[origo] címlap

hírek

levelezés

internet előfizetés

vásárlás

Keresés




Képdepó


Intermot Kölnben

Fórum


Mindenütt jó, de legjobb motorozni!

Újraindul a Pannónia!!

Elektromos robogók, biciklik, rollerek, stb...

Gyorskereső





Motor > Bemutató


Új motorok







Használt motorok







Hírlevél

E-mail:




Vadonatúj sportmotorok a Yamahától
2005. szeptember 7., szerda, 14:16
A cikk betűmérete: kisebb nagyobb

A hangvillás gyár mérnökei nem pihentek az elmúlt hónapokban, ugyanis mind a hatszázas, mind az ezres sportmotorjukat felújították. Az új R1-es és R6-os az október elején kezdődő Párizsi Motorkiállításon lesz először megtapogatható.


Irány a pálya! 1/2 oldal >>

Igazán izgalmasnak ígérkezik a következő szezon a középkategóriás sportgépek terén, hiszen a vadonatúj Suzuki GSX-R 600-as mellett egy teljesen új R6 is csatasorba fog állni. A látványosan átszabott külső az egy számmal nagyobb R1-et idézi a kihegyezett vonalaival és az agresszív fejidommal, azonban lényeges különbség, hogy az R6 légbeömlő nyílása marad középen, a fényszórók között. A hátsó lámpa fehér burát kapott, alatta pedig ledek garmadája gondoskodik a világításról. Érdekes megoldás, hogy a hátsó indexek a rendszámtartón kaptak helyett, ennek nyilván az az előnye, hogy egy-egy pályanap előtt egyben le lehet szerelni az egészet az esetleges sérüléseket megelőzendő. Ugyancsak szemet szúró változtatás az új kipufogórendszer, amely egy meglehetősen szokatlan formájú dobban végződik.

A megújult külső alatt természetesen új technika lapul: bár hivatalos információ még nem látott napvilágot a 2006-os R6-ról, valószínűleg átdolgozták a vázat és a hátsó lengővillát, amely során némi súlyfeleslegtől is megszabadulhatott a motor. Az eddig kiszivárgott hírek szerint teljesen új a blokk is: nagyobb lett a furat (65,5 mm-ről 67 mm-re nőtt), míg a löketet csökkentették (42,5 mm-re 44,5-ről), továbbá változtattak a kompresszión is, így egy sokkal pörgősebb és ami fontosabb, erősebb motor lett a végeredmény. Egyes források 130 lóerős csúcsteljesítményt emlegetnek, és egy egészen elképesztő 17 500-as leszabályzási határt...

A sebességváltó fokozatait az új blokk karakterisztikájához igazították, változtattak áttételek kiosztásán, továbbá rövidítettek a váltóút hosszán is. Az új R6 fényezéseiről csak annyit lehet tudni, hogy lesz egy limitált, sárga-fekete-fehér kivitel is, amelyet a gyár 50 éves fennállásának tiszteletére bocsátanak ki. Sajnos arról azonban már nincs hír, hogy ezekből a különleges paripákból hozzánk is eljut-e egy-két darab.


1/2 következő oldal >>

1. Irány a pálya!

2. Erősebb lett az R1 is



Küldje tovább ismerősének!



Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva

[origo] legfrissebb


Földrengés volt a szlovák határnál

Bankpapírok a középpontban

Áramot is árul az osztrák Aldi

Úgy éreztem magam, mint egy prostituált

Megugrottak a piacok a remek makroadatokra


TIPP


Talmácsi Gábor


Harley Davidson


robogók


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!