A kormányt kényelmes fogni, de lehetne egy kissé magasabban, a végén lévő rezgéscsillapítók szűkebb sorok között bujkálva gyakran karcolták felülről több autó visszapillantó-tükrét. A kisméretű sportrobogón kényelmes ülés esik, és sportosra is vehetjük a figurát, ha a hátsó lábtartót kihajtva arra tesszük fel lábunkat.
A menetteljesítmények megfelelnek egy - fojtás nélküli - vízhűtéses ötvenes kétüteműének, hátszélben vígan viszi a 85-öt, szembeszélben 65 kilométer per óránál nem érdemes nagyobb sebességet megcélozni. A gyorsulás nem számottevő, ennek oka az említett nehéz megindulás, bár ha ezen túljutottunk azért tud húzni - egy ötvenesnek megfelelően. A lassulással sincs gond, csak előtte érdemes elővenni a szekrény mélyén porosodó nyugigumit (Made in Czechslovakia), és azzal erősíteni az alkart, hogy jó erősen ránthassuk meg a fékeket. Amik aztán jó kis csikorgással válaszolnak.
Jó tágas a sisaktartó, nagyobb testvéreit is szégyenbe hozza a zárt sisakot elnyelő üreg, ahova egy nyílt bukó mellé még befér egy szemüvegtok, egy vastag lánc, kezelési útmutató, téli- és bringáskesztyű, és még marad is némi hely. A kormány alatt a térddeszkánál nincs tároló - itt kapott helyet a vízhűtő.
Pár hetes teszt után használható kis robogónak tűnik az NRG, csak az elindulással és a fogyasztással ne lennének gondok. Kíváncsian várjuk, hogy a jelzett hiba és a fogyasztása hogyan alakul majd, ha visszakaptuk a javításból. Még kíváncsibbak vagyunk arra, milyen lesz, ha néhány ezer kilométernyi nyúzás után felkerül rá egy 70-es tuningkitt.
[origo]