Kiérve a városból 80-100-as tempónál a legkényelmesebb haladni a nagy Piaggióval, ekkor még a menetszelet sem vezeti olyan erővel a sisaknak a szélvédő, hogy kényelmetlen lenne. Ennél nagyobb tempónál sem lenne túl zavaró a szél, csakhogy az én sisakom nem éppen zajvédelméről híres, így amikor 120-130-cal hajtottunk haza a régi egyesen, a végére már csengett a fülem. Az segített, ha kissé begörbítettem a hátam, és a szélvédő mögé bújtam. Itt csend volt, de kényelmetlen volt görbe háttal ülni. Az utas főként mellére és sisakjára kapta a szelet.
Kanyargós utakon élvezettel lehet döntögetni a nagyrobogót, csak megfelelő erő és határozottság kell hozzá, kigyorsításkor pedig bele kell kalkulálni, hogy az automata váltó miatt kicsit később érkezik az erő a hátsó kerékre gázadás után. Rossz útfelületen néha billegett a kanyarokban, de ez nem volt olyan mértékű, ami ijedelemre adott volna okot. Az X9-es ettől függetlenül megy, mint egy hajó, a motor pöfögésének üteme alig változik miközben gyorsulunk.
A hajós hasonlat jól jön szeles idő esetére is, melyből a teszt idején kétszer is kijutott. A szembeszél és a hátszél nem jelent különösebb problémát, ám ahogy negyedes-háromnegyedes vagy feles szelet kapunk, jöhet a kiülés, ahogy a vitorlásokon. A vitorla ez esetben a nagy szélvédő, a hátsó doboz és a magasan trónoló utas. A szél fúj, a motor a fújás irányába dől, miközben egyenesen halad. Pöffös szélnél és az út melletti szélárnyékok esetében ez azt eredményezi, hogy jó másfél méteres kilengéssel lehet haladni. Kanyarokban különösen rosszul jön egy-egy szélroham - könnyen átsodródhatunk a szembejövő sávba vagy ki a padkára, ha nem vagyunk kellően elővigyázatosak.
Az utas azonban még ezt is élvezi fejedelmi trónusából. Kétoldalt masszív majrévasakba kapaszkodhat, hátát megtámasztja a hátsó dobozon kialakított pazar üléstámla. Párom állította, kényelmesebben ült, mint egy autóban. Sőt kimondottan élvezte a dülöngélést a szélben. Szerencsére a vezetőnek sincs oka panaszra komfort terén: a lábtartó trepni eleje felhajlik, oda felrakva a lábat már-már chopperes vagy még inkább autós üléspozícióban vezethető a motor. Ez főleg országúton kényelmes, a városban azonban jómagam célszerűbbnek láttam magam alá húzni a lábam, a jobb irányíthatóság érdekében. Igaz, ekkor a lejtős ülésnek köszönhetően lassan előrecsúsztam.
Hatalmas a csomagtér, az ülés alatti (kivilágított) sisaktartó és az extra tartozék (160 ezer Ft) hátsó doboz rengeteg sok mindent elnyel. Igaz, nekem nem sikerült úgy elhelyezni a tartóban egy nyitott és egy zárt bukót, hogy le tudjam csukni az ülést, de a hátsó dobozba befértek, és az ülés alá inkább a cuccot raktuk. Ez a súlyelosztás szempontjából is szerencsésebb. Az elektromos középállvány mellett a másik kedvenc extrám a távirányítós sisaktartó-nyitó volt. A kulcskarikán fityegő riasztó-távirányítóra hasonlító kis micsodát először riasztó-távirányítónak néztem, és megnyomva a gombot csodálkoztam, hogy pittyegés és villogás helyett az ülés nyílt fel. Ami alatt egyébként van egy szivargyújtó-csatlakozó és egy vízhatlan üléstakaró ponyva is.
Alapáron szállított extra a rádió-sisakátbeszélő-telefonkihangosító szentháromság. Ezt nem tudtuk kipróbálni sisakjaink alkalmatlansága miatt, de este nagyon szép kék fénnyel derengett bal kéznél lévő kijelzője, a sisakbeszélők bal lábnál lévő csatlakozói - kinyitva gumisapkájukat - fedélzeti ikergéppuska csövére emlékeztettek. A mobiltelefonnak ugyancsak bal kéznél, a kormányidomban alakítottak ki kis fészket. A slusszkulcs benyomására nyíló kesztyűtartóba tényleg csak kesztyű fér, és túl közel van hozzá a slusszkulcs nyílása: a kulcskarikán lógó egyéb dolgok (kulcstartó, ülésnyitó-távirányító, hátsó doboz kulcsa), akadályozzák becsukását.
Összességében a magabiztosság és a bizonytalanság kettős érzésével búcsúztam a nagyrobogótól. Előbbit az uras üléspozíció, az öblösen doromboló motorhang, utóbbit a súlyból fakadó nehézségek okozták. Az együtt tett rövidebb túrákat viszont így is nagyon élveztem vele.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.