A túraenduró kategória olyasmi a motorok között, mint az autóknál a "szabadidő-járműveknek", hobbiterepjárónak vagy SUV-oknak titulált szegmens, amelyekért sokan lelkesednek ugyan, de szép számmal vannak azok is, akik apatikus gyűlölettel veszik tudomásul, hogy eltakarják előlük a napot. Akárki akármit állít, egy dolog biztos: az irigység sárga ördöge és a birtoklási vágy mindenkiben ott motoszkál, ha csak "egy kör erejéig is". Mi tagadás, mi is szabadjára engedtük megalomán hajlamainkat, hogy egy V-Strom nyergében vezessük le az egész évben felgyülemlett kisebbségi komplexusainkat.
![Forrás: [origo]](https://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/0409/20040912vstrom100.jpg?w=170&h=250)
Tovább>>>
A túraendúró egy érdekes állatfajta a motorok egyre inkább szerteágazó családfájában, hiszen két kategória előnyeit próbálja ötvözni, a lehető legkevesebb káros mellékhatással. A Suzuki V-Stromja nem úttörő a maga piaci szegmensében, hanem szép csendben betagozódott oda 2002-es megjelenésével, olyan típusok kesztyűjét felszedegetve, mint a Honda Varadero, BMW GS vagy az érdekes formájú Aprilia Caponord. A kedvező piaci fogadtatásnak köszönhetően hamar családalapításra adta a fejét a Suzuki cirkálója, így a 2004-es modellévtől már 650-es változatban is megrendelhető a V-Strom, amelynek neve németül áramlást jelent.
A motor megjelenése már a katalógus képeiről is impozáns, ám a valóságban akkora, hogy az ember önkéntelenül is azon töri a fejét, vajon egy fellépést segítő hokedli szerepel-e a rendelhető extrák listáján. A bálnaszerű megjelenés elsősorban a hatalmas első idomnak köszönhető, amelynek frontrészét gyakorlatilag kitölti a két agresszív formájú fényszóró.
A plexi az általunk tesztelt 2003-es példányon még fix volt, ám az idei modellévtől - akárcsak a 650-es típus esetében - már állítható a szélvédő magassága. Ez meglehetősen praktikus szolgáltatás, ugyanis én pont a sisakomra kaptam a plexin megvadult szelet, így vagy kuporogtam, vagy visszavettem az utazótempóból 50 km/órát, azonban még így is a megengedett autópálya-sebességhatár maximumán motorozhattam. A motor hátuljának karakterét a két ágyúcső nagyságú kipufogó és a csomagtartó határozza meg, egyértelművé téve, hogy ezt a paripát bizony hosszabb távú utakra tervezték.
Azt hiszem, nem árulok el nagy titkot, azzal, hogy a V-Strom az egyik legkényelmesebb - általam kipróbált - motor. Felkapaszkodva a magas nyeregbe, elsősorban a 180 centi felettiek érezhetik magukat biztonságban, sajnos ez alatt már le kell mondani a két talppal való talajfogásról, ami egy csomagokkal és utassal terhelt motor esetében kifejezetten kockázatos lehet. Az én 187 centis magasságommal végig olyan érzésem volt, mintha rám szabták volna a DL-t: a lábtartók és a kormány pont a helyükön vannak, az üléspozíció egyenes, a magas nyeregnek köszönhetően pedig gond nélkül el lehet látni az autók teteje fölött.
Az éppen csak kialakulóban lévő "utak királyai vagyunk" életérzésre még rátesz egy lapáttal a vitatott sorsú TL-ből átvett blokk dübörgése és rezgése, amely az egész motoron érezhető. Az 996 köbcentis kéthengeres erőforrás játszva elboldogul a motor és utasa tömegével, és már alapjárattól kellemesen megindul. Az általunk tesztelt példánynak azonban volt egy zavaró szokása: ha 3000-3500 környékén járt a fordulatszám, olyan hangokat adott a motor kigyorsításkor, mintha egy villáskulcs esett volna a hengerekbe. Ez állítólag üzemszerű, azonban sem a TL-nél, sem más TL blokkal szerelt típusnál (Cagiva Raptor, SV 1000) nem találkoztam hasonlóval.
A fenti jelenségnek köszönhetően nem is nagyon tartottam a fordulatszámot 4000 alatt, ami érezhetően nem csak nekem, hanem a motornak is előnyösebb volt. 6000-res fordulattól aztán szépen megtáltosodik a kéthengeres blokk, és diszkréten elkezdi kinyújtani az ember karját. A piros sáv 9500-nál kezdődik a fordulatszámmérőn, azonban eddig nem csupán motorgyilkos, de értelmetlen dolog is forgatni a kéthengerest, ugyanis a teljesítmény jól érezhetően csökken 8000-től, míg a motorhang az egész világgal tudatja, hogy a fakezű pilóta elnézte a váltást.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.