Az első kanyarok meglehetősen érdekesen sikerültek a magas súlypontnak és üléspozíciónak köszönhetően, azonban, ha ezt megszokjuk, azt csinálunk a DL-lel, amit csak akarunk. A 150-es hátsó gumit bátran peremig lehet dönteni, mivel a lábtartók csak nagyon forszírozott körülmények között érnek le, mintegy figyelmeztetve az adrenalinvadász pilótát, hogy a lehetőségeinek határán jár.
Egyetlen zavaró rigolyáját sikerült csak megfigyelnem a V-Stromnak, éspedig, ha úthibával találkozunk kanyar előtt, vagy - ami még rosszabb - közben, szépen behintázik a hátulja. Természetesen ebbe bele kell kalkulálni, hogy egy magas építésű endurón ülünk, amivel elvileg akár könnyebb terepre is merészkedhetünk, ezért a tervezőknek kompromisszumot kellett kötniük a futómű belövésekor. Mindezek ellenére nem tudom elhessegetni azt a szörnyű gondolatomat, hogy a V-Stromok többsége csak akkor fog terepen tartózkodni, ha a gazdi félretolja az út melletti susnyásba sürgősebb ügyeit intézni...
A mintegy 500 ledarált kilométer alatt 6 literes átlagot sikerült kihoznom a DL-ből, ami tekintettel a forszírozott tempóra, az óriási plexire és vitorlaként feszülő motorosra, igencsak jó érték. A megtett út egy része sajnos városban zajlott, azonban a hatalmas batár itt újabb meglepetéssel szolgált: könnyű vezethetőségének köszönhetően játszva lehet vele lavírozni a sorok között, ami viszont non plusz ultra, hogy a mérhetetlenül sok kátyút, úthibát szépen kivasalja a futómű. Természetesen a könnyű városi közlekedésen itt nem Vespa-gyalázásra kell gondolni, azonban mókás látni azt a leplezetlen iszonyatot az autósok arcán, amikor feltűnik a visszapillantóban ez a monstrum.
A fékekről még nem esett szó, azonban nem is érdemelnek túl sok helyet: a kétdugattyús első Tokico nyergek teljesítménye nem kimagasló a motor többi paraméterei között, motorfékkel párosulva azonban már hathatós lassulást lehet kicsikarni. A hátsó fékről még ennyit sem tudok írni, ugyanis őszintén bevallom, hogy egyszer sem használtam, a fent leírt módszerekkel mindig sikerült a megállás. A kezelőszervek közül a kuplung tesz még rá a motor körül lengedező maszkulin imidzsre: a kart nagy kézi erővel kell húzogatni, ami igazából csak egy jó kis belvárosi vergődés után tűnik fel. Ugyancsak határozottan kell rugdalni a váltókart is, ami - a fent említett bánásmód esetén - pontosan veszi a sebességeket.
A fogyasztásra visszatérve, a kedvező értékben nagy szerepe van a rendkívül hosszú 6. sebességnek, ami olyan szinten visszavesz a fordulatszámból, hogy jóformán csak 100 km/órás sebesség fölött, egyenletes guruláskor használtam. A hatodik gang használatát egyébként egy kis zöld lámpa is jelzi a műszerfalon, mint sok személyautóban a gazdaságos üzemelés esetén. A 22 literes tank nagy hatótávolsága, a kényelmes üléspozíció miatt a V-Strom azoknak lehet jó választás, sőt kötelező, akik hosszabb túrák kiagyalásával töltik a telet, azonban alacsony fogyasztása és komfortja miatt akár mindennapi ingázásra is be lehet fogni a csatahajót az autósok rémisztgetésére.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.