[origo] címlap24 órakomment.huvidea[freemail]iWiW

[origo] motor> teszt

autó címlap Forma-1 Garázsmenet Tesztek Videók Retro Mobil Új Peugeot 308 (x)
motorbemutatóYamaha XJ6 DiversionDiversionYamaha

Pont elég - Yamaha XJ6 Diversion menetpróba

2009.04.25., 9:39|Utolsó módosítás:2009. 04. 25., 9:50|

KÉPGALÉRIA

JÁTSSZ ONLINE!

Bár városban remekül elboldogul az XJ6, az igazi móka mégiscsak a kanyarvadászat, amit a Szentendre-Visegrád közötti kacskaringós úton próbálhattunk ki. A csupasz változaton 100 km/óráig viszonylag kényelmes a lét, nagyobb sebességnél már rá kell hasalni a tankra, a fejidomos változaton azonban olyan jól eltalálták a szélvédő méretét és dőlésszögét, hogy még az autópályán is egyenes háttal utazhatunk. A futómű hangolása nagyon jól sikerült: az úthibákon nem pattog, és a tempós kanyarokban sem pumpál vészesen, kellemesen feszes.

A blokk olyan bársonyos, mint Salma Hayek egy háromhetes méregtelenítő kúra után, de nem is ez a legnagyobb érdeme, hanem az, hogy már egészen alacsony fordulatszámtól jól használható. Hatodikban, már negyventől rángatás nélkül gyorsít, amit eddig ekkora sornégyes motoron még nem tapasztaltam. A hangja hatezer környékén kezd el megjönni, de inkább visszafogott mormogás, mintsem bömbölés kíséri utunkat, érezni rajta, hogy nyomatékra és nem pörgetésre hangolták. Bár a fékek meglehetősen egyszerűek, mégis szépen el lehet velük boldogulni, ráadásul még blokkolásgátlót is rendelhetünk hozzá. A műszerfal úgy néz ki, mintha csak egy sportmotorról érkezett volna, jól átlátható, és a kis egérmozin az összes fontos adatot le tudjuk olvasni a vízhőfoktól kezdve a benzin fogyásáig. A több mint 17 literes tanknak köszönhetően nem kell majd túl gyakran megállni üzemanyagért, pihenni viszont annál inkább; nekem ötven kilométer után már fájt a fenekem a puha és alacsony ülés miatt, ezért 180 centi felett érdemes rögtön keményebb és magasabb nyerget csináltatni a motorhoz.

Bár minden nem derült ki a közel kétszáz kilométeres próbaút során, összességében mégis egy nagyon kellemes és harmonikus motor benyomását keltette a Yamaha XJ6. Lehet, hogy nem a legdrágább alkatrészekből rakták össze, de az egész csomag egy nagyon praktikus és jól használható motorrá áll össze, amit nemtől és kortól függetlenül sok mindenkinek lehet ideális választás.

Forrás: [origo]

Könnyedén lehet egyik kanyarból a másikba fektetni a kis Yamahát

A csupasz változat alapára 1,86 millió forint, de ha valaki blokkolásgátlót is szeretne, további 200 ezer forintot kell még összespórolnia. A fejidomos kivitelért, azaz a Diversionért 1,95 milliót kérnek, amelyhez ugyancsak 200 ezerért kínálnak extraként blokkolásgátlót. A meglehetősen népes konkurenciát tekintve ez reálisnak mondható, a Suzuki 2,1 millióért kínálja a 650-es fejidomos Banditot, de ott van még a GSX-R blokkos közel 100 lóerős GSR600 is kétmillióért. A Honda remek hatszázas Hornetjét ugyancsak kétmillióért lehet hazavinni, de nem lehet kihagyni a listából a Diversionhöz hasonló tudású CBF600-at is 1,78 millióért. Igaz, hogy csak kéthengeres, de a Diversion technikai szintjét hozza a Kawasaki ER-6 modellje, amelynek csupasz változata 1,86 millióba kerül. Az XJ6-nak ugyanakkor házon belül is van egy ellenfele, ez pedig az erősebb és igényesebb alkatrészekből összerakott FZ6, amelynek az idei csupasz változata ugyan 2,1 millió, ám az árlistán még szerepel a tavalyi változat is 1,9 millióért, ami csak 40 ezer forintos felárat jelent.

Műszaki adatok
Motor, erőátvitel, fékek.
Hengerűrtartalom: 600 cm3. Furat/löket: 65,5/44,5 mm. Hengerek/szelepek száma: 4/16. Teljesítmény: 78 LE/10 000. Nyomaték: 60 Nm/8500. Fékrendszer elöl/hátul: 298 mm dupla tárcsafék, kétdugattyús féknyereg /245 mm tárcsafék, egydugattyús féknyereg.
Méretek, tömegek. Ülésmagasság: 785 mm. Tengelytáv: 1440 mm. Teletankolt tömeg: 205 kg. Üzemanyagtartály térfogata: 17,3 l.
Gumik: elöl 120/70 ZR17M/C (58W), hátul 160/60 ZR17M/C (69W)



Címlapsztori»

Forrás: Retro Mobil Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
hirdetés

Olvasnivaló

Forrás: AFP/Alexander Joe Tíz percig tartott a per Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Forrás: Ruben van der Vleuten Saját útját filmezte végig egy csomag Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Forrás: MTI/Marjai János Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.

FÓRUM

További adatok » Időjárás »