Bevallom őszintén, nem rendelkezek robogós múlttal ezért az elején nem is nagyon tudtam hova tenni az X9-est: robogónak óriási, motornak meg ugye nem motor, hiszen automata és teljesen másképp ül rajta az ember. Aztán eltelt egy pár nap és megvilágosodtam: tökéletesen felesleges kategóriákba gyömöszölni az X9-est, egyszerűen csak élvezni kell a "luxustepsi" kényelmét.
![Forrás: [origo]](https://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/0409/20040912piaggiox93.jpg?w=170&h=250)
Tovább>>>
A motorfék hiányát, illetve az automata váltó sajátosságát szokni kellett az első kilométerek alatt, ám szerencsére előbbit a remek fékek, utóbbit pedig egy kisrutin tudta semlegesíteni. A dolog titka az volt, hogy a gázt néhány másodperccel előbb kellett ráhúzni a megszokottnál, így a váltó nyugodtan gondolkodhatott, az erő pont időben érkezett. A futómű rendben van, azonban a kisméretű kerekeket nagyon könnyen megvezetik az aszfalt barázdái, így a kamionok által kijárt utak jelentik az X9-es ősellenségét. A 6-os út érdi szakaszán olyan érzésem volt, mintha zselében közlekednék, ami nem csupán bosszantó, de veszélyes is. Természetesen a pocsék útminőség nem motor hibája, jó minőségű aszfalton hibátlanul viselkedett az óriási Piaggio.
Az ülések nagyon kényelmesek, azonban nem ártott volna egy kicsit keményebbre tömni őket: az első fotel elején lévő pukli - ami a pilótát hivatott megtartani - teljesen összenyomódik, szabad utat engedve a fékezésnél előrecsúszó testnek. Szerencsére ezt is ki lehetett védeni: a lábtartó trepni magasra lett húzva, így lábunkat felrakva jól ki tudjuk magunkat támasztani, és talpal előre hasíthatjuk a szelet. Az utas valóságos fotelbe kapaszkodhat föl, az extraként rendelhető doboz tökéletes háttámlának bizonyult, aki sokat túrázik társaságban, annak kötelező beruházás. A műszerek olaszosan szépek, kár, hogy a kormány kitakarja a műszerfal alját, és az is bosszantó apróság, hogy a kormányba épített visszajelzőket nappal alig-alig lehet látni.
Végsebességre 175 km/órát tudtam kicsikarni óra szerint, ami tekintettel az automata váltóra és óriási plexire parádés értéknek mondható. Vegyes használat esetén 5 liter körül alakult a fogyasztás, ami ugyancsak nagyon jó érték, ráadásul - a 15 literes tank fényében - ez 300 kilométeres hatótávolságot is jelent. A hosszabb távú utak legyűrését nagyban megkönnyíti a rengeteg rekesz és tárolóhely és a számtalan figyelmes apróság: esőhuzat bújik meg az ülés alatt, a csomagtartó világít, ráadásul van benne egy szivargyújtó csatlakozó. Ami viszont az X9-es legnagyobb előnye, hogy ellenállhatatlan hatást vált ki a gyengébbik nemből, így még a motorozástól sejtszinten irtózó hölgyek is hajlandóak felülni rá, mondván ez csak egy robogó. Szerencsére mire rájönnek, hogy itt bizony többről van szó, már menthetetlenül élvezik a motorozást.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.