Az első fékeket nem érheti panasz, erejével gyakran még a villa sem tudott mit kezdeni, és hatalmas bólintásokkal, rosszabb esetben koppanással jelezte, hogy a hosszabb féktávokat kedveli. A bizonytalanul adagolható hátsó fékkel viszont nem sikerült megbarátkoznom az együtt töltött egy hét alatt, ezért büntetésből csak a legforszírozottabb helyzetekben használtam, ami azért is baj, mert egy imbolygós kanyarban nem jött volna rosszul egy jobban érezhető hátsó fék a motor lecsillapítására...
Hegyi szerpentines száguldozással, autópályán lefutott erőltetett menettel és városi közlekedéssel együtt 5,5 literes átlagfogyasztást sikerült produkálnia tesztmotorunknak, ami egy visszafogottabb vezetési stílus mellett akár 4 literre is csökkenhet, legalábbis erről számoltak be a megkérdezett tulajdonosok. A kedvező fogyasztásban elévülhetetlen érdeme van a tökéletesen belőtt injektornak is, a motor még lassú poroszkáláskor, alapjárat környékén sem rángat, és olyan gyorsan reagál a gázparancsokra, mint Császár Előd egy vidéki diszkó meghívására. A legnagyobb sebesség, amit hosszas nekifutás után ki tudtam csikarni a V-Stromból, 205 km/óra környékén volt, ám ekkor már érezhetően instabillá vált a motor eleje, a hatalmas idomot kénye-kedve szerint cibálta a menet- és az alattomos oldalszél.
Persze nem az a túraendurók küldetése, hogy autókat villogjunk le vele, a motor érezhetően 100 és 130 km/óra között mutatta legbarátságosabb oldalát, ekkor - a minimális menetszélnek és kényelmes üléspozíciónak köszönhetően - olyan érzése van az embernek, hogy napokat el tudna motorozgatni megállás nélkül. Az éjszakai motorozás általában szükséges rosszként él a köztudatban, azonban endurónk nagyméretű reflektorai több mint elegendő fényt teremtenek az útra, az pedig külön jó pont, hogy a műszerfal gyönyörű narancssárga fényben virít.
A kisebbik V-Strom is ugyanolyan praktikus és jól pakolható, mint az ezres kivitel, ráadásul a modell népszerűségének hála rengeteg cég állt rá a kiegészítő felszerelések - dobozok, plexik, bukócsövek - gyártására, így bárki saját igényeinek megfelelően szerelheti fel kedvencét. További előnye a 650-es V-Stromnak, hogy közel 700 ezer forinttal olcsóbb, mint a nagyobbik márkatársa, így akinek az őserőre és ágyúdörgésre fáj a foga, igencsak meg kell toldania a motorra szánt összeget. A kategóriatársakkal összehasonlítva már kevesebb a gondolkodnivaló, ugyanis ár-szolgáltatás terén jelenleg a kisebbik V-Strom a legjobb választás a középkategóriás túraendúrók között.
[origo]
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.