 |

|
 |
A Birodalom ősi földre épült...

|
Nemrégiben kezdte el vetíteni az MTV Lars von Trier legendás alkotását, a hazánkban eddig csak egyetlen alkalommal, a Titanic fesztiválon, a teljes Trier-életművet felvonultató sorozatban bemutatott Kingdom-, vagyis Birodalom-sorozatot. Bár Triert hazánkban többnyire "lecsillapodása" utáni, konvencionálisabbnak tekinthető filmjeiről, a Hullámtörés-ről, vagy a Táncos a sötétben-ről ismerik, valójában lételeme a kísérletezgetés, egyáltalán nem állnak távol tőle a misztikus témák és a furcsa színvilág.
Mindez egyben megtalálható a Birodalom-sorozatban, melyet leginkább talán a Twin Peaks-hez hasonlíthatnánk. Mondatják ezt velünk a thriller-, sőt horrorelemekben bővelkedő epizódok, az egyedi humor, a kiismerhetetlen, mélyben lappangó gonosz állandó jelenléte, s az a mesteri megoldás, ahogyan a misztikus, sőt bizarr jelenetek rendre klasszikus szappanoperai betétekké szelídülnek.
A sorozat helyszíne a Birodalom, a dán központi kórház, a technológia, a tudás, a racionalitás és a fejlődés fellegvára. Ahogy a főcím előtt minden egyes epizódban lejátszott bevezetőből kiderül: a Birodalom, mely egyben a modern társadalom metaforája is túlzásba vitte a materialista gondolatok hirdetését, megsértve ezzel a szellemvilágot. Először csak a mi valóságunkat a köztes világtól elválasztó fátyol szövedékében jelennek meg a rések, később a Birodalom épülete maga is romlásnak indul.
 |

|
 |
Drusse-asszony a kórház alagsorában nyomoz

|
A történet vezető szála egy idős beteg körül bonyolódik, aki megérzi egy évtizedekkel azelőtt meggyilkolt kislány szellemének jelenlétét, s nyomozásba kezd, hogy a nyughatatlan lélek végre végső nyugalomra térhessen. Ahogy egyre többet tud meg a lány haláláról, mocorogni kezd a szellemvilág is, s egy születendő csecsemő testébe bújva valami nem e földre való is megpróbál átjutni a létet és a nemlétet elválasztó határon.
|