Az első gázhúzás furcsa. A minden robogóból ismerős CVT váltó először kicsit feltornássza a fordulatszámot, majd meglódítja a gépet. Intenzív csuklómunkám eredményeként hamarosan már a három számjegyű tartományban haladok. Mindeközben bénán toporgok a lábaimmal az alsó taposón. A sűrű városi forgalomban kicsit még zavar, hogy a Nexus hosszú, mint a vonatfütty. A forgalomban ide-oda ugrálgatások elsőre még nehezen mennek. A tükörben nem találom a "többieket". Jobb gyorsan mindennek az elejére állni. Megdöbbentő a sebesség nem érzete. Beugrom egy Honda-Suzuki kereskedő ismerőshöz. Elismerően bólogat, és szó nélkül kikészíti a terület védelmi pénzét. Visszautasítom. A kirakat mögött a rémült Burgman egy picit közelebb húzódik egy GSX-R 600-hoz.
Az este a Nexus nyergében ér. Hirtelen gondolattól vezérelve a hűvös éjszakában megcélzom Dunakeszit. M3, 2A, sötét és hűvös, akár a szicíliai hajnalok. A lábaimat az alsó taposóról a félmagasra helyezem. A motor gerincéből mindkét oldalon kiáramló szellőzőkön keresztül langyos fuvallat melengeti fázós bokám. A műszerek vörös világítása feltüzel. Kicsit jobban összehúzom magam, és rácsavarom a gázt. Alig érzek valamit a száguldásból, de a műszer szerint már átléptem a 170 km/h-t is. Semmi szél, semmi bizonytalanság. Hitetlenkedem. Aztán újra, meg újra. Megjegyzem magamban, hogy ezt a sebességet még egy másik motorral ellenőrizni kell! Gyorsan falom a kilométereket. Figyelem a műszereket. Fordulatszámmérő, sebességmérő és egy digitális kijelző. A jobb kormányszarvon mutatóujjal kezelhető módon apró funkcióváltó billentyű. Az LCD kijelzőn váltakozva feltűnnek az információk: töltés, hatótávolság, maximális sebesség, fogyasztás (km/l)...
Nyomozási napló: bizonyítékgyűjtés
Az egyszerű, kisstílű elkövetők nagy részénél már ennyivel elégedett lennék. Sajnos, azonban tudom, hogy a Nexus 500-ban ennél több van. Tovább kell boncolgatnom a képességeit! Hirtelen ötlettől vezérelve felpattanok a hátsó ülésre. Megkocogtatom az egyik cimborám sisakját, kiadom az utasítást, és már száguldunk is. A lábam kényelmesen pihen a lábtartókon, kezeimmel kapaszkodom. Az úthibák, a meggyűrt aszfalt nagyot dob. Néha kemény ütés éri a hátam. Innen érezni, hogy a Nexus futóműve feszes. Aki ingerenciát érez, az tekergetheti a futómű beállításait. Én hozzá nem nyúltam! Este irány Örkény. Az autópályán megcibáljuk a gázkart. Én a szolgálati mozdonyommal futok, párhuzamosan a Nexussal. Nézem a saját gépem sebességmérőjét. Megdöbbentő! Ez tényleg megy annyit. Kis sóhajtással majdnem eléri a 180-at...
A pályán már üvöltenek az RR-ek. Óvatoskodva fel, majd gyorsan le. A kanyarokba szépen bemegy, de a középső sztender túl hamar leér. Szikraeső fogadja a követőket. Nem reszelgetem tovább. Eljátszom a gondolattal, hogy milyen lenne, ha viccből lecsavaroznánk a játékrontó alkatrészt. A fékek erősek, a motor bírja, a CVT valószínűleg a legnagyobb nyűg.
Ma átadtam az anyagot az ügyészségnek. Nehéz dolguk lesz. A vád szerint a Gilera Nexus 500 nem más, mint könnyű, piti utcai bűnelkövető, aki szélhámossággal és ócska trükkökkel szerez pénzt.
Nyomozási napló: ítélet, első fok
Felmentették. Tudtam, hogy így lesz. Az ügyész szerint a nyomozati anyagomat egyszerűen nem lehetett felhasználni. A tanúként történő meghallgatásomon pedig nem tudtam mást tenni, mint az igazat állítani. Elvégre ezért vagyok zsaru, és ez különböztet meg azoktól, akikre vadászom. Hiába akarták a vád képviselői a nyakamba varrni a végén, hogy nyilván engem is megvesztegettek, akkor sem mondhattam mást, mint: a Gilera Nexus 500 igazi nehézfiú. Bár városban kissé nehezebben boldogul, mint a könnyű szélhámosok, nem jelent neki különösebb gondot a betondzsungel. Kinézetével, dinamikájával bejáratós a felsőbb körökbe is. Dolgát gyorsan, stílusosan és kényelmesen végzi. Igazi profi. Igaz, meg is kell fizetni. No, de vannak, akik számára más a horizont. Érdemes lesz mostantól rájuk is odafigyelni!