Nagyon, de nagyon kézenfekvő lépés volt a Suzuki részéről, hogy az ezres V-Strom után idén előgurított egy kisebb, 650-es változatot is, hiszen a piac szemmel láthatóan tárt karokkal fogadja a túraendurók garmadáját. A kisebbik V-Strom ráadásul abban a szerencsés helyzetben van, hogy jóval kevesebb ellenféllel kell felvennie a versenyt a középkategóriás endurók között.
![Forrás: [origo]](https://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/0409/20040923suzuki.jpg?w=170&h=150)
Tovább>>>
Hihetetlenül meghasonlott élete van egy motortesztelőnek, amit igazából csak a profi pornószínészek tudnak igazán átérezni: egyik nap sportmotoron kell hasalni, utána mindjárt fel kell pattanni egy túraendúróra, hogy azt követően egy chopper nyergében büntessen az élet, a néha-néha becsúszó quadozásról már nem is beszélve. Alig kezdünk el megismerni egy bringát, máris vissza kell adni, hogy a többi, hasonlóan kemény munkát végző kolléga vegye kezelésbe. A legnehezebb azonban mégis az, hogy elfogulatlanul üljünk rá az éppen soros motorra, elfeledve az előző erényeit és hibáit. Őszintén bevallom, nekem ez sohasem sikerül, mindig kell egy-két nap, mire belerázódom, de utána konformista lelkem megtalálja a számára kedveset, nincs rossz bor, csak kevés szóda alapon.
Sajnos a kisebbik V-Strom abban a szerencsétlen helyzetben volt, hogy közvetlenül az ezres nagytestvér után ültem rá, ezért az első percekben azon törtem a fejem, vajon működik-e mindkét henger, és hogyan sikerült a Suzuki mérnökeinek ennyire tökéletes varrógéphangot alkotniuk. Szerencsére néhány nap alatt elfelejtettem a nagyobbik V-Strom ágyúdörgését, és utána már kitisztult fejjel kértem elnézést a 650-estől az első impressziók miatt. A külsőt és méreteket tekintve nincs sok különbség az ezreshez képest, avatott szem mindössze az alsó idomról, a kézvédőről és a kipufogókról különböztetheti meg a két változatot. A hasonlóságot csak növeli, hogy az idei modellévtől a nagyobbik V-Strom is megkapta a 650-es frissebbnek ható műszerfalát és a 3 fokozatban állítható szélvédőjét, ami nagyon praktikus hosszabb túrák lefutásakor.
Méreteinek köszönhetően a 650-es V-Stromnak is impozáns a megjelenése, hiába a 2 centivel mélyebb nyereg, ezen is elsősorban a 180 centi felettiek érezhetik otthon magukat, míg az alacsonyabbaknak már komoly logisztikai feladat lehet a biztonságos megállás. Túraendurós mivoltából fakadóan kényelmesen, egyenes háttal ülhet az ember, azonban a kormányt én már-már túl magasnak találtam. A magasra emelt kormány további hátránya, hogy nagyon kevés visszajelzés érkezik a 19-es első kerékről, aminek leginkább szegény, jobb sorsra érdemes tesztpilótánk látta a kárát egy kis mátrai csúszkálás során...
Természetesen a 650-es V-Stromot sem lábtartó-koptatós kanyarodásra találták ki, azonban ha megszokjuk a magas súlypontot, már bátran lehet döntögetni endurónkat, egészen a 150-es hátsó gumi pereméig. A tekintélyes külső ne tévesszen meg senkit, a 650-es V-Strom mindössze 189 kilót nyom szárazon, motorját a népszerű SV-től kapta, így - egy stabil aluvázzal kiegészítve - minden adott az élménymotorozáshoz. Az ezres változathoz képest érezhetően könnyebben billen a kanyarba a kisebbik V-Strom, azonban onnan kifelé igyekezve már jobban vissza kell kapcsolgatni, hogy megfelelően tudjunk kilőni. A kéthengeres blokk kifejezetten pörgősre lett hangolva, így rajta nem múlik a napi adrenalin begyűjtése, sokkal inkább a keményebb túragumik, a puha, rossz úton hintázásra hajlamos rugóstagok és a pilóta tudása jelenthetik a szűk keresztmetszetet.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.