Ádám értékelése
Az ötküllős felnikre nagyon jó kis Dunlop gumikat húztak, amelyekkel némi melegítés után egészen látványosakat lehet dönteni. A jó súlyelosztásnak köszönhetően egyszer sem éreztem, hogy - a robogóknál megszokott magas súlypont miatt - a motor bebillenne a kanyarba. Külön jó pont jár a fékeknek, remekül adagolhatóak, még a hátsó dobfék sem volt nyúlós, egyszerűen remek, remek, remek...
A műszerfal talán a motor egyik legvisszafogottabb eleme, egyszerű és jól áttekinthető: középen trónol a sebességmérő, míg a két szélen a vízhőfok, illetve a benzinszint alakulását lehet nyomon követni. Apropó benzin: nyélgázon valamivel 3 liter felett, visszafogottabb tempó mellett meg 2,5 liter körül alakult a fogyasztás, így könnyen ki lehet számolni, hogy a 7,5 literes tankkal hány kilométert lehet megtenni - a jobb csuklótól függően. Hála a jó formájú és nem utolsósorban két személynek is bőségesen elegendő ülésnek, nagyon komfortos az SH, még a 2 méter környéki langaléták térde sem akad a kormányba, egy átlagos méretű anyuka pedig az egész hétvégi nagybevásárlást is a térdei elé tudja tenni.
Az ülés alatti raktér - a 16 collos kerék miatt - nem túl nagy, de egy nyitott bukósisakot azért bele lehet passzírozni. A napszemüveg, illetve sminkkészlet a kormány alatti rekeszben rejthető el, amely - akárcsak az ülés alatti - kulccsal zárható. A kormány szerencsére nem túl széles, így a legszűkebb kocsisorok közé is be lehet szemtelenkedni, ott ahol a visszapillantók átférnek, már mi is gond nélkül átjutunk. A katalizátorokkal teletömött kipufogó meglehetősen szolidan adja a világ tudtára érkezésünket, ezért egy SH beszerzése után ez lenne az első elem, amitől megválnék, persze, akkor kellene egy sportlégszűrő is, és akkor már...
A két SH közül kizárólag csak a kisebbiket lehet Magyarországon megrendelni 849 000 (+ regisztrációs adó) forintos áron, ami a műszaki tartalmat és a konkurencia modelljeit tekintve reálisnak mondható. A Suzuki 125-ös Burgmanje 998 ezer forintba kerül, míg az Aprilia szintén idei újdonsága, a 125 köbcentis Sport City - száz forint híján - 900 ezer forintér kelleti magát. Aki nem szeretne ennyit áldozni egy robogóra, és nem okoz álmatlan éjszakákat, ha karburátorok dolgoznak a motorjában, annak a korábban bemutatott Piaggio Liberty lehet az ideális megoldás a maga 675 ezer forintos árával.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.