A címből csak a zöld igaz, a sárkánygyík nem teljesen, mert tüzet nem okád és alapvetően szelíd.
![Forrás: [origo]](https://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/0509/20050901beverlypi3.jpg?w=170&h=245)
Leginkább előváros-városközpont viszonylatban tökéletes választás: a nagy blokk jól jön a hosszabb távon, a nagy kerekek meg a rosszabb utakon, ez utóbbiból meg ugye bőven akad mifelénk.
Nem kellett sokáig törnöm a fejemet azon, mire is, kinek is jó egy ötszázas nagykerekű maxirobogó. Egy Budapest környékén lakó, dugóktól megcsömörlött, megállapodott középvezetőnek. Miért Budapest? A nagy kerekek jó szolgálatot tesznek a hírhedt úthálózaton. Miért a környéke? A nyomatékos ötszázas blokk hosszabb utakon jó szolgálatot tesz, csak városba viszont elég lenne egy kisebb motor is (És Beverly Hills is tulajdonképpen egy előváros, nem?). Miért dugóktól megcsömörlött középvezető? Mert autóhoz szokott, és a lábváltótól idegenkedik, viszont tele van a töke a dugóval. Miért egy megállapodott középvezető? Mert a családi autó mellé neki még telik is rá.
Na, nem mintha nagyon drága lenne a Beverly (másfél millió), a hasonló kategóriájú versenytársakhoz (na jó versenytárshoz képest). Formailag viszont sokkal kevésbé radikális, mint a másik magyar piacon fellelhető nagylöketű, nagykerekű nagyrobogó, az Aprilia Scarabeo.
Persze minden viszonylagos. A Beverlyt jómagam például legszívesebben csak zöld szörnyként, vagy barokk sárkánygyíkként emlegetném. Ennek elsősorban a tesztmotor olyanzöld színe volt az oka, de a kormány tetején trónoló hatalmas busa lámpát utóbb szívesen hasonlítom egy komodói varánusz fejéhez (először a gőzmozdonyok nagy fejlámpájára emlékeztetett). És még az ülés mintája is olyan pikkelyesnek tűnt. Vagy struccbőrösnek?
Mondjuk a Beverlyre sokkal szívesebben ül fel az ember, mit egy mérgező nyálú sárkánygyíkra, és az érdekes mintájú nyeregben egész kényelmes ülés esik. Jó helyen van a kormány, jól elfér a láb, puha párna támasztja a derekat. Érezhető: a motor hosszabb utakon is kényelmes.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.