Bár városban remekül elboldogul az XJ6, az igazi móka mégiscsak a kanyarvadászat, amit a Szentendre-Visegrád közötti kacskaringós úton próbálhattunk ki. A csupasz változaton 100 km/óráig viszonylag kényelmes a lét, nagyobb sebességnél már rá kell hasalni a tankra, a fejidomos változaton azonban olyan jól eltalálták a szélvédő méretét és dőlésszögét, hogy még az autópályán is egyenes háttal utazhatunk. A futómű hangolása nagyon jól sikerült: az úthibákon nem pattog, és a tempós kanyarokban sem pumpál vészesen, kellemesen feszes.
A blokk olyan bársonyos, mint Salma Hayek egy háromhetes méregtelenítő kúra után, de nem is ez a legnagyobb érdeme, hanem az, hogy már egészen alacsony fordulatszámtól jól használható. Hatodikban, már negyventől rángatás nélkül gyorsít, amit eddig ekkora sornégyes motoron még nem tapasztaltam. A hangja hatezer környékén kezd el megjönni, de inkább visszafogott mormogás, mintsem bömbölés kíséri utunkat, érezni rajta, hogy nyomatékra és nem pörgetésre hangolták. Bár a fékek meglehetősen egyszerűek, mégis szépen el lehet velük boldogulni, ráadásul még blokkolásgátlót is rendelhetünk hozzá. A műszerfal úgy néz ki, mintha csak egy sportmotorról érkezett volna, jól átlátható, és a kis egérmozin az összes fontos adatot le tudjuk olvasni a vízhőfoktól kezdve a benzin fogyásáig. A több mint 17 literes tanknak köszönhetően nem kell majd túl gyakran megállni üzemanyagért, pihenni viszont annál inkább; nekem ötven kilométer után már fájt a fenekem a puha és alacsony ülés miatt, ezért 180 centi felett érdemes rögtön keményebb és magasabb nyerget csináltatni a motorhoz.
Bár minden nem derült ki a közel kétszáz kilométeres próbaút során, összességében mégis egy nagyon kellemes és harmonikus motor benyomását keltette a Yamaha XJ6. Lehet, hogy nem a legdrágább alkatrészekből rakták össze, de az egész csomag egy nagyon praktikus és jól használható motorrá áll össze, amit nemtől és kortól függetlenül sok mindenkinek lehet ideális választás.
![Forrás: [origo]](http://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/0904/20090424yamahaxj67.jpg)
Könnyedén lehet egyik kanyarból a másikba fektetni a kis Yamahát
A csupasz változat alapára 1,86 millió forint, de ha valaki blokkolásgátlót is szeretne, további 200 ezer forintot kell még összespórolnia. A fejidomos kivitelért, azaz a Diversionért 1,95 milliót kérnek, amelyhez ugyancsak 200 ezerért kínálnak extraként blokkolásgátlót. A meglehetősen népes konkurenciát tekintve ez reálisnak mondható, a Suzuki 2,1 millióért kínálja a 650-es fejidomos Banditot, de ott van még a GSX-R blokkos közel 100 lóerős GSR600 is kétmillióért. A Honda remek hatszázas Hornetjét ugyancsak kétmillióért lehet hazavinni, de nem lehet kihagyni a listából a Diversionhöz hasonló tudású CBF600-at is 1,78 millióért. Igaz, hogy csak kéthengeres, de a Diversion technikai szintjét hozza a Kawasaki ER-6 modellje, amelynek csupasz változata 1,86 millióba kerül. Az XJ6-nak ugyanakkor házon belül is van egy ellenfele, ez pedig az erősebb és igényesebb alkatrészekből összerakott FZ6, amelynek az idei csupasz változata ugyan 2,1 millió, ám az árlistán még szerepel a tavalyi változat is 1,9 millióért, ami csak 40 ezer forintos felárat jelent.
|
Műszaki adatok |
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.