Sziget 2004 Egyhetes őrület, erről persze az [origo] is beszámolt. Képgalériák, interjúk, kis színesek. Nézd meg, hogy mulatott a nőd/pasid, míg te dolgoztál! Olvasd el, ittasság miatt mit nem láttál elég tisztán - vagy mit hagytál ki...
Példátlan botrányt kavart a berlini Komische Oper vasárnapi Mozart-bemutatója: a Szöktetés a szerájból című operában meztelen énekeseket, erotikus zuhanyjeleneteket, hullagyalázást és igen sok vért láthatott a közönség.
Jelenet a salzburgi előadásból
Calixto Bieito spanyol sztárrendező, aki már Salzburgban, Hannoverben és Frankfurtban is okozott botrányokat, Mozart operáját nem úgy értelmezte, mint tanmese a szerelem hit és kultúra feletti hatalmáról, hanem a vágy, a szex és a hatalom viszonyát vitte színpadra.
A kritikusok szerint az eredeti librettótól eltérve időnként rap-részleteket, máskor Az utolsó tangó Párizsban című filmből való idézeteket adtak elő a szereplők, miközben a színpadi látvány néha mulatságossá tette az előadást, például amikor az egyik szereplő transzvesztitának öltözve belopózik a nyilvánosházba, ahol a párok kétnegyedes ütemben közösülnek.
A nézők egy része felállt és távozott, mások fújozással tiltakoztak a meztelen szereplők, a szadomazochista ketrecekben történő vetkőztetések ellen. Mások viszont a lapbeszámolók szerint lelkesen tapsoltak. Az előadására reagálva a Daimler Chrysler cég kedden bejelentette, hogy fontolóra veszi a produkcióhoz nyújtott támogatás megszüntetését.
Az autóipari vállalat elnökének tanácsadója, Matthias Kleinert a keddi bejelentés szerint "javasolta az igazgatóságnak, hogy szüntesse be a Komische Oper támogatását". A cég egyelőre nem hozott döntést a bordéllyá változtatott szeráj ügyében. Maga a rendező, aki néhány különösen sokkoló jelenetet már törölt a premier előtt, azzal indokolta színpadi felfogását, hogy Mozart operájának "igazi viszonyait" akarta bemutatni.