[origo] címlap

hírek

levelezés

internet előfizetés

vásárlás

Keresés




Képdepó


Intermot Kölnben

Fórum


Mindenütt jó, de legjobb motorozni!

Újraindul a Pannónia!!

Elektromos robogók, biciklik, rollerek, stb...

Gyorskereső





Motor > Bemutató


Új motorok







Használt motorok







Hírlevél

E-mail:




Utcára szabadította GP-motorját a Ducati
2006. június 6., kedd, 17:20
A cikk betűmérete: kisebb nagyobb

A Ducati történelmi dolgot hajtott végre, ugyanis hivatalosan is bemutatta a gyorsaságimotoros-világbajnokságon szereplő versenygépének utcai változatát. A 200 lóerős Desmosedici RR-ből évi 400 darab készül majd.


Nagyobb kép
Ajánlat
Motoros suli az [origo]-n
Fórum
Mindenütt jó, de legjobb motorozni!

Az olasz motorgyár olyasmit művelt azzal, hogy lerántották a leplet a Desmosedici RR-ről, mintha a Ferrari begurította volna a szalonjaiba Michael Schumacher F1-es autóját lámpával, indexekkel és rendszámtartóval felextrázva. A példa egy kicsit túlzó ugyan, mivel a Ducati azért jó pár dolgot "lebutított" a motoron, ám ennek csupán a költséghatékonyság áll a hátterében, mivel Loris Capirossi és Sete Gibernau eredeti versenymotorját senki sem tudta volna megfizetni.

A leendő Desmosedici RR tulajdonosok azért így sem panaszkodhatnak majd, mert paripájuk számos alkatrésze egy az egyben kerül át a GP-versenygépből, ami azért nem kis fegyvertény. A Mugellóban leleplezett utcai kivitel motorja főbb paramétereiben megegyezik a versenyváltozatéval, azaz 989 köbcentiről és négy hengerről van szó, amelyek L alakot zárnak be, persze párosával... A mindenféle méregdrága és pillekönnyű alkatrészekkel kitömött blokkból több mint 200 lóerőt csavartak ki az olasz mérnökök, ami azt is jelenti, hogy minden idők legerősebb szériában gyártott Ducatijáról van szó.

A kipufogórendszer 4-2-1 elrendezésű, a végdob - akárcsak a versenyváltozaton - rafináltan el van dugva a farokidomban, jelenlétéről mindössze néhány nyílás árulkodik.

A négyhengeres blokkot acélcsövekből hegesztett térhálós váz öleli körül, de ebből szinte alig látszik valami, mert a csúcstechnikát szénszálas elemekkel fedték be. A lámpákat leszámítva, a Desmosedici RR külseje szinte hajszálra megegyezik a versenyváltozatéval, ami nem is véletlen, hiszen mindkét esetben ugyanaz a tervezőgárda faragta ki az ideális íveket.


A rugózásról elől-hátul méregdrága Öhlins alkatrészek gondoskodnak, a hátsó lengőkar érdekessége, hogy változatlan formában került át a versenymotorról, így vélhetően ez is kielégíti majd a célközönség igényeit. A fékeket a Brembo jegyzi, míg a hétküllős magnéziumfelniket a Marchesini műhely szállítja.

A kész műre az illem kedvéért szereltek indexeket és rendszámtartót, ám vélhetően ezek nem sokáig lesznek majd a motorokon, mivel nem a közúti ingázás lesz az elsődleges feladatuk.

A jelenlegi tervek szerint évi 400 darab készül majd a replikákból, amelyek 2007 júliusában jelennek meg a piacokon, de aki biztosra akar menni, jobban teszi, ha előre megrendel egy példányt. A már zajló előjegyzésnél egyébként elsőbbséget élveznek a 999R tulajdonosok. A kétféle mintával rendelhető Desmosedici RR pontos ára egyelőre nem ismert, de akinek egy ilyen ritkaságra fáj a foga, annak legalább 14,5 millió forintot kell félretennie a konyhapénzből.

[origo]



Küldje tovább ismerősének!



Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva

[origo] legfrissebb


Földrengés volt a szlovák határnál

Bankpapírok a középpontban

Áramot is árul az osztrák Aldi

Úgy éreztem magam, mint egy prostituált

Megugrottak a piacok a remek makroadatokra


TIPP


Talmácsi Gábor


Harley Davidson


robogók


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!