A vadonatúj SH300i robogóval a Honda végre betömi azt az űrt, ami az SH150 és a 400 köbcentis Silver Wing között tátongott. Akárcsak a két kisebb, a 125 és 150 köbcentis SH-t, a 300-as változatot is Olaszországban fejlesztették és fogják gyártani az európai piac számára. A legnagyobb SH stílusában követi a két kisebb modellt, felismerni a gazdagabb krómdíszítésről, az elegáns, 16 collos felnijeiről, valamint az apróbb feliratokról lehet majd. Az SH300 hátsó kerekét egy 279 köbcentis, 27 lóerős egyhengeres blokk hajtja, amellyel - a gyár közlése szerint - a legdinamikusabb gyorsulást lehet elérni a kategóriában.
Némileg más vevőkört céloz meg az új Shadow Spirit VT750DC nevű újdonság, amely a középkategóriás cirkálók között próbál utat törni magának. A nemes cél érdekében vagány külsőt, óriási, 21 collos első kereket és dupla kipufogót kapott a kis chopper, amely a retrós álruha alatt a legmodernebb technikával dicsekedhet. A vízhűtéses, 745 köbcentis kéthengeres blokkot egy korszerű befecskendező rendszer látja el üzemanyaggal, míg a 45 lóerős teljesítményt egy igénytelen, de annál megbízhatóbb kardánrúd juttatja el a hátsó kerékig.
Színpadra került még Kölnben két túraendúró is, a szépen felfrissített ezres és 125 köbcentis Varadero. A nagyobbik kéthengeres túragép - egyebek mellett - némileg áthangolt motorelektronikát, új fényezést, kényelmesebb ülést, praktikus, zárható tárolórekeszt és új műszerfalat kapott a 2007-es modellévre. A kisebbik változat már látványosabb átalakuláson ment keresztül, mert vadonatúj idomokkal és lámpákkal gazdagodott, így egy teljesen új modell benyomását kelti. Természetesen nem hagyták érintetlenül a V2-es, 125 köbcentis blokkot sem, amely az új motorelektronikának köszönhetően gazdaságosabb és tisztább üzemű lett.
A modell és sztárparádé végére egy igazi technikai csemegét is megvillantott a Honda az összecsődített újságíróknak: a színpadra szép lassan felgurult egy óriási GoldWing, amely mellett még az új Hornet is csak kis robogónak tűnt. A motoron feszítő pilóta látszólag hidegvérrel navigálta a masinát, pedig élete nagy pillanatai előtt állt, pontosabban ült, ugyanis élőben készült bemutatni a modellhez rendelhető légzsák működését. A feszült csendet egy óriási robbanás törte meg, majd a füstfelhőből szép lassan kibontakozott a GoldWing és a motoros sziluettje, amint a légzsákból szabadul. Meggyőző volt, egyébként nem csupán a lufi számít forradalminak a GoldWinggel kapcsolatban, hanem a beépített navigációs rendszere is, így lassan már csak a motorokon használatos légkondícionáló megalkotásának feladata áll a japán mérnökök előtt.
![Forrás: [origo]](//cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/0610/20061013honda8.jpg)
Nógrádi Attila
[origo]
|