ok.hu





Építészettől tárgykultúráig minden, ami szemnek ingere!



A rovat hírei


"Tarány Tomit megviselte, hogy kiejtett minket" - a Rocktenors az X-Faktorról

Két magyar hely vezeti a világ száz legjobb bárjának listáját

"Álmodtam is a Sírhant művek szereplőivel" - Marina Salas, A bárka szereplője

Ha nem a panel nyer: kísérleti lakótelep Óbudán

"Egyszer sem jutott eszembe a 25 millió" - Ádám, az Éden Hotel stratégája
Gyorskeresés









140 millióan nézték a teljes őrületet
2006. február 6., hétfő, 9:59|Utolsó módosítás: 2006. február 6., hétfő, 15:07

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

Az Egyesült Államokban az amerikai futballnak két ligája van. A két liga győztes csapatai a szuperkupán mérik össze tudásukat immár negyven éve. Ezen túl a Super Bowl, amit idén az ABC közvetített, egy igazi amerikai esemény, zenekarral, reklámmal, sörrel, burgonyaszirommal, több tízmillió nézővel, hatalmas felhajtással és amerikai focival. Ez utóbbit az európai néző annyira nem értékeli, de a két csapat, a Seattle Seahawks és a Pittsburgh Steelers lelkesedése és tudása vitathatatlan. Az idei szuperkupadöntőn a felhajtás a szokásosnál is nagyobb volt.


14 ezer tonna chips 1/2. oldal >>

Forrás: EPA
Mick Jagger a döntőn. Alighanem a Rolling Stones a világ legdrágábban fellépő együttese
Ajánlat
A Superbowl oldala
A csirkezabáló verseny
Különleges recept a nagy eseményre
Egy reklám, tízmillióknak
Egy nagyon sportos oldal
Ajánlat
Cenzúrázta az amerikai tévé a Stonest
Így születnek a bálványok - mit néznek az amerikaiak?
Az amerikai televíziós piac
Példátlan szigorítás Janet vetkőztetése után
Médiabotrányt okozott Janet Jackson meztelen melle

Magyarországon a Szuperkupa két éve került a figyelem középpontjába, de nem a meccs, hanem Janet Jackson kivillanó melle miatt, ami - ismeretlen okokból - aztán az egyik, az internetről legtöbbet letöltött kép lett. A Szuperkupa azonban ennél sokkal több. Ez egy nemzeti esemény, amit mintegy kilencvenmillió amerikai néz végig, de a négyórás közvetítésbe, hosszabb-rövidebb időre legalább 140 millió ember kapcsolódik be (2005 júliusában hivatalosan 295 millió lakosa volt az országnak).

A Szuperkupa óriási buli, az emberek, a média hetek óta erre készül. Az elektronikai felszereléseket árusító boltok a szuperkupát megelőző hétre időzítették tévékészülék-akcióikat és garantálják, hogy a frissen vásárolt plazmatévét még a mérkőzés előtt kiszállítják. Az emberek ki is használják az alkalmat, a meccset megelőző héten másfélmillió tévét vesznek, ötször annyit, mint általában. A Foodnetwork adón, a sztárszakács Emeril napok óta magyarázza, milyen egyszerű, de finom ételeket lehet erre az alkalomra készíteni. Természetesen a vezető fogás a Buffalo Chicken, egy erősen fűszerezett, Tabasco-szószos, ecetes, rántott csirkeszárny, amit sültkrumplival fogyasztanak és sörrel öblítenek le. Mivel a meccs nézése családi-baráti esemény, a szakács a hozzávalókat általában 12 személyre adta meg. A statisztikai becslések szerint a szurkolók 14 ezer tonna chipszet, 4000 tonna pattogatott kukoricát és 4000 tonna guacamole szószt majszolnak el. (Persze a savlekötők fogyasztása is 20%-kal felülmúlja a szokásosat.) A vasárnapi újságok 20 oldalas sportmellékletéből pedig általában jó hat oldal szól a kupadöntőről.

A Szuperkupát megelőző pénteken zajlik egy másik "sportverseny" is, aminek döntő pillanatait az összes tévéállomás közvetíti. Ez a Wing Bowl, ahol fél óra alatt, a lehető legtöbb csirkeszárnyat kell elfogyasztani. Idén a győztes - miként a hírműsorokból kiderült - 173 csirkeszárnyat eresztett le a torkán.

Már a mérkőzést megelőző héten komoly találgatások kezdődnek arról, milyenek lesznek a reklámok a meccs alatt. 1984-ben például a Szuperkupa alatti reklámblokkban mutatta be a Macintosh az új Apple személyi számítógép reklámját Ridley Scott rendezésében. Ettől kezdve mutatnak be szellemes, a szokásostól kicsit eltérő reklámokat. Több cég előzetest ad a reklámból, mások csak a reklám első felét adják le és csak a poén kerül adásba a mérkőzés alatt. Ez nemcsak a figyelem felcsigázását szolgálja, 30 másodperc reklámidő ilyenkor két és fél millió dollárt kóstál.

Forrás: EPA

Hines Ward

A Toyota előre feltette a Super Bowl-ra készített reklámot a weboldalára, más cégek azonban a spotokat szigorú titokként kezelik. Így tett például a Hummer, aminek reklámjában egy gigászi robot és hatalmas, Godzilla-szerű őslény romantikus, városokat rombadöntő szerelméből egy terepjáró születik.

A Ford Field stadion csak 65.000 néző befogadására alkalmas, a jegyárak is borsosak, a legolcsóbb jegyek 400 dollárba kerülnek, de jóval gyakoribbak a 2000 dolláros belépők. Ezek, főleg a viszonylag rossz anyagi helyzetben levő Detroitban számítanak borsosnak. Az országban majdnem itt a legalacsonyabb az átlagjövedelem, egy középosztálybeli család havi bevétele alig haladja meg a 3000 dollárt. Sokan azonban elmennek a stadionhoz, letáboroznak, csilis babot főznek, sört isznak és hordozható tévén, egymás társaságában nézik a mérkőzést. A meccs után, az általában békés és udvarias amerikaiak szinte megvadulnak, a győztes csapat szurkolótábora hatalmas örömünnepet rendez. A sérüléseket elkerülendő 2005-ben, amikor a bostoni Patriots nyert, a város egyetemei ingyen üdítővel és pizzával - és persze nagyképernyős plazmatévékkel - igyekeztek diákjaikat a campuson tartani.


1/2 következő oldal >>

1. 14 ezer tonna chips

2. Larry Csonka és a Stones



Küldje tovább ismerősének!

Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább



Fórum

TV-csatorna/műhold TOP-lista..
Miért fontos a hírolvasók/bemondók személye?
Csillagkapu-Stargate
BEUGRÓ.
Fáj? Cserélő topik


TIPP


jegyfoglalás


popsztárok


képeslapküldés


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!