A legújabb sorozatban gyártott Ferrari sem jelent meg kevesebb pompával, finomsággal, mint eddig gyártott "kollégái". A gyárudvari 5 méter átmérőjű szélcsatornát igaz nem csak ennek a modellnek a kedvéért hozta létre a neves múltú cég, mégis a formán, a megjelenésen komoly nyomot hagyott. Az aerodinamikai teszt itt, ellentétben hagyományos autóknál trendinek nevezhető kissé szögletesebb megjelenéssel, inkább a motor mélyéből előrobbanó 575 ló leszorítását részesíti előnyben.
A légellenállás-leszorítás eredménye tehát a kicsit puhább érdesebben szólva, puhányabb megjelenés, amelynek ellenkezőjét tapasztalhatjuk, ha a teljesítményt, a motort, a tudást vesszük górcső alá.
Az 5500 köbcentis "elődmotort" minden elemében felülmúlta az 5750-es utód. A térfogatnövelés következménye a teljesítmény és a nyomaték elszabadulása, amit az első opcionálisan akár tizenkilenc colos kerekek próbálnak az útba préselni. A teljesítmény és nyomaték 7250-es és 5250-es fordulatos csúcsa azt jelenti hogy ismét egy jól pörgő motor került ki a nagymúltú gyár mérnökeinek keze alól.

Technikai paraméterek: Hossz:4550 mm Szélesség:1935 mm Magasság:1277 mm Tömeg:1730 kg Tank kapacitás:105 liter Gumik Első: 255/40 ZR 18 Hátsó: 295/35 ZR 18 Féktárcsák Első: 330x32 mm Hátsó: 310x28 Motor:5748 cm3 (V12/65f) Max. teljesítmény:379kW(515LE) 7250 ford/perc Max. nyomaték:588,6 Nm 5250 ford/perc Végsebesség:325 km/h Gyorsulás: 0-100 km/h 4,2 mp 0-400 m 12,25 mp 0-1000 m 21,9 mp
További cikkek a szeptemberi Playboyból: Rosszkislány Angliából Playmate - Kriszta, a nőiesen tökéletes Diáklányok 1998-2002 Ken Follett - A bestsellerkirály
[origo]
|