Praktikus és szép az extraként rendelhető hátsó doboz, sajnos azonban a metálszínű csomagtartó egy járdaszegélyről való ledöccenéskor leesett. Ennek oka az volt, hogy a dobozt tartó csavar körül egyszerűen eltörött a műanyag tartórész, mintegy tiltakozva a budapesti utak gyalázatos minősége miatt. A kis kerekek amúgy sem szeretik a fővárosi tankcsapdákat, bár a rugózás azért megteszi, ami tőle telik, hogy ne jelentsen rémálmot végigmenni, mondjuk, a Szentendrei úton. A jól összerakott robogó még ekkor sem zörgött sehol, csak a plexi táncolt vészesen. A Thökölyt azért kikerültem...
Az egyhengeres négyütemű blokk simán és nagyon csendesen jár, még pirosnál, alapjáraton halkan pöfögő motorral várakozva sem lehetett érezni jelentősebb vibrálást. Csendesen jár, még teljes gázon is, ami azonban nem jelenti azt, hogy ne lenne benne erő. 80-90 kilométer per órás sebességig meggyőzően tol a 20 lóerős motor, még utassal is, utána viszont kifogy belőle a szufla. A százas tempót egy személlyel 18 másodperc alatt éri el. A végsebessége hivatalosan 119 km/h, ezt nem értem el még egyedül sem, bizonyára a nagy szélvédő miatt. Azért volt, hogy 115 fölé kúszott a mutató egyenes szakaszon, utassal is.
A hidraulikus tárcsafékek messze a várakozások felett teljesítettek, az első és a hátsó fék egyidejű erőteljes behúzásával mintha horgonyt vetettünk volna. Ilyenkor igencsak ellent kellett tartani, hogy a tehetetlensége miatt - a dobozos eset óta a praktikus ülés alatti fogódzkodók helyett inkább a derekamba kapaszkodó - előrecsúszó utas ne toljon le az ülésről.
A nyereg kényelmes, az edzettebbek még hosszabb távokat is vígan kibírnak rajta, csak vigyázni kell, hogyan terheljük. Legalábbis szerintem a terhelés lehetett az oka, hogy amikor egy viszonylag nehéz (5-6 kilós) hátizsákkal ült hátul a párom, akkor 50 kilométer folyamatos menet után megmacskásodott a combom. Amikor viszont könnyítettünk a terhen, sokkal tovább bírtam, nemkevésbé az utas.
Pakolni jól lehet a Vespát, az ülés alatt két nyitott sisaknak is van helye, bár az én ugyancsak nyitott sisakom valahogy nem fért bele, de nem fért az már a Liberty 125 sisaktartójába sem, bár az X9-é - passzentosan - elnyelte. Túl nagy lenne a fejem? Mindenesetre sok mindent bele lehet pakolni a műanyag, helyéről könnyedén kiemelhető tartóba - amely által könnyen hozzáférhetővé válik a motorblokk is. Hosszabb út előtt a sisaktartót célszerű kivenni, és a lakásban belepakolni a cuccokat, így a táska elhagyásával is helyet spórolhatunk. Az ülés - nyitott kormányzárnál - egy a bal térddel szemben lévő gombocskával elektronikusan vagy mechanikusan a kesztyűtartóból nyitható. Ehhez két kéz kell, mivel nincs rugó - vagy már elfáradt -, ami felnyomná.
A slusszkulcs elfordításával és benyomásával nyitható kesztyűtartó alja kárpitozott, és egy kis pereme is van, ezáltal nem zörög, és nem potyog ki kinyitáskor a hanyagul bedobott kulcs, mobil, apró, napszemüveg stb.
A Vespát a szűkös 4-5 nap alatt - amíg nálam volt - sok helyzetben kipróbáltam: cikáztam vele a fővárosban a KRESZ-szabályok határain, döngettünk vele utassal a régi 3-as úton, végsebességét próbálgattam éjszaka az M3-ason, és feszítettem rajta öltönyben, lobogó nyakkendővel egy esküvői menetben. Minden pillanatban éreztem: sokáig emlegetem még ezt a kora őszi hosszú hétvégét.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.