A Kiskunlacháza melletti elhagyott szovjet laktanya tökéletesen hozza a világvége hangulatát tátongó, üres ablakaival és gazzal benőtt játszótereivel. Életnek semmi nyoma, csupán távoli motorbőgés jelzi, hogy a Yamaha mégsem gonosz tréfaként csalta ki a motoros újságírókat ebbe a kísértetvárosba. Gyerünk oda!
A kiskunlacházi egykori szovjet laktanya számos megkapó részlettel bír, ilyen például portás bácsi frissen mázolt piros Ladája, a rohadó négyemeletes panelek között megbúvó kis tó és a laktanya melletti reptér. Bármilyen meglepő, de ez utóbbi az oka annak, hogy a Yamaha magyarországi importőre ide szervezte hétvégi tesztmotorozását a hazai szaksajtó számára, még annak ellenére is, hogy az aszfaltból itt-ott gazcsomó kandikált elő és vastag por borított mindent.
Szerencsére ezek a kispolgári gondolatok hamar szertefoszlottak bennem, amikor megláttam a kitolt tesztflottát, amely gyakorlatilag teljesen lefedte a márka jelenlegi kínálatát, beleértve a friss és ropogós 2006-os újdonságokat is. A motorok mellett egy rögtönzött pályán a Yamaha néhány quadját és egyéb terepezésre alkalmas szörnyetegét is ki lehetett próbálni, így gyakorlatilag csak a jet-skik és a csónakmotorok maradtak otthon a raktárában, bár ezeket is meg lehetett volna kergetni a már korábban "lefestett", valamitől haragoszöld színű kis tóban.
A motorokra visszatérve, 3-4 kört lehetett menni egy-egy paripával a felbójázott aszfaltcsíkon, ami durván 10 perces menetidőt jelentett. Ennyi idő után persze botorság lenne bármit is írni a motorokról külön-külön, hiszen mire megtaláltam a helyem a gépen, már jött is a váltás és kezdődött előlröl minden. Két bringa azért valahogy belém ivódott ebből a sűrű motoros masszából, amelyekbe vigyorogva merültem nyakig a kollégákkal egyetemben.
Az új ezres Fazer mind csupasz, mind félidomos változatában ismét bebizonyította, hogy a sportos túragépek között jelenleg ő a legnagyobbkirály, illetve amit még ki kell emelni, az az új R6. Ízlések és pofonok, de szerintem az idei szezon legszebb hatszázas szupersportgépét hozták össze a Yamaha tervezői, ugyanis tele van olyan kis apró részletmegoldással, amely erős izgalmi állapotba tud hozni minden rendes motorbuzit.
Szerencsére a tesztnap lényege abban rejlik, hogy a sok téli és tavaszi kiállítási tapera után tökéletesen le lehet vezetni a feszültséget, ezért maradék objektivitásomat összeszedve felkászálódtam a gépre. Nos, az új R6 nagyon kompakt kis gép, az én 187 centimnek talán már túlságosan is, ám a kuporgásról hamar megfeledkezik az ember, ha elkezdi hajtani a motort. A poros kifutóra való tekintettel óvatosan indult az ismerkedés, ám az R6 eszelős karaktere hamar átvette az irányítást: 10 ezertől megjön a hang és a teljesítmény, és szó szerint katapultálja magát az utasával a hátán. Remek móka, részletes teszt hamarosan.
A koszos aszfaltra és a kollégákra visszatérve, azért akadtak olyanok, akik alatt érdekes módon nem csúszott úgy a motor: egy papírlapból méltán népszerű Oncsik-mester például akkorát döntött az orrom előtt utassal, hogy este alig bírtam elaludni, de egy internetes konkurencia jeles képviselője, nevezetes Benkő Zsolt is bebizonyította néhány körbemotorozás alkalmával, hogy a - motor, gumi, motoros - háromszögből én vagyok a leggyengébb láncszem.
[origo]
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.