
Az élről induló Loris Capirossi jól kapta el a rajtot, míg mögötte az első kanyarban Gibernau, Rossi, Hayden, Melandri, Edwards és Checa volt a sorrend. Kihasználva a Ducati erejét Capirex egyből megpróbált elnyúlni a többiektől, miközben Max Biaggi a középmezőnyben Nakanoval akasztotta össze bajszát, aminek következtében majdnem bukott is, de szerencsére vissza tudott térni a pályára a füves oldalszegélyről.
Az első kör végén a célegyenesben Sete Gibernau vette át a vezetést a sikertelenül meglógni próbáló Capirossitól, de két kanyarral később már Valentino Rossi is maga mögé utasította honfitársát. Sajnos nem sokáig lehetett a harmadik helyen látni az olaszt, mert Nicky Hayden, majd az időközben Melandrit megelőző Edwards is, a legvégén pedig Melandri is elment a ducatis mellett.
Az élen Gibernau saját tempóját diktálva megpróbált lelépni a többiektől és a negyedik kör végére közel egy másodperces előnyt sikerült is szereznie, miközben a háttérben Hayden keményen támadta Valentino Rossit, de a nagy helyezkedésnek az lett a vége, hogy Marco Melandri keveredett előbb Edwards, majd Hayden elé.
Max Biaggi is nagy harcot vívott, de inkább csak az idegeivel, mert a hatodik körben a tizennyolcadik helyen motorozott Franco Battaini előtt, majd egy körrel később ki is állt a versenyből. A mezőny elején Marco Melandri először nagyon keményen támadta Rossit, de nem sikerült megelőzni és beállva Vale mögé lassan megérkeztek Sete Gibernau mögé. Az új világbajnok viszont ez egyik féktávot elvétve teret nyitott Melandri számára az előzésre és ő kegyetlenül ki is használta ezt.
A tizenegyedik körben a célegyenesben Valentino Rossi nagyon könnyen visszavette a második helyet Melandritól, aki utána egyből keményen próbálta visszaszerezni pozícióját. Rossi viszont jól zárta az íveket, így Melandrival és Haydennel a nyakán újra megérkezett a vezető Gibernau mögé.
Hat körrel a vége előtt mind a hárman teljesen együtt mentek, majd Melandri elment Rossi mellett, aki a következő féktávon be akart menni elé és csak millimétereken múlott, hogy nem ütötte ki ismét a motort Melandri alól. Rossi hibája miatt a harmadik hely is veszélybe került egy pillanatra, de Hayden mégsem tudott bemenni elé.
Eddig is tudtuk, hogy ez nem Gibernau éve, de ez ismét bebizonyosodott: Melandri nyomását nem bírta és az olasz mellől a sóderágyba vezette Hondáját és így hirtelen megnyílt a nagyon tehetséges Mealndri előtt, hogy megszerezze első győzelmét a királykategóriában. Három körrel a vége előtt ott loholt Rossi Melandri nyakán és meg is próbált elmenni ismét a célegyenesben, de nem jött össze neki. Melandri keményen őrizte az első helyet, mert az összetettben ez nagyon sokat jelentett volna számára Biaggival szemben. Rossi az álmokat egy körön belül szétrombolta, mert ami nem sikerült egy körrel később, most simán ment: célegyenesben erőből el tudott menni a honfitársa mellett.
Természetesen Melandri nem akarta olyan könnyen veszni hagyni a győzelmet, ezért megpróbálkozott egy előzéssel de a következő ívet emiatt túl szélesre vette, aminek következtében kicsit a pálya mellett is kellett motoroznia, de meg tudta csípni a második helyet. Harmadiknak Nicky Hayden futott be, míg negyediknek a - Rossi csapattársát - Colin Edwardsot intették le. A joggal csalódott Sete Gibernau végül csak az ötödikként tudott áthaladni a célvonalon.
[origo]
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.