenyzőnek ez a harmadik vb-győzelme, jelenleg harmadik a pontversenyben.
Rekkenő hőség, ámde erős szél közepette vághatott neki a 125 köbcentis géposztály a Katari Nagydíjnak, ami azzal nehezítette meg a pilóták dolgát, hogy rengeteg finom homok került a sivatag közepén épített pályára. A csúszós aszfalt ellenére Talmácsi Gábor volt a leggyorsabb a reggeli bemelegítőn, míg a futamnak a második helyről vághatott neki a pénteki edzésidejének köszönhetően.
A rajtot jól kapta el Talma és a másodiknak tudott fordulni csapattársa, Mika Kallio mögött, őket szintén egy KTM-es pilóta követte, a spanyol Julian Simon. Az első körben Talma és Kallio ellépett a mezőnytől és olyan tempót kezdtek el diktálni, amit senki sem tudott tartani. Innentől kezdve 18 körön keresztül Talma centikre motorozott az élen száguldó finntől, folyamatosan keresve az előzési pontokat, ám Kallio rendre vissza tudta verni a támadásokat. A harmadik helyre az olasz Marco Simoncelli tudott felkapaszkodni, míg a vb éllovasa, Thomas Lüthi csak az üldöző bolyban próbált előrébb törni a nyolcadik pozícióból.
A két KTM-es előnyét folyamatosan növelve kezdte meg a véghajráját: Kallio mindent beleadott, hogy tartsa az első helyét, ám Talmácsi közvetlenül a leintés előtt meg tudta előzni csapattársát a célegyenesben és egy fél motorhosszal megnyerte a futamot. Harmadiknak - a szintén óriásit hajrázó - Simoncelli futott be az Apriliájával, negyedik a francia Mike Di Meglio lett, míg az egyik legnagyobb vb-esélyes Thomas Lüthi "csupán" a hatodik helyen intették le. A 125 köbcentis katagória másik magyar résztvevője, Tóth Imre sajnos csak az utolsó, 29. helyen ért célba.
Talmácsi harmadik győzelmével 25 pontot szerzett, így jelenleg 156 ponttal - a 201 pontos Kallio és a 199 pontot begyűjtő Lüthi mögött - harmadik a vb-tabellán.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.