Sportrobogó. Jó vicc, mi? Már csak a tréfa kedvéért is önként és dalolva jelentkeztem, mikor elhangzott a felhívó a táncra: ki viszi el a Gilera Nexus 500-at?
Nos, igen, a férfivá érés - elnézést a csajoktól, de az ő nevükben nem tudok beszélni - első pillanataitól a hímek élete a méretek körül zajlik. Nincs mese, ezt a dolgot nem érdemes tagadni. Kezdünk bringával, majd jönnek az 50 köbcentisek. Az elsőknél még ügyetlenek vagyunk ... Khmmm, mindannyian. Aztán jönnek az idősebb 125-ösök, esetleg 250-esek. Sokan idáig sem jutnak el, vannak, akik itt állnak meg. Ki tudja, talán ők a boldogok. Azok, akik viszont belső késztetésük okán tovább keresik az igazságot a méret kontra macsó vagyok témakörben, feljebb lépnek. Közülük egy kisebb csoport egészen megrészegülten támolyog a horizontig, ahol a szupersport gépek közúti átiratai várják őket, akár 180 lóerővel is. Némelyek - egy okos kisebbség - még különösebb utakat járnak. Róluk is szól ez az írás.
A nagyrobogó
Jópár "kicsi" után úgy gondoltam, hogy jópofa dolog a robogózás, de ez egy olyan alkalmi kapcsolat a részemről, amelynek tisztábban látom a végét, mint az euroringi, szerkesztőségi versenypárbajoknak, ahol pedig rendre csúnyán lenyom Nógrádi kolléga. Mégis, ennek ellenére meg-megnéztem egy-egy dögös, "motorformájú" nagy jószágot, ha elém keveredett a városban. Aztán ez egyik cimborám vett egyet. Ilyet, mint amiről én is írni készülök. Igaz, az még az előző, a modellfrissítés előtti Nexus. Kérdezgettem, és oda meg vissza volt tőle. Járnak túrázni is, és - elmondása szerint - mindenhol tudja tartani a lépést az "igazi" motorokkal. Most készülnek egy kisebb falka élén Brnóba, a MotoGP-re. Szerintem hittem is neki meg nem is. Hogy bírna egy 500-as robogó együtt menni akármilyen motorokkal is? Ennek jobban utána kell járnom!
Az Akadémián tanultaknak megfelelően adatgyűjtéssel kezdem a nyomozásomat. Az elkövető 460 köbcentis, egyhengeres, 4 ütemű vízhűtéses, 40 lóerős. Az elmondások alapján sportos alkatú, de motoros szemmel nézve már kissé túl van az ideális testsúlyon. Valószínűleg nehézfiú. Van, aki 199 kg-nak mondta, ezzel egybevágni látszanak az interpol adatai is. A fickó olasz, tehát vigyázni kell vele. Nem is olyan rég a világ egy pillanatra nem figyelt, erre nem megnyerték a focivébét!? A neve Gilera Nexus. Igen, ők a hírhedt klán, a Piaggio-család egyik vérvonala. Vélhető tartózkodási helyének egy bizonyítottan Itália-barát garázst jelöltek meg.
Jókor érkeztem meg a Moto-Italia-hoz. A gyanúsított békésen napozott, nem is sejtette, hogy miközben kedélyesen csevegtem, a bűntársaival együtt alaposan megfigyeltem. Az adatbázisomban található fotóhoz képest néhány apró eltérést fedeztem fel. Nyilván ezek a trükkök hivatottak megtéveszteni a gyanútlan áldozatokat. Elsőre lerí róla, hogy sportolt. Nyilvánvalóan agresszív attitűddel rendelkezik. Szemből emlékeztet legjobban az igazi motorokra. Tükreit most másképpen hordja, mint tette azt korábban, az idomzatról átrakta a kormányra. A korábban a visszapillantókba épített irányjelzők ezzel összhangban lekerültek az idom oldalába. A kezekre úgy tűnik, most jobban figyel, hisz a korábbi tükrök helyén most két, kisebb kiegészítő idom található, gondosan elterelendő a menetszelet. Haját továbbra is hátradobva hordja, csak a plexi méretét kurtította meg alaposan. Az ülését kicsit mélyebbre engedte. Ruházatának színeit még feltűnőbbre, fenyegetőbbre cserélte. Az azonosításkor piros/fekete sportzakót hordott. Nyilvánvalóan nem rejtőzködő fajta.
Nyomozási napló: beépülés
Az elosztásért felelős helyi klán keresztapja megnyom egy gombot a kulcson. Válaszként egy elektromotor halk sivítása hallatszik. Gyors mozdulattal felhajtja az immár reteszeletlen ülést. Csuklóból, hanyagul hajítja a feltárulkozó - majdnem lófejnyi - mélyedésbe a forgalmit. Ügyes. Rám néz, a kezembe csapja a kulcsot, majd végigmér.
- Olyan, mintha már láttalak volna valahol! - halkan suttogja a szavakat. - Ha nem tudnám, hogy a vb-döntőn az olaszoknak szurkoltál, a közelébe sem engednélek! Ő a legjobb közülünk! Ha baja esik... Comprende?
- Si! - válaszolom pókerarccal, de érzem a hideg verejtéket a hátamon.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.