Nos, gyújtás és szivató. Igen, a nagy V2 karburátoros. Elsőre fintorogtam. Másodjára is. A Suzuki ugyanis injektoros. Menet közben azonban árnyalódik a kép. A blokk simán jár, értsd, úgy jár, ahogy egy tisztességes, nagy lökettérfogatú V-motornak járnia kell! A gázreakciói sokkal jólneveltebbek, mint az injektoros SV-é. Nyomaték alulról, szépen. Nekem úgy tűnt, talán még lejjebbről húz, mint a Suzuki. Amint elindul a vas, azonnal gumikoptató erőkitörés jelentkezik a fenekünk alatt. A fenekünk - ha már itt tartunk - eközben egy kellemesen párnázott ülésen kezd el alakváltozni. Szélvédelem kapcsán azzal a hírrel tudok szolgálni, hogy az én egynyolcvan körüli magasságomhoz kicsit előre kellett dőlnöm ahhoz, hogy a plexi lefújja a sisakomról a zavaró menetszelet, illetve elterelje az öngyilkos méheket, akik berepülnek a nyitott pleximen és fülöncsípnek. Ezt jobban csinálja, mint az SV, mert azon már csípett fülön méh. Egyébként a Hondák közül többen kóros alultápláltságban szenvednek, így alig nőnek nagyobbra, mint egy hegyi pásztorkutya. Nem így a VTR. Szépen elférni rajta.
Csörtetés
A futómű feszesre volt tekergetve, és a gumikban is alig volt nyomás, ezért gondolom, valaki nagyot pályázott a géppel előttünk. A guminyomást beállítottam, a futóművel nem játszottam. Így sportosan kellemes, kicsit pattogós volt az út. A futómű nagyon szépen és bolondbiztosan tette a dolgát. A kissé kockás hátsó gumi miatt a lapraállítás ugyan nem ideális módon történik, de a kigyorsításkor fellépő, brutálisan játszós nyomaték sem hozza zavarba. Ezres V-motornál - hajtósan közlekedve - az embernek ne legyenek a fogyasztással kapcsolatos komoly elvárásai. A Honda pont olyan csúnyán fogyaszt, mint az SV: 7-8 liter simán. Utána már nem volt kedvem mérni, különben is a motor hobbi, maradjunk ebben!
A Firestorm határozottan dübörög végig a vidéki tájon. Motorja minden körülmények között kellően meglódítja az előzés közben elbambult motorost, esélyt adva ezzel, hogy sikeresen hazatérjen mindenki az esti mozira. Az ezres soros motorokhoz képest kevésbé ijesztő és kevésbé kell élen motorozni a V2-ket, ezért is szeretik őket azok, akik már próbálták. Túrázni, csavarogni, néha erőből gyorsulni pedig a VTR nagyon tud. Akárcsak az SV. Ha a kettő közül kellene választanom, igencsak nagy bajban lennék. A Firestorm formái kevésbé ingerkeltőek, motorja, technikája is halványabbnak tűnik, ugyanakkor elvitathatatlan a magabiztossága és kezelhetősége - klasszikusan Hondás. Jó rajta utazni, kultúrált, magabiztos a futómű, fékek is vannak rajta. A Suzuki ezzel szemben harsányabb, többet forog, injektoros, és modernebb a formavilága. Menet közben az élmény is nagyon hasonló. Mindkettő galuska, az egyik somlói, a másik arany. Ízlés kérdése.
Jelenleg a Honda VTR1000F Firestorm 2 149 000 forintos ára pontosan annyival több a Suzuki SV1000S 1 998 000 forintjánál, amennyivel a Honda nevét jobban mérik egyes körökben. Ami a technikát illeti, nos állítólag ősszel jön a Honda frissítése - már nagyon várjuk -, amivel valószínűleg jobban oda tud csapni a versenytársainak.
Ezt a meccset döntetlenre adtam.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.