Az első gázhúzás furcsa. A minden robogóból ismerős CVT váltó először kicsit feltornássza a fordulatszámot, majd meglódítja a gépet. Intenzív csuklómunkám eredményeként hamarosan már a három számjegyű tartományban haladok. Mindeközben bénán toporgok a lábaimmal az alsó taposón. A sűrű városi forgalomban kicsit még zavar, hogy a Nexus hosszú, mint a vonatfütty. A forgalomban ide-oda ugrálgatások elsőre még nehezen mennek. A tükörben nem találom a "többieket". Jobb gyorsan mindennek az elejére állni. Megdöbbentő a sebesség nem érzete. Beugrom egy Honda-Suzuki kereskedő ismerőshöz. Elismerően bólogat, és szó nélkül kikészíti a terület védelmi pénzét. Visszautasítom. A kirakat mögött a rémült Burgman egy picit közelebb húzódik egy GSX-R 600-hoz.
Az este a Nexus nyergében ér. Hirtelen gondolattól vezérelve a hűvös éjszakában megcélzom Dunakeszit. M3, 2A, sötét és hűvös, akár a szicíliai hajnalok. A lábaimat az alsó taposóról a félmagasra helyezem. A motor gerincéből mindkét oldalon kiáramló szellőzőkön keresztül langyos fuvallat melengeti fázós bokám. A műszerek vörös világítása feltüzel. Kicsit jobban összehúzom magam, és rácsavarom a gázt. Alig érzek valamit a száguldásból, de a műszer szerint már átléptem a 170 km/h-t is. Semmi szél, semmi bizonytalanság. Hitetlenkedem. Aztán újra, meg újra. Megjegyzem magamban, hogy ezt a sebességet még egy másik motorral ellenőrizni kell! Gyorsan falom a kilométereket. Figyelem a műszereket. Fordulatszámmérő, sebességmérő és egy digitális kijelző. A jobb kormányszarvon mutatóujjal kezelhető módon apró funkcióváltó billentyű. Az LCD kijelzőn váltakozva feltűnnek az információk: töltés, hatótávolság, maximális sebesség, fogyasztás (km/l)...
Nyomozási napló: bizonyítékgyűjtés
Az egyszerű, kisstílű elkövetők nagy részénél már ennyivel elégedett lennék. Sajnos, azonban tudom, hogy a Nexus 500-ban ennél több van. Tovább kell boncolgatnom a képességeit! Hirtelen ötlettől vezérelve felpattanok a hátsó ülésre. Megkocogtatom az egyik cimborám sisakját, kiadom az utasítást, és már száguldunk is. A lábam kényelmesen pihen a lábtartókon, kezeimmel kapaszkodom. Az úthibák, a meggyűrt aszfalt nagyot dob. Néha kemény ütés éri a hátam. Innen érezni, hogy a Nexus futóműve feszes. Aki ingerenciát érez, az tekergetheti a futómű beállításait. Én hozzá nem nyúltam! Este irány Örkény. Az autópályán megcibáljuk a gázkart. Én a szolgálati mozdonyommal futok, párhuzamosan a Nexussal. Nézem a saját gépem sebességmérőjét. Megdöbbentő! Ez tényleg megy annyit. Kis sóhajtással majdnem eléri a 180-at...
A pályán már üvöltenek az RR-ek. Óvatoskodva fel, majd gyorsan le. A kanyarokba szépen bemegy, de a középső sztender túl hamar leér. Szikraeső fogadja a követőket. Nem reszelgetem tovább. Eljátszom a gondolattal, hogy milyen lenne, ha viccből lecsavaroznánk a játékrontó alkatrészt. A fékek erősek, a motor bírja, a CVT valószínűleg a legnagyobb nyűg.
Ma átadtam az anyagot az ügyészségnek. Nehéz dolguk lesz. A vád szerint a Gilera Nexus 500 nem más, mint könnyű, piti utcai bűnelkövető, aki szélhámossággal és ócska trükkökkel szerez pénzt.
Nyomozási napló: ítélet, első fok
Felmentették. Tudtam, hogy így lesz. Az ügyész szerint a nyomozati anyagomat egyszerűen nem lehetett felhasználni. A tanúként történő meghallgatásomon pedig nem tudtam mást tenni, mint az igazat állítani. Elvégre ezért vagyok zsaru, és ez különböztet meg azoktól, akikre vadászom. Hiába akarták a vád képviselői a nyakamba varrni a végén, hogy nyilván engem is megvesztegettek, akkor sem mondhattam mást, mint: a Gilera Nexus 500 igazi nehézfiú. Bár városban kissé nehezebben boldogul, mint a könnyű szélhámosok, nem jelent neki különösebb gondot a betondzsungel. Kinézetével, dinamikájával bejáratós a felsőbb körökbe is. Dolgát gyorsan, stílusosan és kényelmesen végzi. Igazi profi. Igaz, meg is kell fizetni. No, de vannak, akik számára más a horizont. Érdemes lesz mostantól rájuk is odafigyelni!
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.