[origo] címlap

hírek

levelezés

internet előfizetés

vásárlás

Keresés




Képdepó


Intermot Kölnben

Fórum


Mindenütt jó, de legjobb motorozni!

Újraindul a Pannónia!!

Elektromos robogók, biciklik, rollerek, stb...

Gyorskereső





Motor > Bemutató


Új motorok







Használt motorok







Hírlevél

E-mail:




Hangvillás újdonságok
2004. szeptember 24., péntek, 16:28|Utolsó módosítás: 2004. szeptember 24., péntek, 17:26
A cikk betűmérete: kisebb nagyobb

Egy brutális izomgéppel, vadonatúj krosszmotorokkal és tovább finomított R6-ossal fájdítja a motorosok szívét a Yamaha 2005-ben, hogy a limitált kiadású replikákról és az új fényezésekről már ne is beszéljünk.


A finoman átfésült R6-osról és Rossi-replikáról korábban már részletesen beszámoltunk, időközben ráültünk az Intermotón is, így jelenleg nincs más dolgunk, mint izgatottan várni a tavaszt, hogy kipróbálhassuk az év elején érkező modellek egyikét. Az idén piacra dobott R1-es nem változik, csupán egy új, tiszta fekete fényezés jelenik meg a választható színkombinációk között.

A vadonatúj MT 01 - a Yamaha hazai importőrének információi szerint - szintén jövő év elején érkezik Magyarországra, ára egyelőre nem ismert, de akinek egy ilyen izomgépre fáj a foga, annak legalább 3-3,5 millió forintot kell összespórolnia a tél alatt. A V-Max szellemi utódjának számító monstrum egy chopper, egészen pontosan a Road Star Warrior kéthengeres motorját örökölte. Természetesen a 1670 köbcentis blokkot jelentősen átgyúrták, hogy eleget tudjon tenni a MT 01 külseje által sugallt elvárásoknak, így mind a nyomaték, mind a maximális teljesítmény megnőtt. Az MT 01-ben 90 lóerőt teljesít a V2-es motor, ami nem hangzik túl soknak, ám ami lehengerlővé teszi a motort, az az elképesztő 150 Nm-es nyomaték, ami már 3750-es percenkénti motorfordulatnál megjelenik a hátsó keréken.

Az MT 01-es külseje nagyban hasonlít a Yamaha kínálatából időközben kikopott V-Maxra, azonban még a nagynevű elődjénél is brutálisabb a megjelenése, ami nem kis teljesítmény egy szériában épített motorkerékpártól. A fenevad váza több alumíniumegységből áll, míg a futómű egyenesen a versenysportból érkezett: elöl fordított villa, míg hátul az R1 sportgépről ismerős lengőkar dolgozik. A kistányér méretű műszeregység gyakorlatilag egy óriási fordulatszámmérőből és a bele épített digitális kilométerórából áll. A Yamaha legújabb mumusa fekete és (a képen is látható) ezüst színekben kelleti magát a következő év elejétől.

Néhány fontosabb adat:

  • Motor: 2 hengeres, léghűtéses
  • Lökettérfogat: 1670 ccm
  • Furat/löket (mm): 97 x 113
  • Maximális teljesítmény: 66,3 kW/90 lóerő/4750 motorfordulatnál
  • Maximális nyomaték: 150 Nm/3750 motorfordulatnál

További 2005-ös újdonságnak számít az átdolgozott 125-ös XT és DT, továbbá egy Münchenben bemutatott koncepció, a Tricker. Az enduró és triálmotor keverékének látszó masina a tervezői állítása szerint egy motorizált BMX, amellyel ördögi könnyedséggel lehet huligánkodni. A Tricker technikai adatai alátámasztani látszanak a fenti állítást: a mindössze 88 kilós gépet egy 249 köbcentis blokk mozgatja. A Japánban már kapható motor európai sorsa egyelőre kérdéses, ugyanis az Intermotón még csak tanulmányként harangozták be.

 

[origo]



Küldje tovább ismerősének!



Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva

[origo] legfrissebb


Földrengés volt a szlovák határnál

Bankpapírok a középpontban

Áramot is árul az osztrák Aldi

Úgy éreztem magam, mint egy prostituált

Megugrottak a piacok a remek makroadatokra


TIPP


Talmácsi Gábor


Harley Davidson


robogók


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!