Ádám értékelése
Az ötküllős felnikre nagyon jó kis Dunlop gumikat húztak, amelyekkel némi melegítés után egészen látványosakat lehet dönteni. A jó súlyelosztásnak köszönhetően egyszer sem éreztem, hogy - a robogóknál megszokott magas súlypont miatt - a motor bebillenne a kanyarba. Külön jó pont jár a fékeknek, remekül adagolhatóak, még a hátsó dobfék sem volt nyúlós, egyszerűen remek, remek, remek...
A műszerfal talán a motor egyik legvisszafogottabb eleme, egyszerű és jól áttekinthető: középen trónol a sebességmérő, míg a két szélen a vízhőfok, illetve a benzinszint alakulását lehet nyomon követni. Apropó benzin: nyélgázon valamivel 3 liter felett, visszafogottabb tempó mellett meg 2,5 liter körül alakult a fogyasztás, így könnyen ki lehet számolni, hogy a 7,5 literes tankkal hány kilométert lehet megtenni - a jobb csuklótól függően. Hála a jó formájú és nem utolsósorban két személynek is bőségesen elegendő ülésnek, nagyon komfortos az SH, még a 2 méter környéki langaléták térde sem akad a kormányba, egy átlagos méretű anyuka pedig az egész hétvégi nagybevásárlást is a térdei elé tudja tenni.
Az ülés alatti raktér - a 16 collos kerék miatt - nem túl nagy, de egy nyitott bukósisakot azért bele lehet passzírozni. A napszemüveg, illetve sminkkészlet a kormány alatti rekeszben rejthető el, amely - akárcsak az ülés alatti - kulccsal zárható. A kormány szerencsére nem túl széles, így a legszűkebb kocsisorok közé is be lehet szemtelenkedni, ott ahol a visszapillantók átférnek, már mi is gond nélkül átjutunk. A katalizátorokkal teletömött kipufogó meglehetősen szolidan adja a világ tudtára érkezésünket, ezért egy SH beszerzése után ez lenne az első elem, amitől megválnék, persze, akkor kellene egy sportlégszűrő is, és akkor már...
A két SH közül kizárólag csak a kisebbiket lehet Magyarországon megrendelni 849 000 (+ regisztrációs adó) forintos áron, ami a műszaki tartalmat és a konkurencia modelljeit tekintve reálisnak mondható. A Suzuki 125-ös Burgmanje 998 ezer forintba kerül, míg az Aprilia szintén idei újdonsága, a 125 köbcentis Sport City - száz forint híján - 900 ezer forintér kelleti magát. Aki nem szeretne ennyit áldozni egy robogóra, és nem okoz álmatlan éjszakákat, ha karburátorok dolgoznak a motorjában, annak a korábban bemutatott Piaggio Liberty lehet az ideális megoldás a maga 675 ezer forintos árával.