[origo] címlap24 órakomment.huvidea[freemail]iWiW

[origo] motor> teszt

autó címlap Forma-1 Garázsmenet Tesztek Videók Retro Mobil Új Peugeot 308 (x)
motoros iskolajapán motorSuzuki Gladiusmotoros videómotorkerékpártesztújmotorkerékpár-tesztSuzukiHungaroring Motorsport Iskola

Divatfi - Suzuki SFV 650 Gladius menetpróba

2009.06.17., 15:07|Utolsó módosítás:2009. 07. 16., 13:20|

Sztráda infoSMS

Ne sétáljon csapdába! Időben értesülhet az autópályákon és az M0-s autóúton a lezárással, eltereléssel járó balesetekről, a felújítási munkálatokról. Megtudhatja, mikor veszélyes a pálya havazás vagy jegesedés miatt, és mikor adnak át új szakaszokat. Fizessen elő Sztráda infoSMS szolgáltatásunkra! Megrendeléshez küldje a SZTRADAK hívószót egy # jellel (#SZTRADAK) SMS-ben a 777-es rövid hívószámra!

Az infoSMS szolgáltatást T-Mobile ügyfelek vehetik igénybe. Havidíja (illetve Domino ügyfelek esetén 30 napos időszaki díja) 399 Ft. A 777-re küldött SMS díja 72 Ft.

Hirdetés

JÁTSSZ ONLINE!

A legnagyobb motorgyárak örvendetes módon felismerték, hosszú távon akkor járnak a legjobban, ha vevőkörük a lehető legjobban megtanul motorozni, hiszen egy rutinos vezető kisebb valószínűséggel szenved balesetet és jó eséllyel ismét az adott márkánál fog kikötni, ha újra cseréli a régi motorját. A Suzuki minden új motorja mellé egy egynapos vezetéstechnikai tréninget ad a Hungaroringen. A VIP Tréning nevű oktatást a Hungaroring Motorsport Iskola (HMI) tartja, az a szervezet, amely az [origo] virtuális motoros iskolájának is szakmai partnere.

A VIP Tréning gyakorlatilag a HMI kurzusainak az első szintjét jelenti, így aki kedvet kap a dologhoz, még két további napon és tanfolyamon csiszolhatja a tudását az egymásra épülő gyakorlatokkal. Akinek esetleg nem lenne teljes a motoros ruhatára, annak az iskola biztosít megfelelő védőfelszerelést, ami azért különösen fontos, mert háromszor húszperces pályamotorozással indul a tanfolyam.



Nézze meg a tréningen forgatott videónkat!


Elsőre kicsit furcsán hathat, hogy egy kezdő motorost az új motorjával rögtön versenypályára visznek, ám ezúttal nem az a cél, hogy minél gyorsabb köridőket produkáljanak, hanem az, hogy biztonságos körülmények között szokjon össze a motoros új kedvencével, és egy kis ízelítőt kapjon a pályamotorozás hangulatából. A húszperces menetek szüneteiben elméleti oktatást kapnak a hallgatók a motorozás technikai és fizikai hátteréről, amit kisvártatva a gyakorlatban is kipróbálhatnak.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

A pályamotorozás után következnek a bóják közötti rutinfeladatok
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Délután már teljesen új terepen folytatódik a képzés, egy felbójázott pályán ismerkedhetnek a motorosok a fékezési technikák fortélyaival. Az első és a hát fék külön-külön és együttes használata a feladat, majd a frissen szerzett tudást a ponthoz fékezés és vészfékezés nevű gyakorlatoknál kamatoztathatják a hallgatók. Mindenkit árgus szemmel néz egy-egy oktató, így a legkisebb hibára, rossz beidegződésre vagy hiányosságra fény derül. Nem mindegy, hogyan ülünk a motoron, hogy húzzuk a fékkart, hirtelen komplex és bonyolult lesz egy egyszerű féktáv, ami - ha tökéletesen akarunk fékezni - valójában az is. Természetesen egy délután alatt senkiből sem lehet Valentino Rossi, oktatóink nem is győzik hangsúlyozni, hogy az egész kurzusnak akkor van értelme, ha a megismert technikákat átültetjük a mindennapokba, és folyamatosan gyakoroljuk őket. Ez egyébként a motorosok jól felfogott érdeke is, hiszen nagyon nem mindegy, hány méter alatt állnak meg, és néha csak centiméterek hiányoznak egy-egy baleset elkerüléséhez.

Címlapsztori»

Forrás: Retro Mobil Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
hirdetés

Olvasnivaló

Forrás: AFP/Alexander Joe Tíz percig tartott a per Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Forrás: Ruben van der Vleuten Saját útját filmezte végig egy csomag Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Forrás: MTI/Marjai János Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.

FÓRUM

További adatok » Időjárás »