Vince kollégámmal ellentétben én nem találtam keletiesnek a kis Liberty vonalait, sőt az általam megkérdezett laikusok is rögtön egy vérbő olasz kismotorra asszociáltak, amikor meglátták a járgányt. Reprezentatív felmérésem további eredménye, hogy inkább a gyengébbik nem képviselőit hozta lázba a Liberty, ami a rafinált vonalaknak és nem utolsósorban a tetszetős metálfénynek köszönhető. A motor egyik legszebb elem a sárhányóba beolvadó fehér burájú index, de ugyancsak ki lehet emelni a szép, ötküllős felniket is.
A motorra rápattanva már egyértelműen kiderül, hogy a Liberty bizony szoknyapecérnek született, ugyanis igazán kényelmesen 160-170 centiig lehet rajta elhelyezkedni. A bevásárlószatyort kampóval rögzíthetik a motorizált anyukák, míg a kesztyűtartóba a sminktáskát lehet elrejteni. Az átlagosnál nagyobb kerekek miatt nem sikerült túl nagyra az ülés alatti csomagtartó, ide nemhogy egy zárt, de még egy nyitott bukót sem lehet betuszkolni.
A 124 centis, négyütemű blokk megfelelő dinamikával mozgatja a mindössze 113 kilós (menetkész tömeg) gépet, egy kis megszokás után magabiztosan lehet szlalomozni az irigykedő autósok között. A kis megszokás azt jelenti, hogy a váltót a motor közepes tartományához állították be, így alul egy kissé gyengének tűnhet a motor. Egy átlagos robogóhoz képest sokkal stabilabb a Liberty, köszönhetően a 16 collos első és 14 collos hátsó kerekeknek, amelyekkel viszonylag kényelmesen lehet döcögni Budapest gyalázatos úthálózatán. A fékek használatát szokni kell, ugyanis meglepően nagy kézi erőt igényelnek, azonban határozott huzigáláskor egészen jól dolgoznak. A katalógus 95 km/órás végsebességet emleget, nekem azonban 110 km/órákig is sikerült feltornáznom a mutatót hosszas nekifutás után. A fogyasztás bőven 3 liter felett alakult, ám ezt feltehetően lejjebb lehet szorítani civilizáltabb közlekedéssel, nekem sajnos nem sikerült.
A Liberty 125-ös változatát jelenleg 674 900 forintért (regisztrációs díj nélkül) lehet hazagurítani, ami motor tudását és a szép csomagolást tekintve baráti ajánlatnak mondható.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.